Gå til innhold

2000 i bot for ikke å skrape is av bilruta

Anbefalte innlegg

Skrevet

En fyr i fjor som bare laget en liten glugge på størrelse med en hånd fikk bot. Men det fins en regel om hvor mye som minst skal skrapes rent for å unngå bot, er den regelen alminnelig kjent?

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

13

• mrxx

8

• keinstein

4

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den "regelen" du snakker om går på å ha "fri sikt", og burde vel strengt tatt si seg selv.

Skrevet

Den "regelen" du snakker om går på å ha "fri sikt", og burde vel strengt tatt si seg selv.

Nei. UP sier at alt som favnes av vindusviskerne skal være fri for snø og is. Det virker litt merkelig på meg, jeg syns det burde være fritt hele veien rundt.

Skrevet

Nei. UP sier at alt som favnes av vindusviskerne skal være fri for snø og is. Det virker litt merkelig på meg, jeg syns det burde være fritt hele veien rundt.

Du har ikke lov til å kjøre med sideruttene fullstendig tildekket, så det der kan ikke stemme.

Skrevet

Blir så forbannet på disse idiotene som ikke sørger for god sikt til alle kanter.

Har holdt på å bli påkjørt noen ganger fordi disse ikke ser en dritt. Et par ganger har jeg kjørt mc og da har de omtrent skremt vettet av meg. Ille nok å bli påkjørt når du sitter i bil, men kjører du mc er det enda farligere.

Mange som kjører med sideruter og ikke minst bakrute som er til iset. Det bekrefter det jeg alltid har påstått, svært mange billister er elendige sjåfører og følger ikke med trafikken bakover.

Skrevet

Blir så forbannet på disse idiotene som ikke sørger for god sikt til alle kanter.

Har holdt på å bli påkjørt noen ganger fordi disse ikke ser en dritt. Et par ganger har jeg kjørt mc og da har de omtrent skremt vettet av meg. Ille nok å bli påkjørt når du sitter i bil, men kjører du mc er det enda farligere.

Mange som kjører med sideruter og ikke minst bakrute som er til iset. Det bekrefter det jeg alltid har påstått, svært mange billister er elendige sjåfører og følger ikke med trafikken bakover.

Mange er slurvete med skraping her også.

Jeg bruker varmepistol og det funker fint. Alle vinduer blir klare. Myrlufta legger seg som et glasshardt lag på hele bilen og er nesten umulig å få has på, selv med bronseskrape.

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det er sånne dager det er godt å ha garasje, så man slipper hele is-skrapingen!

P.S. Og når bilene er så nedfrosne, er det vel is på veien også og på tide å parkere mc'en for vinteren?

Skrevet

P.S. Og når bilene er så nedfrosne, er det vel is på veien også og på tide å parkere mc'en for vinteren?

Jeg pleide å legge et teppe over frontruta da jeg ikke hadde garasje. Det fungerte fint.

"..................................."

Skrevet

Hehe, nei i de tilfellene jeg har opplevd dette med mc har det vært bar asvalt. Men har ikke opplevd dette ennå i år, men i fjor var det noen tilfeller. De fleste med bil på vinteren og særlig etter en snefall. De koster jo faen ikke av bilene, hverken ruter eller lys. De ser ut som rullende igloer. Noen er stein dumme.

Skrevet

Mange er slurvete med skraping her også.

Jeg bruker varmepistol og det funker fint. Alle vinduer blir klare. Myrlufta legger seg som et glasshardt lag på hele bilen og er nesten umulig å få has på, selv med bronseskrape.

Varmepistol var en god ide, særlig når det ligger stålis på ruta.

Men jeg har stor garasje, så står bilen der er det ingen fare. Men det hender det står noen rep. objekter der, så da må de andre bilene stå ute.

Skrevet

Eller en gjør sånn som jeg. Starter bilen en stund før jeg skal kjøre, så blir den både varm og isfri.

Skrape is er et helvete. Heldigvis er det sjelden nødvendig her vest. *s*

Men må jeg skrape, og ikke har startet i tide, så skraper jeg alle vinduene så jeg kan se altså. :)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Hehe, nei i de tilfellene jeg har opplevd dette med mc har det vært bar asvalt. Men har ikke opplevd dette ennå i år, men i fjor var det noen tilfeller. De fleste med bil på vinteren og særlig etter en snefall. De koster jo faen ikke av bilene, hverken ruter eller lys. De ser ut som rullende igloer. Noen er stein dumme.

"De koster jo faen ikke av bilene, hverken ruter eller lys. De ser ut som rullende igloer. Noen er stein dumme."

:) Det holder jeg med deg i!

Men jeg syns jeg kom med gode argumenter nå for at Bond skal sette bort mc'en for vinteren. Vi bondjentene vil gjerne ha dere begge (deg og sykkelen) hele og i god stand til våren :)

Skrevet

Enig. Men jeg er også opptatt av det lurulf skriver, for vi vil fortsatt ha Bond forever ;)

Bondjentene sitter på med deg når du garanterer bar asfalt. Vel er vi dristige, men kan ikke være for riski på isveier heller - for vi er jo bond-piker forever, hehe. Da kan vi ikke skli på altfor glatt føre. Men - vi er mer enn gjerne med når du garanterer bar asfalt på turene våre, hehe.

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Enig. Men jeg er også opptatt av det lurulf skriver, for vi vil fortsatt ha Bond forever ;)

Bondjentene sitter på med deg når du garanterer bar asfalt. Vel er vi dristige, men kan ikke være for riski på isveier heller - for vi er jo bond-piker forever, hehe. Da kan vi ikke skli på altfor glatt føre. Men - vi er mer enn gjerne med når du garanterer bar asfalt på turene våre, hehe.

"Men - vi er mer enn gjerne med når du garanterer bar asfalt på turene våre, hehe."

:) Det er vi! Vi blir med på en ny mc'tur. Gjerne alle tre - amber og lurulf med Bond i midten ;)

Skrevet

"Men - vi er mer enn gjerne med når du garanterer bar asfalt på turene våre, hehe."

:) Det er vi! Vi blir med på en ny mc'tur. Gjerne alle tre - amber og lurulf med Bond i midten ;)

En lang tur syns jeg vi skal gå for. Ikke sant?

Sånn at vi alle tre får enda mer utbytte av turen.

:)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

En lang tur syns jeg vi skal gå for. Ikke sant?

Sånn at vi alle tre får enda mer utbytte av turen.

Jeg er helt med på langturer - spesielt når det er flotte "naturopplevelser" også ;)

Skrevet

Jeg er helt med på langturer - spesielt når det er flotte "naturopplevelser" også ;)

Helt klart.

"Naturopplevelser" er halve moroa på langturer. Jeg hadde det allerede i tankene da jeg foreslo langtur, så nok en gang er vi helt på bølgelengde. Som seg hør og bør for Øvrigheta. ;-P

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Helt klart.

"Naturopplevelser" er halve moroa på langturer. Jeg hadde det allerede i tankene da jeg foreslo langtur, så nok en gang er vi helt på bølgelengde. Som seg hør og bør for Øvrigheta. ;-P

Øvrighet ruler, det er klart!

Og etter den lange flotte mc'turen med innlagte "naturopplevelser" tar jeg med meg mrxx hjem - i natt er han min!

*Gleder seg til mc'tur og påfølgende gleder*

Skrevet

Øvrighet ruler, det er klart!

Og etter den lange flotte mc'turen med innlagte "naturopplevelser" tar jeg med meg mrxx hjem - i natt er han min!

*Gleder seg til mc'tur og påfølgende gleder*

Der sa du det! *s*

Men...det er jo litt mørkt nå da, og ikke så mye kveld igjen. Hvis natta skal bli lang nok mener jeg - for abonnementet krever sine timer. ;)

Hva syns du om å ta turen i dagslys? Det er vel enda bedre, da får man også mer ut av naturopplevelsene underveis også, hehe.

Eller er du såpass utålmodig på tur nå at du går for tur ikveld?

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Der sa du det! *s*

Men...det er jo litt mørkt nå da, og ikke så mye kveld igjen. Hvis natta skal bli lang nok mener jeg - for abonnementet krever sine timer. ;)

Hva syns du om å ta turen i dagslys? Det er vel enda bedre, da får man også mer ut av naturopplevelsene underveis også, hehe.

Eller er du såpass utålmodig på tur nå at du går for tur ikveld?

Jeg er veldig utålmodig, men siden forsalget er til min fordel, er jeg helt med!

Det hadde jo vært synd å få redusert nattens gleder!

Da blir det mrxx hos meg i natt, og lang flott mctur i morgen...

Og vi er atter på bølgelengde :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...