Gå til innhold

Tidsfrister

Anbefalte innlegg

Gjest Trygdetull
Skrevet

Jeg leverte en søknad på medisinsk rehabilitering i sommer. Fikk da beskjed om at denne skulle være ferdig behandlet til 1. nov.

Vi er nå i mitten av november.Jeg har ikke fått hverken telefon eller brev som begrunner hvorfor.

jeg har selv tatt kontakt med trygdekontoret opptil flere ganger, men får da bare høre at hvis jeg ikke har hørt noe når nye 14 dager har gått, skal jeg ringe igjen.

Hvorfor settes det frister når de alikevel kan gå utover disse uten å gi beksjed.

Lurer nå på om ikke jeg hadde mistet en del av mine rettigheter hvis det var jeg som gjorde det samme?

Fortsetter under...

Skrevet

Ja hadde det vært du som ikke holdt tidsfristene DE har satt så behandler de ikke søknaden(e) din(e). Mens de selv kan gi blaffen i sine frister uten at det skjer noe. Det er rett og slett urettferdig.

Advokat Thomas Myran
Skrevet

Dette er brudd på Fvl. § 11a.

Når de oppgir 1.november, og de da ikke rekker det til den fristen, SKAL de sende nytt, skrifltig varsel.

Problemet er heller det at man ikke har noe tvangsmiddel når dette4 skjer. Eneste mulighet er en administrativ klage.

Mvh.

Thomas Myran

Advokat

[email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...