Gå til innhold

Regjeringen Tufte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har du rett i.

Men det gjør det ikke mindre frustrerende av den grunn:-)

Personlig synes jeg at vår tidligere regjering (med alle sine feil, og sære personligheter) fikk til vesentlig mer enn hva de har fått ros for.

Regissert av våre kjære maktkåte rød-grønne og frontet av de sosialistiske journalistene. Men tenk på ettermælet til den regjeringen vi har fått nå, alle løftene som viser seg å være løgner?! *ond latter*

Synd de får ødelagt en del, men som man sier; med ondt skal ondt fordrives.

Fortsetter under...

Skrevet

Ok da :-)

Men bevisene du etterspør er der - om du bare titter etter.

Og ser du de ikke enda, så blir de tydligere etterhvert.

De har tross alt nesten 4 år igjen å gjøre det på.....

Det er dårlig med beviser. Indikasjoner av forskjellig grad, ja. Men å snakk om "beviser" for at ting kommer til å blir sånn og sånn, gå til helvete etc., når regjeringen er et par mnd. gammel, det er en smule prematurt.

"....................................."

Skrevet

Regissert av våre kjære maktkåte rød-grønne og frontet av de sosialistiske journalistene. Men tenk på ettermælet til den regjeringen vi har fått nå, alle løftene som viser seg å være løgner?! *ond latter*

Synd de får ødelagt en del, men som man sier; med ondt skal ondt fordrives.

Ja, pass nå endelig på at ikke kommunistene kommer og tar deg :-)

Slik som dere vræler, så skulle man tror at brorparten av landets befolkning var sosialister eller kommunister. Hvis så var tilfellet, så ville en rød regjering vært det eneste demokratisk riktige.

"..................................."

Skrevet

Slik som dere vræler, så skulle man tror at brorparten av landets befolkning var sosialister eller kommunister. Hvis så var tilfellet, så ville en rød regjering vært det eneste demokratisk riktige.

Menneh..prozzie; Det er slik at mange av oss liker å småkjefte om politikk og tilgrensende tema, herunder (og ikke minst) kritiske ytringer om statens styrelse.

Du har jo gått deg helt fast i en oppfatning av at dette er "syt og klag".

Jeg skjønner jo at slike tema kanskje blir for krevende for deg og derfor oppfattes som kjedelige, men det er nå en gang slik at ikke alle kan tilbringe timer i tråder om analer og makrame og trolldeig og hva det nå kalles alt sammen.

Håper dette kan skape klarhet og nytt perspektiv.

Skrevet

Uff, ikke bland sammen kommunister og sosialister. Kommunister motsetter seg nok sterkt å bli satt i samme bås som sosialistene.

Skrevet

Uff, ikke bland sammen kommunister og sosialister. Kommunister motsetter seg nok sterkt å bli satt i samme bås som sosialistene.

Ifølge "høyre-eliten" her inne, så er det ingen forskjell :-)

Selv vet jeg utmerket godt at dette ikke er samme ting.

"......................................"

Annonse

Skrevet

Menneh..prozzie; Det er slik at mange av oss liker å småkjefte om politikk og tilgrensende tema, herunder (og ikke minst) kritiske ytringer om statens styrelse.

Du har jo gått deg helt fast i en oppfatning av at dette er "syt og klag".

Jeg skjønner jo at slike tema kanskje blir for krevende for deg og derfor oppfattes som kjedelige, men det er nå en gang slik at ikke alle kan tilbringe timer i tråder om analer og makrame og trolldeig og hva det nå kalles alt sammen.

Håper dette kan skape klarhet og nytt perspektiv.

"Du har jo gått deg helt fast i en oppfatning av at dette er "syt og klag"."

På ingen måte. Det er mye saklig fra begge sider når det gjelder politikk her. Men det er også en del syting og klaging.

"......................................."

Skrevet

Ifølge "høyre-eliten" her inne, så er det ingen forskjell :-)

Selv vet jeg utmerket godt at dette ikke er samme ting.

"......................................"

Jeg har vel ikke fulgt godt nok med, men av det jeg har sett, så er det du som alltid trekker frem at de skal i samme bås. Da i form av at du påstår andre tenker sånn, men det kommer like fullt fra deg.

Skrevet

Jeg har vel ikke fulgt godt nok med, men av det jeg har sett, så er det du som alltid trekker frem at de skal i samme bås. Da i form av at du påstår andre tenker sånn, men det kommer like fullt fra deg.

"men av det jeg har sett, så er det du som alltid trekker frem at de skal i samme bås. Da i form av at du påstår andre tenker sånn, men det kommer like fullt fra deg."

Du har åpenbart ikke fått med deg mye, nei. Det har vært et fremtredende trekk her inne å hyle om marxisme og stalin i forbindelse med både ap og sv. Mine påstander om at andre tenker sånn er utelukkende basert på de som faktisk kommer med slik svada.

Skrevet

"men av det jeg har sett, så er det du som alltid trekker frem at de skal i samme bås. Da i form av at du påstår andre tenker sånn, men det kommer like fullt fra deg."

Du har åpenbart ikke fått med deg mye, nei. Det har vært et fremtredende trekk her inne å hyle om marxisme og stalin i forbindelse med både ap og sv. Mine påstander om at andre tenker sånn er utelukkende basert på de som faktisk kommer med slik svada.

Ja, da kan du stryke meg fra listen over folk som ikke vet forskjell.

Skrevet

Ja, da kan du stryke meg fra listen over folk som ikke vet forskjell.

Jeg har heller ikke påstått at du ikke vet forskjell. Du vet hva en smiley er, ikke sant?

"...................................."

Skrevet

Jeg har heller ikke påstått at du ikke vet forskjell. Du vet hva en smiley er, ikke sant?

"...................................."

Jada, både smiley og retorikk klarer jeg å kjenne igjen når jeg ser det ;-)

Skrevet

Det er dårlig med beviser. Indikasjoner av forskjellig grad, ja. Men å snakk om "beviser" for at ting kommer til å blir sånn og sånn, gå til helvete etc., når regjeringen er et par mnd. gammel, det er en smule prematurt.

Indisier og ren og skjær fornuft kommer man som regel langt med når det gjelder å spå om fremtiden.

Tross alt så vet vi hva de påstår at de står for, og så langt har de ikke en gang klart å stå for det.

Det blir neppe bedre når de så etterhvert klarer å snu skuta litt mer over på den kursen de sier de skal over på....

Annonse

Skrevet

Indisier og ren og skjær fornuft kommer man som regel langt med når det gjelder å spå om fremtiden.

Tross alt så vet vi hva de påstår at de står for, og så langt har de ikke en gang klart å stå for det.

Det blir neppe bedre når de så etterhvert klarer å snu skuta litt mer over på den kursen de sier de skal over på....

Du skal se de melder seg inn i Høyre hele regjeringa! hehe

Skrevet

Det virkelig imponerende er at de fikk folk til å tro på det.

Men det sier kanskje mer om "folk flest" enn det sier om Stoltenberg & co....

Klart det - "folk flest" er ikke interessert -derfor velger de utfra valgflesket og enkeltsaker i stedet for grunnleggende politisk ideologi -og det er sabla synd!

Skrevet

Joda, men ideologien er den samme, og ønsker man noe sterkt nok, så er veien over fra sosialisme til kommunisme veldig kort. Verdenshistorien er stappfull av eksempler på det.

Det er mange sosialister her i Norge som syns demokratiet er til hinder for å få litt fart på sosialismen.

Skrevet

Klart det - "folk flest" er ikke interessert -derfor velger de utfra valgflesket og enkeltsaker i stedet for grunnleggende politisk ideologi -og det er sabla synd!

Kan ikke være annet enn 100% enig med deg der.

Alt for mange legger vekt på enkeltsaker og valgløfter, og som regel blir dette ikke gjennomført likevel.

Skulle tro at nordmenn elsker å bli lurt...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...