Gå til innhold

Hvordan få "blokka" ut skinnstøvletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt noen skikkelig rålekre og svindyre lange støvletter. Jeg visste at jeg ikke kunne ha så trange og så lange før jeg kjøpte dem for jeg har litt "kraftige" legger, men dame i butikken overbeviste meg om at de bare var dritlekre og kom til å utvide seg.

Prøver å gå dem inn, men blodtilførselen til beina holder nesten på å forsvinne :o) Er det noe annet lurt jeg kan gjøre for å "blokke" dem ut en cm?

Fortsetter under...

Skrevet

Evt. noen metoder til innsnevring av tykke legger på 1 1/2 uke :o), bortsett fra slankekur, spiser lite nok som det er.

Skrevet

Du kan få blokket dem ut hos skomaker.

Selv har jeg faktisk gjort som damen i butikken foreslo, videt dem ut ved bruk. Men mulig at de ikke var så trange som dine, eller at skinnet var mer elastisk.

Skrevet

Du kan få blokket dem ut hos skomaker.

Selv har jeg faktisk gjort som damen i butikken foreslo, videt dem ut ved bruk. Men mulig at de ikke var så trange som dine, eller at skinnet var mer elastisk.

Kjøpte dem i går da, men jeg er sånn som ikke tåler å ha noe stramt inntil kroppen, de utvider seg sikkert etterhvert. Skal gå litt med dem hver dag, så ordner det seg sikkert. Men jeg tenkte om det kanskje kan gå an å gjøre dem litt våte og så gå med dem, men da ødelegger jeg vel kanskje støvlettene.

Skrevet

Evt. noen metoder til innsnevring av tykke legger på 1 1/2 uke :o), bortsett fra slankekur, spiser lite nok som det er.

Det er ikke noe lurt å gå med trange støvler som hindrer blodsirkulasjonen. selv om det er for en kort stund. Jeg gjorde det, og fikk varige åreknuter av det.

Skomakere blokker ut støvler opp til flere centimeter. Jeg ville gjort det først.

Fasongen på leggene er det ikke stort å gjøre med selv om man ellers er slank. Vær glad du ikke har pipestilker til legger!

Skrevet

Kjøpte dem i går da, men jeg er sånn som ikke tåler å ha noe stramt inntil kroppen, de utvider seg sikkert etterhvert. Skal gå litt med dem hver dag, så ordner det seg sikkert. Men jeg tenkte om det kanskje kan gå an å gjøre dem litt våte og så gå med dem, men da ødelegger jeg vel kanskje støvlettene.

Finnes en spray man kan ta på når man skal utvide skinnsko. Har ikke prøvd, bare så det i en vanlig skobutikk.

Annonse

Skrevet

Jeg skulle blokke ut skaftet på et par støvletter hos en skomaker en gang. Han kunne ikke garantere at skinnet ville holde og sa at det var mye lurere å legge dem i vann for så å gå dem ut. Og det funka som fjell det! Skinn tåler vann, men de må ikke tørke for fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...