Patsi Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Jeg registrerte at denne filmen gikk på NRK2 i går, men jeg fikk bare sett det siste kvarteret. Hva dreier denne filmen seg egentlig om? Hva skjedde på slutten? Skal dette liksom være tatt fra en "virkelig" legende, eller er det bare påfunn? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Det er en dokumentar, hvor en gjeng unge mennesker drar ut i skogen for å lage en dokumentarfilm om en heks. Så alle opptak er autentiske. Det mystiske er dog at alle forsvinner, og det eneste gjenværende er de unge menneskenes kamerautstyr. Det blir funnet, og satt sammen til filmen du så deler av i går. Spooky greier, for hvor blei folka av? 0 Siter
flisa Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Det er en dokumentar, hvor en gjeng unge mennesker drar ut i skogen for å lage en dokumentarfilm om en heks. Så alle opptak er autentiske. Det mystiske er dog at alle forsvinner, og det eneste gjenværende er de unge menneskenes kamerautstyr. Det blir funnet, og satt sammen til filmen du så deler av i går. Spooky greier, for hvor blei folka av? tullprat! hehe 0 Siter
laban Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Det er en liksom-dokumentar: http://home.no.net/film2001/Filmer/B/BlairWitchProject.htm http://www.filmweb.no/ctn/article50786.ece 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 tullprat! hehe Den ble markedsført sånn i USA, og der gikk de faktisk på det. Debattene raste etter at "dokumentaren" først ble sluppet. Men der borte er de nok litt mer ustabile enn her. 0 Siter
Gjest månelyst Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Det er en dokumentar, hvor en gjeng unge mennesker drar ut i skogen for å lage en dokumentarfilm om en heks. Så alle opptak er autentiske. Det mystiske er dog at alle forsvinner, og det eneste gjenværende er de unge menneskenes kamerautstyr. Det blir funnet, og satt sammen til filmen du så deler av i går. Spooky greier, for hvor blei folka av? Ja det kan du si ; ) Dama ble iallefall bortført av aliens og fikk etter hver en av hovedrollene i Stephen Spielbergs "Taken". 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Ja det kan du si ; ) Dama ble iallefall bortført av aliens og fikk etter hver en av hovedrollene i Stephen Spielbergs "Taken". Ja, der kan du se. Noe mystisk har åpenbart skjedd i den skogen, for hvem hadde trodd de ville dukke opp blant astronauter? 0 Siter
Prozak Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Den ble markedsført sånn i USA, og der gikk de faktisk på det. Debattene raste etter at "dokumentaren" først ble sluppet. Men der borte er de nok litt mer ustabile enn her. "Den ble markedsført sånn i USA, og der gikk de faktisk på det." Ikke så rart, det da. Det var jo hele greia med filmen, og websiden som reklamerte for den var jo oppe i lang tid før filmen kom. Filmen i seg selv er ikke så mye å skryte av. Helt greit småskummelt, og man kan se at skuespillerne faktisk skremmer seg selv og hverandre ganske bra. Men den ervoldsomt oppskrytt, spør du meg. ".................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Jeg vet ikke, men så bare 20 minutter. Jeg ble lei av den sjøsyke kameraføringen, og den semre lyden. 0 Siter
DarkPink Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Ja det kan du si ; ) Dama ble iallefall bortført av aliens og fikk etter hver en av hovedrollene i Stephen Spielbergs "Taken". Haha 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 "Den ble markedsført sånn i USA, og der gikk de faktisk på det." Ikke så rart, det da. Det var jo hele greia med filmen, og websiden som reklamerte for den var jo oppe i lang tid før filmen kom. Filmen i seg selv er ikke så mye å skryte av. Helt greit småskummelt, og man kan se at skuespillerne faktisk skremmer seg selv og hverandre ganske bra. Men den ervoldsomt oppskrytt, spør du meg. ".................................." Jeg synes den er skikkelig skummel. En av de få skremmende filmene jeg kommer på. Men jeg vet det er litt delte meninger om den. 0 Siter
Prozak Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Jeg synes den er skikkelig skummel. En av de få skremmende filmene jeg kommer på. Men jeg vet det er litt delte meninger om den. Jeg synes faktisk den var morsommere den andre gangen jeg så den. Den første gangen satt jeg og måpte litt, etter å ha blitt forespeilet en utrolig skummel knallfilm. "...................................." 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Jeg synes faktisk den var morsommere den andre gangen jeg så den. Den første gangen satt jeg og måpte litt, etter å ha blitt forespeilet en utrolig skummel knallfilm. "...................................." Det er noen år siden jeg så den sist, men jeg sov ikke godt etter noen av gangene jeg så den. Det husker jeg. Liker grøssere hvor man ikke ser for mye, og som ikke dreier seg om en eller annen fullstendig absurd frankensteinfigur som løper rundt og kapper hue av sexy blondiner med store pupper. 0 Siter
Patsi Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 Jeg vet ikke, men så bare 20 minutter. Jeg ble lei av den sjøsyke kameraføringen, og den semre lyden. Ja, den "sjøsyke kameraføringen" var grunnen til at jeg ikke så filmen fra begynnelsen. Men så fikk jeg sett de siste minuttene - og ble dermed litt nysgjerrig... :-) 0 Siter
Patsi Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 Det er noen år siden jeg så den sist, men jeg sov ikke godt etter noen av gangene jeg så den. Det husker jeg. Liker grøssere hvor man ikke ser for mye, og som ikke dreier seg om en eller annen fullstendig absurd frankensteinfigur som løper rundt og kapper hue av sexy blondiner med store pupper. "Liker grøssere hvor man ikke ser for mye, og som ikke dreier seg om en eller annen fullstendig absurd frankensteinfigur som løper rundt og kapper hue av sexy blondiner med store pupper." Kjempeenig! Hvis det blir for overdrevet tar det vekk mystikken og det er ikke spennende lenger, bare dumt. Et godt eksempel er den filmen (jeg husker ikke hva den heter) med Catherina Zeta Jones som skal sammen med to andre overnatte i et gammelt hus og liksom testet i forhold til søvnproblemer - mens de egentlig blir testet hvordan de reagere på frykt. Der er det så overdrevet at filmen ikke er skummel i det hele tatt. Synes jeg :-) 0 Siter
Soria Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Jeg synes den er skikkelig skummel. En av de få skremmende filmene jeg kommer på. Men jeg vet det er litt delte meninger om den. Jeg ble også skremt av den, og det skjer ikke ofte når jeg ser grøssere 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 "Liker grøssere hvor man ikke ser for mye, og som ikke dreier seg om en eller annen fullstendig absurd frankensteinfigur som løper rundt og kapper hue av sexy blondiner med store pupper." Kjempeenig! Hvis det blir for overdrevet tar det vekk mystikken og det er ikke spennende lenger, bare dumt. Et godt eksempel er den filmen (jeg husker ikke hva den heter) med Catherina Zeta Jones som skal sammen med to andre overnatte i et gammelt hus og liksom testet i forhold til søvnproblemer - mens de egentlig blir testet hvordan de reagere på frykt. Der er det så overdrevet at filmen ikke er skummel i det hele tatt. Synes jeg :-) Helt enig. Den filmen... ja, jeg husker ikke hva den heter, men den er søppel så det er like greit. Den Sjette Sansen, derimot. Den skremmer vannet av meg. Shining også, til en viss grad. De to små spøkelsesjentene og dama i badekaret, samt den uhyggelige stemninga hele veien, er grusomme greier. 0 Siter
Patsi Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 Helt enig. Den filmen... ja, jeg husker ikke hva den heter, men den er søppel så det er like greit. Den Sjette Sansen, derimot. Den skremmer vannet av meg. Shining også, til en viss grad. De to små spøkelsesjentene og dama i badekaret, samt den uhyggelige stemninga hele veien, er grusomme greier. Både Den Sjette Sansen og Shining er grøssende, ja :-) Ellers synes jeg The Ring også var skummel, selv om det ble litt overdrevet på slutten. The Sphere og The Abyss er også overdrevet, men litt skumle. Så det finnes _noen_ unntak. Også finnes det vel en god gammel norsk film, som heter De Dødes Tjern, eller noe sånn? Jeg husker ikke hvordan den var, bare at den var skummel. Og Villmark synes jeg var skummel. Har du noen andre gode grøssere å anbefale? Gøy med grøss! :-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Både Den Sjette Sansen og Shining er grøssende, ja :-) Ellers synes jeg The Ring også var skummel, selv om det ble litt overdrevet på slutten. The Sphere og The Abyss er også overdrevet, men litt skumle. Så det finnes _noen_ unntak. Også finnes det vel en god gammel norsk film, som heter De Dødes Tjern, eller noe sånn? Jeg husker ikke hvordan den var, bare at den var skummel. Og Villmark synes jeg var skummel. Har du noen andre gode grøssere å anbefale? Gøy med grøss! :-) I tillegg til filmene du nevner har jeg ikke mange gode grøssere å anbefale. De eneste jeg syns er skumle er nettopp Den Sjette Sansen, The Shining, The Ring, The Grudge, og faktisk Villmark. Så vi har visst ganske lik grøssersmak. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.