Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest papirtiger
Skrevet

Hva mener du med terskeltrening? F.eks. 75%?

Er det ikke ganske ekstremt å trene til melkesyra tar deg?

Melkesyre er når du kjenner at du stivner i musklene. Terskeltrening er å trene slik at man ikke får melkesyre i musklene. Underterskeltrening :)

Det ligger på ca 60-80%

Skrevet

hvor mange golfspiller har ikke en bilring. Eller hvor mange av de som bare spaserer rolig greier å gå ned i vekt. Du må trene i sonen. Trener du ikke sonen er det nesten det samme som å kaste bort tida de. I sonen kjenner du det godt på pusten din at du arbeider. Og du kjenner at hjertet slår ganske hardt og at pulsen er økt.

Skrevet

"Ok, det var et sidespor. Men fakta er at jeg har trent av meg 10 kilo, og det gikk fort. Og treningen ligger langt over 65%. På tredemølla, altså."

Du er sikker på det? Du har målt din nåværende maks.puls?

"Jeg skjønner bare ikke at man kan forbrenne muskler. Dvs, jeg skjønner at det kan skje i ekstrene tilfeller med null mat og fysiske påkjenninger."

Jovisst kan du gjøre det. Muskler forbrennes hele tiden hvis de ikke vedlikeholdes med bruk og inntak av riktige næringsstoffer (proteiner mm). Imidlertid er det jo ikke snakk om en forbrenning som på noen måte kan sammenliknes med slanking, hvor kiloene "renner av" mer eller mindre raskt. Det er også tull at du forbrenner mer muskler enn fett ved høyintensitetstrening. Men du forbrenner muskler _også_. Hvis du imidlertid trener og spiser bra, så blir resulatet sansynligvis at musklene øker likevel.

"....................................."

Jeg har seriøst aldri hørt at en forbrenner muskler annet enn ved intens trening med lite næring.

Tenker du på mikroskader, der muskelen brytes ned når en trener og bygges opp når en hviler dersom en trener jevnlig?

Skrevet

hvor mange golfspiller har ikke en bilring. Eller hvor mange av de som bare spaserer rolig greier å gå ned i vekt. Du må trene i sonen. Trener du ikke sonen er det nesten det samme som å kaste bort tida de. I sonen kjenner du det godt på pusten din at du arbeider. Og du kjenner at hjertet slår ganske hardt og at pulsen er økt.

Hva betyr "sonen"?

Skrevet

Eller sagt på en annen måte. It's me! Det finnes bare 1 av meg.

Det er sikkert Flisgubben glad for :o)

Å? hvordan det?

Skrevet

Jeg har seriøst aldri hørt at en forbrenner muskler annet enn ved intens trening med lite næring.

Tenker du på mikroskader, der muskelen brytes ned når en trener og bygges opp når en hviler dersom en trener jevnlig?

"Tenker du på mikroskader, der muskelen brytes ned når en trener og bygges opp når en hviler dersom en trener jevnlig?"

Nei.

"......................................."

Skrevet

Kaffe skal være bra for forbrenningen. Ellers så er jo et konstant proteininntak nødvendig for maksimal effekt. Musklene vokser i hvileperiodene, så proteininntaket er like viktig da som på treningsdager. Det optimale er vel omtrent 2-3 ganger kroppsvekten i antall gram proteiner pr. dag. Dette er vanskelig med mindre du spiser minst 6 proteinrike måltider pr. dag, og inntar 2-3 proteinshaker i tillegg.

"...................................."

Takk for den. Da skal jeg "shake" alle dager så får vi se hvordan det går.

Ellers: http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5189

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...