Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg steke koteletter i stekeovnen? Hvordan går jeg fram? Skal jeg brune dem i steikepanna først?

Hilsen ikke-husmor

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan steike dem i langpanna i steikovnen, det gjør jeg når jeg skal steike til mange.

Du behøver ikke brune dem i panna først, men snu dem etter halvgått tid. Ha litt marg. i langpanna og la det bli brunt. Legg i kotelettene krydra med salt og pepper, event. litt grillkrydder også.

Jeg har steikovnen på 200 gr. og lar dem steike i 45-60min. avhengig av størrelse og tykkelse. Husk å snu etter halvgått tid. De blir brune på denne måten.

Etter du har tatt opp kotelettene kan du helle i litt kokende vann og vanne ut panna så får du sjy som serveres til, eller om du lager brun saus av dette.

Lykke til!

Skrevet

Du kan steike dem i langpanna i steikovnen, det gjør jeg når jeg skal steike til mange.

Du behøver ikke brune dem i panna først, men snu dem etter halvgått tid. Ha litt marg. i langpanna og la det bli brunt. Legg i kotelettene krydra med salt og pepper, event. litt grillkrydder også.

Jeg har steikovnen på 200 gr. og lar dem steike i 45-60min. avhengig av størrelse og tykkelse. Husk å snu etter halvgått tid. De blir brune på denne måten.

Etter du har tatt opp kotelettene kan du helle i litt kokende vann og vanne ut panna så får du sjy som serveres til, eller om du lager brun saus av dette.

Lykke til!

Ah, glimrende! Takk skal du ha for tipset! :)

Skrevet

Ah, glimrende! Takk skal du ha for tipset! :)

Bare hyggelig!

Ha en fin dag!

Skrevet

Jeg steker dem på rist OPPÅ langpanna jeg - da trenger jeg ikke å bruke fett :-)

Annonse

Skrevet

Jeg steker dem på rist OPPÅ langpanna jeg - da trenger jeg ikke å bruke fett :-)

Hvordan gjør du det da? Bare krydrer dem og legger dem på rist? Antall grader og minutter og sånt da?

Skrevet

Hvordan gjør du det da? Bare krydrer dem og legger dem på rist? Antall grader og minutter og sånt da?

Tja -en 200 grader og så står de der da - ser på de noen ganger -snur litt - man ser når de er ferdige :) Skru gjerne opp med grill eller sånn på slutten. Har litt vann i lanpanna så det ikke svir seg det som renner ned -det blir god saus av det.

Skrevet

Jeg krydrer dem og bruner dem først på stekepannen, så pakker jeg dem i folie sammen med løk og legger dem i stekeovnen, jo lenger de ligger jo bedre blir de, jeg pleier ha ovnen på ca 100 grader og lar dem ligge noen timer, da blir de så mør og god.

Skrevet

Jeg krydrer dem og bruner dem først på stekepannen, så pakker jeg dem i folie sammen med løk og legger dem i stekeovnen, jo lenger de ligger jo bedre blir de, jeg pleier ha ovnen på ca 100 grader og lar dem ligge noen timer, da blir de så mør og god.

Ok, takk for svar. :)

Skrevet

Tja -en 200 grader og så står de der da - ser på de noen ganger -snur litt - man ser når de er ferdige :) Skru gjerne opp med grill eller sånn på slutten. Har litt vann i lanpanna så det ikke svir seg det som renner ned -det blir god saus av det.

Ok, takk for tipset! Gleder meg til koteletter i dag. :)

Skrevet

Ok, takk for tipset! Gleder meg til koteletter i dag. :)

Bare hyggelig! :)

Skrevet

Jeg bruner dem først, og tar de i folie i stekeovnen etterpå.

Noen ganger tar jeg på annanas og/eller ost også. Kjempegodt.

Annonse

Skrevet

Noen timer??????

Skrevet

Noen timer??????

Det er helt vanlig med mange timer på den temperaturen der :)

Skrevet

Det er helt vanlig med mange timer på den temperaturen der :)

Ok :-), 100 grader er jo ikke mye.. Men har aldri laget koteletter i stekeovenen før.. (eller jo et par ganger i rômertopf, eller hva f*** det heter ..

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg legger dem på bakepapir på stekebrettet.

Skrevet

putt dem bare inni, evt i ei ildfast form. Krydre dem litt når de er tinet opp.

Jeg puttet mine i ovnen ca to minutter før jeg leste innlegget her, snodige greier ;) (Det er minst to år siden sist vi hadde koteletter...)

Skrevet

putt dem bare inni, evt i ei ildfast form. Krydre dem litt når de er tinet opp.

Jeg puttet mine i ovnen ca to minutter før jeg leste innlegget her, snodige greier ;) (Det er minst to år siden sist vi hadde koteletter...)

*fornemmelse for hvor* skummelt! hehe

Skrevet

*fornemmelse for hvor* skummelt! hehe

Hehehe... kjøtt ER skummelt :P Ungene spiser det da. Jeg holder meg til den hvite utgaven selv. Får vel fugleinfluensa snart ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...