Gå til innhold

symptomer på kjønnsykdommer


Gjest larsen

Anbefalte innlegg

Hei!, Jeg er en mann på 34 som klarte å prestere å ære utro i svært beruset tilstand for tre uker siden. Vi hadde dessverre ubeskyttet sex. Dette skjedde på Hedemark. Jeg har bekymret med så mye over dette at jeg ikke klarer spise eller sove. jeg angrer bittert og klarer ikke forklare for meg selv hvorfor jeg begikk utroskap. Jeg har et godt forhold til kona. Jeg har alltid holdt fanen høyt og satt min ære i å være trofast, og føler dette som et sterkt personlig nederlag. Jeg har vært hos legen og testet meg for kjønnsykdommer. Jeg har bekumret med så mye for dette at jeg er er fullstendig nedkjørt og føler jeg har symptomer hele tiden, og ventingen på test resultatene er uutholdelige. jeg testet meg for tre dager siden. Jeg har svie i urinrøret, har vondt i magen, kronisk diaré og er inn i mellom øm i testiklene? Vi hadde også analsex tror jeg (husker ikke helt) kan dette medføre andre baktrie infeksjoner som ikke er smittsomme? Og kan symptomene jeg har komme av det utrolige stresset jeg opplever i forbindelse med dette? Jeg lurer også på omen kan smitte småbarn i forbindelse med bleiskift dersomen har klamydia, somjeg tror det er mest den nærliggende kjønnsykdommen jeg evt. har. jeg føler mye står på spill for meg da vi har to små barn og jeg er veldig glad i min kone og barn og følerjeg har sveket de på det groveste. Kan en bli sår av vattpinnen i urinrøret lenge etterpå? jeg blødde litt litt etterpå, er det normalt. Vær så snill og svare meg på dette, da jeg er så fortvilet og ikke klarer slappe av et sekund.

Mvh

larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo snakke med henne du var utro med for å høre om hun har noen kjønns-sykdommer. Mange av symptomene du beskriver kan nok komme av at du er så stressa og fortvila. Håper ting ordner seg for deg. Jeg vet selv hvor lett det er å være utro og sliter enda med anger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Du lider sjelens alle kvaler på grunn av et sidesprang. Det kan ikke utelukkes at du er smittet av en eller annen seksuelt overført sykdom. Svaret på det kan bare lab.prøvene gi.

Men jeg har nok en følelse av at dine plager kanskje mer er av psykisk art, såkalt somatisering. Det vil si at angst, frykt og fortvilelse omdannes til fysiske symptomer, som kan minne påfallende om at det ligger en kroppslig fysisk sykdom bak.

Vi mennesker er pussige på den måten at ting som er vanskelige å håndtere, for eks. skam- og skyldfølelser og angst, omdannes til kroppslige symptomer. Det viser bare den nære sammenhengen som eksisterer mellom kroppen og sjelen, hva nå enn sjelen måtte være. Psykiatere og psykologer snakker ikke om sjelen. Det overlater de til prestene og dikterne.Men her tar vi ordet i munnen.

Dersom du er ren på hendene smitter du ikke ditt barn ved bleieskift. Din frykt for dette er nok igjen et ekspempel på dårlig samvittighet. Det er din frykt at du skal straffes av skjebnen fordi du har vært utro.En høyst menneskelig reaksjon.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Grünfeld

lege/psykiater/professor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...