Freya Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Kan jeg steke koteletter i stekeovnen? Hvordan går jeg fram? Skal jeg brune dem i steikepanna først? Hilsen ikke-husmor 0 Siter
Hønemoren Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Du kan steike dem i langpanna i steikovnen, det gjør jeg når jeg skal steike til mange. Du behøver ikke brune dem i panna først, men snu dem etter halvgått tid. Ha litt marg. i langpanna og la det bli brunt. Legg i kotelettene krydra med salt og pepper, event. litt grillkrydder også. Jeg har steikovnen på 200 gr. og lar dem steike i 45-60min. avhengig av størrelse og tykkelse. Husk å snu etter halvgått tid. De blir brune på denne måten. Etter du har tatt opp kotelettene kan du helle i litt kokende vann og vanne ut panna så får du sjy som serveres til, eller om du lager brun saus av dette. Lykke til! 0 Siter
Freya Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 Du kan steike dem i langpanna i steikovnen, det gjør jeg når jeg skal steike til mange. Du behøver ikke brune dem i panna først, men snu dem etter halvgått tid. Ha litt marg. i langpanna og la det bli brunt. Legg i kotelettene krydra med salt og pepper, event. litt grillkrydder også. Jeg har steikovnen på 200 gr. og lar dem steike i 45-60min. avhengig av størrelse og tykkelse. Husk å snu etter halvgått tid. De blir brune på denne måten. Etter du har tatt opp kotelettene kan du helle i litt kokende vann og vanne ut panna så får du sjy som serveres til, eller om du lager brun saus av dette. Lykke til! Ah, glimrende! Takk skal du ha for tipset! 0 Siter
Hønemoren Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Ah, glimrende! Takk skal du ha for tipset! Bare hyggelig! Ha en fin dag! 0 Siter
Freya Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 Bare hyggelig! Ha en fin dag! Takk i like måte. 0 Siter
flisa Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Jeg steker dem på rist OPPÅ langpanna jeg - da trenger jeg ikke å bruke fett :-) 0 Siter
Freya Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 Jeg steker dem på rist OPPÅ langpanna jeg - da trenger jeg ikke å bruke fett :-) Hvordan gjør du det da? Bare krydrer dem og legger dem på rist? Antall grader og minutter og sånt da? 0 Siter
flisa Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Hvordan gjør du det da? Bare krydrer dem og legger dem på rist? Antall grader og minutter og sånt da? Tja -en 200 grader og så står de der da - ser på de noen ganger -snur litt - man ser når de er ferdige Skru gjerne opp med grill eller sånn på slutten. Har litt vann i lanpanna så det ikke svir seg det som renner ned -det blir god saus av det. 0 Siter
Aryane Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Jeg krydrer dem og bruner dem først på stekepannen, så pakker jeg dem i folie sammen med løk og legger dem i stekeovnen, jo lenger de ligger jo bedre blir de, jeg pleier ha ovnen på ca 100 grader og lar dem ligge noen timer, da blir de så mør og god. 0 Siter
Freya Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 Jeg krydrer dem og bruner dem først på stekepannen, så pakker jeg dem i folie sammen med løk og legger dem i stekeovnen, jo lenger de ligger jo bedre blir de, jeg pleier ha ovnen på ca 100 grader og lar dem ligge noen timer, da blir de så mør og god. Ok, takk for svar. 0 Siter
Freya Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 Tja -en 200 grader og så står de der da - ser på de noen ganger -snur litt - man ser når de er ferdige Skru gjerne opp med grill eller sånn på slutten. Har litt vann i lanpanna så det ikke svir seg det som renner ned -det blir god saus av det. Ok, takk for tipset! Gleder meg til koteletter i dag. 0 Siter
flisa Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Ok, takk for tipset! Gleder meg til koteletter i dag. Bare hyggelig! 0 Siter
Speak Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Jeg bruner dem først, og tar de i folie i stekeovnen etterpå. Noen ganger tar jeg på annanas og/eller ost også. Kjempegodt. 0 Siter
serendipity Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Jeg krydrer dem og bruner dem først på stekepannen, så pakker jeg dem i folie sammen med løk og legger dem i stekeovnen, jo lenger de ligger jo bedre blir de, jeg pleier ha ovnen på ca 100 grader og lar dem ligge noen timer, da blir de så mør og god. Noen timer?????? 0 Siter
flisa Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Noen timer?????? Det er helt vanlig med mange timer på den temperaturen der 0 Siter
serendipity Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Det er helt vanlig med mange timer på den temperaturen der Ok :-), 100 grader er jo ikke mye.. Men har aldri laget koteletter i stekeovenen før.. (eller jo et par ganger i rômertopf, eller hva f*** det heter .. 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Jeg steker dem på rist OPPÅ langpanna jeg - da trenger jeg ikke å bruke fett :-) Jeg legger dem på bakepapir på stekebrettet. 0 Siter
Line Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 putt dem bare inni, evt i ei ildfast form. Krydre dem litt når de er tinet opp. Jeg puttet mine i ovnen ca to minutter før jeg leste innlegget her, snodige greier (Det er minst to år siden sist vi hadde koteletter...) 0 Siter
flisa Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 putt dem bare inni, evt i ei ildfast form. Krydre dem litt når de er tinet opp. Jeg puttet mine i ovnen ca to minutter før jeg leste innlegget her, snodige greier (Det er minst to år siden sist vi hadde koteletter...) *fornemmelse for hvor* skummelt! hehe 0 Siter
Line Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 *fornemmelse for hvor* skummelt! hehe Hehehe... kjøtt ER skummelt Ungene spiser det da. Jeg holder meg til den hvite utgaven selv. Får vel fugleinfluensa snart 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.