Glimtipper Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 ...hvorfor er det så positivt for mange at en person ikke bryr seg om hva andre mener om han/henne? Jeg hører det ofte. "Han ofrer ikke andres meninger en tanke", "hun bryr seg ikke om hva andre synes om dette"... Som oftest sagt som noe positivt. Jeg synes faktisk dette er et negativt trekk. Det finnes noe som heter en gylden middelvei. Man burde kjempe for hva man virkelig tror på, spesielt om det gjelder andres ve og vel. Men å ikke bry seg om hva andre mennesker synes om deg rent generelt, er jo å melde seg ut av samfunnet. Alles mening er verdifull for meg, uten at det betyr at jeg setter meg ned og gråter om noen ikke liker meg. Men jeg vurderer gjerne hvorfor det er slik og om det er noe jeg burde forandre på. Hva synes du? Bruker du "han bryr seg ikke om hva andre mener" som heder eller ikke? 0 Siter
Speak Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Generelt tror jeg det er bra om vi hører på hva andre mener om forskjellige ting. Tror dette går mest på når andre mener noe negativ om deg, og at du alikevel holder hodet hevet og klarer å overse disse negative kommentarene. Dvs. at du stoler på deg selv. Dvs. at dersom du er fet, og får mange kommentarer om det så velger du å overhøre dette og alikevel være fornøyd med deg selv. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 Generelt tror jeg det er bra om vi hører på hva andre mener om forskjellige ting. Tror dette går mest på når andre mener noe negativ om deg, og at du alikevel holder hodet hevet og klarer å overse disse negative kommentarene. Dvs. at du stoler på deg selv. Dvs. at dersom du er fet, og får mange kommentarer om det så velger du å overhøre dette og alikevel være fornøyd med deg selv. Ja, i sånne tilfeller forstår jeg at det kan være en beundringsverdig kvalitet. Det er viktig at dine egne meninger er viktigst, men at disse meningene kan justeres og at du er villig til å vurdere andres perspektiv. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 "Han ofrer ikke andres meninger en tanke" Om dette er positivt eller ikke, kommer naturligvis helt an på hva saken gjelder. Har noen klart å kjempe frem en fanesak som andre mente det ikke var mulig å hjennomføre, så er det naturligvis positivt at vedkommende hadde guts til å stå på og ikke lot seg påvirke av negative kommentarer. F.eks hadde det ikke blitt noe av Harry Potter bøkene om forfatteren hadde brydd seg om de negative kommentarene hun fikk fra de første forlagene hun prøvde seg på. Derimot er det ikke positivt om noen turer frem med negativ oppførsel til tross for tilbakemeldinger fra andre. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Jeg er enig i at det blir brukt tilovermål og tidvis i teite sammenhenger der en kanskje BURDE bry seg. Jeg synes også en burde ta hensyn til andres følelser og høre ut andres meninger. Men i den forstand at man ikke bryr seg om store jante, eller den store dumme majoritet, når de prøver å dytte på en en av ti "departementsgodkjente" meninger, holdninger eller egenskaper, da er jeg enig i at det er hederstegn å gi faen. Jeg vil gjerne ta hensyn til andre, men jeg går mine egne veier og nekter å bli overstyrt for det. Mange gir seg selv opp av frykt for å ikke være identiske mede alle de andre, det er feigt, og tar en "hensyn" på den måten er ikke det hensynet mye verdt for andre heller. Jeg setter pris på modige meninger men stiller meg uforstående til at mange fremstiller modige ideer som hensynsløse i seg selv. Svakhet og innordning kan være like hensynsløst og egoistisk. Dette ble litt på siden, men ja, jeg er enig, det er ikke nødvendigvis et kompliment i mine ører heller. :-) :-) 0 Siter
DarkPink Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Regner med du er inspirert av Staff-tråden. Hvis du tenker på offentlige personer som har en viss makt, så blir det jo litt annerledes i noen tilfeller. Men generelt sett, så mener jeg det er en god egenskap å kunne kjenne etter innerst inne hva man mener, og stå for det, fremfor å uttrykke hva man tror andre vil høre. Det blir et forferdelig falskt samfunn. Men man bør jo selvsagt også ha evnen til å pakke inn og se hvor hvite løgner skal inn hen i enkelte tilfeller. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 Regner med du er inspirert av Staff-tråden. Hvis du tenker på offentlige personer som har en viss makt, så blir det jo litt annerledes i noen tilfeller. Men generelt sett, så mener jeg det er en god egenskap å kunne kjenne etter innerst inne hva man mener, og stå for det, fremfor å uttrykke hva man tror andre vil høre. Det blir et forferdelig falskt samfunn. Men man bør jo selvsagt også ha evnen til å pakke inn og se hvor hvite løgner skal inn hen i enkelte tilfeller. Ja, inspirert av Staff-tråden. Jeg tror det er viktig å kjenne etter hva man virkelig mener selv. Men man må ikke gå rundt og tro at alt riktig og viktig, kommer fra en selv. Jeg er ikke imponert over at Staff kommer med kontroversielle utsagn. Han sier ting som kanskje stemmer for han selv, men burde også holde det for seg selv. Mannen klarer ikke å se ringvirkningene av sine egne meninger, han er ikke interessert i å høre hvordan andre barn opplevde det å ha sex med voksne og er ikke ydmyk for andres kunnskap. Dette er ikke beundringsverdig, det er bare ubetenksomt og egoistisk. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 "Han ofrer ikke andres meninger en tanke" Om dette er positivt eller ikke, kommer naturligvis helt an på hva saken gjelder. Har noen klart å kjempe frem en fanesak som andre mente det ikke var mulig å hjennomføre, så er det naturligvis positivt at vedkommende hadde guts til å stå på og ikke lot seg påvirke av negative kommentarer. F.eks hadde det ikke blitt noe av Harry Potter bøkene om forfatteren hadde brydd seg om de negative kommentarene hun fikk fra de første forlagene hun prøvde seg på. Derimot er det ikke positivt om noen turer frem med negativ oppførsel til tross for tilbakemeldinger fra andre. Jeg hadde helst sett at forfatteren av Harry Potter bøkene hadde hørt på forlagene, men det er bare min mening 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Jeg hadde helst sett at forfatteren av Harry Potter bøkene hadde hørt på forlagene, men det er bare min mening Du kan jo bare la være å lese dem. Her i huset er de høyt elsket, av både store og små. Jeg har sikret meg billetter til premieren til Harry Potter IV til helgen, og vi gleder oss! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 Du kan jo bare la være å lese dem. Her i huset er de høyt elsket, av både store og små. Jeg har sikret meg billetter til premieren til Harry Potter IV til helgen, og vi gleder oss! Så klart, jeg bare sa jeg ikke liker bøkene, på en litt kreativ måte Jeg vet mange setter stor pris på denne bokserien og unner de det. Kjempeflott at barn interesserer seg for bøker 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Ja, inspirert av Staff-tråden. Jeg tror det er viktig å kjenne etter hva man virkelig mener selv. Men man må ikke gå rundt og tro at alt riktig og viktig, kommer fra en selv. Jeg er ikke imponert over at Staff kommer med kontroversielle utsagn. Han sier ting som kanskje stemmer for han selv, men burde også holde det for seg selv. Mannen klarer ikke å se ringvirkningene av sine egne meninger, han er ikke interessert i å høre hvordan andre barn opplevde det å ha sex med voksne og er ikke ydmyk for andres kunnskap. Dette er ikke beundringsverdig, det er bare ubetenksomt og egoistisk. DET derimot, er så uenig i som jeg kan få blitt. Hvem skal avgjøre hvilke meniger som er "pene" nok da? Majoriteten? For den har jo alltid rett;-) Jeg mener at Staff har mange utmerkede poenger og at folk generelt ser seg blind på det han har sagt om sex og unger. Jeg mener han har stilt en del svært intersante spørsmål, og jeg mener det burde være over den tiden en ble mentalt steinet for å mene noe kontroversielt. 0 Siter
Gjest tidligere '!-o-!' Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Ja, inspirert av Staff-tråden. Jeg tror det er viktig å kjenne etter hva man virkelig mener selv. Men man må ikke gå rundt og tro at alt riktig og viktig, kommer fra en selv. Jeg er ikke imponert over at Staff kommer med kontroversielle utsagn. Han sier ting som kanskje stemmer for han selv, men burde også holde det for seg selv. Mannen klarer ikke å se ringvirkningene av sine egne meninger, han er ikke interessert i å høre hvordan andre barn opplevde det å ha sex med voksne og er ikke ydmyk for andres kunnskap. Dette er ikke beundringsverdig, det er bare ubetenksomt og egoistisk. "Men man må ikke gå rundt og tro at alt riktig og viktig, kommer fra en selv." Jo, det skal man! Så lenge man hele tida har klart for seg at det er dette som er riktig og viktig *for*en*selv*, ikke for alle andre også. De fleste som uttaler seg, enten de er kjendiser eller dolere, snakker vel ut ifra seg selv og sine egne meninger? Jeg tror ikke det er ment å være almenne sannheter. Jeg er mange ganger overrasket over hvor få som egentlig ser ut til å skjønne dette (og nå snakker jeg generelt, ikke om deg spesielt). 0 Siter
Gjest tidligere '!-o-!' Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Jeg er enig i at det blir brukt tilovermål og tidvis i teite sammenhenger der en kanskje BURDE bry seg. Jeg synes også en burde ta hensyn til andres følelser og høre ut andres meninger. Men i den forstand at man ikke bryr seg om store jante, eller den store dumme majoritet, når de prøver å dytte på en en av ti "departementsgodkjente" meninger, holdninger eller egenskaper, da er jeg enig i at det er hederstegn å gi faen. Jeg vil gjerne ta hensyn til andre, men jeg går mine egne veier og nekter å bli overstyrt for det. Mange gir seg selv opp av frykt for å ikke være identiske mede alle de andre, det er feigt, og tar en "hensyn" på den måten er ikke det hensynet mye verdt for andre heller. Jeg setter pris på modige meninger men stiller meg uforstående til at mange fremstiller modige ideer som hensynsløse i seg selv. Svakhet og innordning kan være like hensynsløst og egoistisk. Dette ble litt på siden, men ja, jeg er enig, det er ikke nødvendigvis et kompliment i mine ører heller. :-) :-) Mulig det er på siden, men det var uansett et bra innlegg! :-) 0 Siter
Gjest tidligere '!-o-!' Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Så klart, jeg bare sa jeg ikke liker bøkene, på en litt kreativ måte Jeg vet mange setter stor pris på denne bokserien og unner de det. Kjempeflott at barn interesserer seg for bøker Her i huset er det nok undertegnede som setter mest pris på Harry Potter, både på film og i bokform. :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Mulig det er på siden, men det var uansett et bra innlegg! :-) Tusen takk, det var hyggelig at du synes det! :-) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 DET derimot, er så uenig i som jeg kan få blitt. Hvem skal avgjøre hvilke meniger som er "pene" nok da? Majoriteten? For den har jo alltid rett;-) Jeg mener at Staff har mange utmerkede poenger og at folk generelt ser seg blind på det han har sagt om sex og unger. Jeg mener han har stilt en del svært intersante spørsmål, og jeg mener det burde være over den tiden en ble mentalt steinet for å mene noe kontroversielt. Jeg synes ikke diskusjonen han har dratt opp, om hvorvidt man burde dømme voksne for å ha sex med barn, er beundringsverdig. Han har kanskje mange meninger som er både interessante å diskutere og å vurdere, men de drukner i alt det andre han sier. Mannen synes ikke han har noe ansvar som offentlig person, han har jo til og med uttalt at foreldre burde involvere sine barn i sitt eget sexliv! Uten omtanke for alle barna som vil bli misbrukt, mens fedrene/mødrene har _hans_ ord ringende i bakhodet. Når det kommer til viktige temaer med utrolig sårbare ofre, slik som barn og misbruk, så kan han holde seg for god til å uttale seg offentlig. Dette er _ikke_ en viktig debatt. At voksne skal ha behov for å ha sex med barn er et latterlig utsagn, akkurat som å påstå at slike forhold kan bli ivaretatt og regulert av den eldste parten. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 "Men man må ikke gå rundt og tro at alt riktig og viktig, kommer fra en selv." Jo, det skal man! Så lenge man hele tida har klart for seg at det er dette som er riktig og viktig *for*en*selv*, ikke for alle andre også. De fleste som uttaler seg, enten de er kjendiser eller dolere, snakker vel ut ifra seg selv og sine egne meninger? Jeg tror ikke det er ment å være almenne sannheter. Jeg er mange ganger overrasket over hvor få som egentlig ser ut til å skjønne dette (og nå snakker jeg generelt, ikke om deg spesielt). Jeg er enig i at hva som er riktig og viktig for en selv, det vet du best. Men det finnes mange temaer mennesker uttaler seg om, som handler om mer generelle ting enn akkurat en selv og sitt liv. Og i de tilfellene, så burde man være ydmyk for andres kunnskap og følelser. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 DET derimot, er så uenig i som jeg kan få blitt. Hvem skal avgjøre hvilke meniger som er "pene" nok da? Majoriteten? For den har jo alltid rett;-) Jeg mener at Staff har mange utmerkede poenger og at folk generelt ser seg blind på det han har sagt om sex og unger. Jeg mener han har stilt en del svært intersante spørsmål, og jeg mener det burde være over den tiden en ble mentalt steinet for å mene noe kontroversielt. Det jeg synes er litt merkelig er at det ofte er andre overgrepsofre eller pårørende som skjeller og smeller verst mot Staff. I hvert fall er det det inntrykket jeg sitter med. Og hva har vi her? Jo, en fyr som feide over eldre menn som 12-åring. Mange påstår dermed at han ble utsatt for et overgrep, og at det har gjort ham til den han er i dag. Og hvem er han? Jo, en av norges mest vellykka advokater. Han er også homofil, noe som sannsynligvis ikke var enkelt da han var yngre. Han er tross alt ikke av en generasjon hvor det bare var å hoppe ut av skapet. Er folk forbanna på ham fordi han ikke kutter seg opp og depper over overgrepene fram til han ikke orker mer og tar repern? Jeg synes Staff har flere meget gode poenger, blant annet i forhold til at mange overgrepsofre får offerrollen prentet innover seg av absolutt alle, og med det får det ekstra jævlig. Synes Staff starter viktige debatter, og det er godt vi har noen som tør å stå fram med kontroversielle meninger. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Jeg synes ikke diskusjonen han har dratt opp, om hvorvidt man burde dømme voksne for å ha sex med barn, er beundringsverdig. Han har kanskje mange meninger som er både interessante å diskutere og å vurdere, men de drukner i alt det andre han sier. Mannen synes ikke han har noe ansvar som offentlig person, han har jo til og med uttalt at foreldre burde involvere sine barn i sitt eget sexliv! Uten omtanke for alle barna som vil bli misbrukt, mens fedrene/mødrene har _hans_ ord ringende i bakhodet. Når det kommer til viktige temaer med utrolig sårbare ofre, slik som barn og misbruk, så kan han holde seg for god til å uttale seg offentlig. Dette er _ikke_ en viktig debatt. At voksne skal ha behov for å ha sex med barn er et latterlig utsagn, akkurat som å påstå at slike forhold kan bli ivaretatt og regulert av den eldste parten. Da bør man svare akkurat det, istedet for å si at Staff skal holde munn. Jeg synes sensur er en vedrestyggelighet. At de andre tingene han sier drukner i sexsynsingene hans (som jeg er enig i at er ville) er også tilhørerenes sitt ansvar. Jeg synes det er litt trist at det får all oppmerksomheten, og jeg er uenig i at det er Staff sitt ansvar ene og alene at all fokusen på Staff er nettopp der. Jeg synes ikke en skal fortie ting en mener og føler at er prinsippielt riktig i redsel for å vekke anstøt. Jeg vet at jeg hvertfall ikke hadde satt særlig pris på å vite at noen ble kneblet fordi jeg var slikt et persilleblad. Jeg er tilhenger av åpendebatt der alle kommer til ordet. Sier noen noe sludder så får de gjerne svar på tiltale også, og mennesker som taler Staff midt imot er jo ikke akkurat mangelvare. Dette burde jo gjøre endel bot for mennesker som føler seg tråkket på tærene. Nei, jeg synes ikke en skal ta vekk alt en ikke liker. Folk må få mene ting og brenne for ting. Enten jeg er enig eller uenig. Til og med om det sårer meg eller andre. Meninger vil alltid kunne oppfattes som sårende av noen, men jeg tror alternativet er mye verre. Om folk ikke fikk, tenke, mene og si..DET hadde vært skadelig det! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 Det jeg synes er litt merkelig er at det ofte er andre overgrepsofre eller pårørende som skjeller og smeller verst mot Staff. I hvert fall er det det inntrykket jeg sitter med. Og hva har vi her? Jo, en fyr som feide over eldre menn som 12-åring. Mange påstår dermed at han ble utsatt for et overgrep, og at det har gjort ham til den han er i dag. Og hvem er han? Jo, en av norges mest vellykka advokater. Han er også homofil, noe som sannsynligvis ikke var enkelt da han var yngre. Han er tross alt ikke av en generasjon hvor det bare var å hoppe ut av skapet. Er folk forbanna på ham fordi han ikke kutter seg opp og depper over overgrepene fram til han ikke orker mer og tar repern? Jeg synes Staff har flere meget gode poenger, blant annet i forhold til at mange overgrepsofre får offerrollen prentet innover seg av absolutt alle, og med det får det ekstra jævlig. Synes Staff starter viktige debatter, og det er godt vi har noen som tør å stå fram med kontroversielle meninger. Og det er mye viktigere at de som ikke føler seg som ofre, ikke skal bli fortalt at de er ofre, enn at man faktisk får dømt de som misbruker? Nå skal det ikke bare være et spørsmål om man ble misbrukt eller ikke, det skal også være et spørsmål om du faktisk var et offer? "Nei, beklager Lise, du gikk og besøkte herr Nilsen på egenhånd. Det er din egen feil". Og selv om en tolvåring ikke føler seg som et offer der og da, så kan de gjøre det senere. Hvem skal regulere dette? Hvem skal avgjøre om et sexforhold er positivt eller negativt for barnet? Det er latterlig å si at barn skal få lov å ta ansvar for sin egen seksualitet så tidlig. De hverken kan eller burde bli tilagt det ansvaret. Så da skal vi i stedet gi ansvaret til den pedofile nede i gata? "Ja, så klart, herr Nilsen. Jeg stoler på at du ivaretar min datters integritet, mens du har sex med henne"... En latterlig diskusjon som gjør at andre, mye viktigere diskusjoner, må vike plass. Om man har vært sammen med en voksen mens man var barn, og ikke føler seg som et offer... Fint. Så hold kjeft om det, da. Ikke gjør det enda vanskeligere å bli trodd for de som faktisk er ofre, bare fordi _du_ føler for å dele din unormale historie. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.