Gå til innhold

ca 2 spørsmål om lekk katte!

Anbefalte innlegg

Gjest Hanneline
Skrevet

Nei det er ikke dyremishandling. Katter tåler godt å være innestengt på et rom en viss periode av dagen - forutsatt at han har noe som stimulerer han - dvs leker osv.

Mine to puser er innestengt på et lite bad om natten - de sover bare.

Og på soverommet om dagen når vi er på jobb.

Hadde vi ikke gjort det, så hadde alt som er knuselig er, ligget strødd både på stue og kjøkken.

Du kan trygt og med god samvittighet stenge han inne.

Du sier du har en katt til? Da ville jeg stengt begge to inne slik at han får selskap og de kan leke med hverandre.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

10

• mariaflyfly

9

• keinstein

5

• annegunn

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hanneline
Skrevet

Nei det er ikke dyremishandling. Katter tåler godt å være innestengt på et rom en viss periode av dagen - forutsatt at han har noe som stimulerer han - dvs leker osv.

Mine to puser er innestengt på et lite bad om natten - de sover bare.

Og på soverommet om dagen når vi er på jobb.

Hadde vi ikke gjort det, så hadde alt som er knuselig er, ligget strødd både på stue og kjøkken.

Du kan trygt og med god samvittighet stenge han inne.

Du sier du har en katt til? Da ville jeg stengt begge to inne slik at han får selskap og de kan leke med hverandre.

ja må nevne, mine katter er innekatter så å være ute når vi er borte er ikke aktuelt.

Katter klarer seg utmerket godt på et lite rom med mat/do og leker.

Forutsatt selvfølgelig at det ikke er snakk om 24 timer i døgnet.

Gjest Hanneline
Skrevet

Når det gjelder det der med å kjøre snuten til katta ned i pisset (og en stund etter at den har pisset!) sier du helt notsatt av hva omtrent samtlige katteeksperter sier...

Lillemus - det er rart det du sier der.

For jeg fikk det tipset av en annen katteholder om å gjøre det med min katt.

Kattejenta mi hadde det med å pisse ved doskålen, så da jeg gjorde jeg det , presset snuten hennes nedi det.

(Ikke noe jeg gjorde med glede det kan jeg si).

Men det fungerte...faktisk.

Men jeg valgte en annen metode når guttepusen min bestemte seg for å markere før han ble kastrert. Da puttet jeg matskål og sånn godlukt flaske der.

Fungerte det også.

Pisser ikke lenger.

MEN en ting, IKKE vask med salmiakk et sted katten har tisset - da vil katten tisse der igjen fordi salmiakk ligner pisselukten dems.

Da vil katten tro at - her er det fint å tisse gitt.

Skrevet

Det er ikke dyreplageri, men jeg skjønner deg godt. Hadde det vært min katt, ville jeg garantert dratt på jobb med verdens svarteste samvittighet, hehe *blaut* ;)

Det er så mye enklere å se det "utenfra". Selvfølgelig skal du stenge katta ute fra stua så han ikke pisser på alt og alle. Kanskje han til og med lærer noe når han ser at den andre pusen får springe fritt. Bruk doen, så får du sove i sofaen mens mor er ute :P

Gjest Hanneline
Skrevet

Det er ikke dyreplageri, men jeg skjønner deg godt. Hadde det vært min katt, ville jeg garantert dratt på jobb med verdens svarteste samvittighet, hehe *blaut* ;)

Det er så mye enklere å se det "utenfra". Selvfølgelig skal du stenge katta ute fra stua så han ikke pisser på alt og alle. Kanskje han til og med lærer noe når han ser at den andre pusen får springe fritt. Bruk doen, så får du sove i sofaen mens mor er ute :P

Jeg tviler på at katten vil "lære" noe når den ser den andre katten springe fritt. Katter er ikke mennesker.

Mest sannsynlig vil den bli frustrert og kanskje tisse enda mer hvis man forskjellsbehandler kattene...

Min guttepus går amok om jeg gir mer kos/oppmerksomhet til jentepusen og tar det utover henne ved å jage henne vekk.

Behandle dem likt, berøm oppførselen med godbiter når de gjør noe bra.

Skrevet

Han har aldri vært i senga!!!

Hah! Det tror jeg akkurat hva jeg vil om.

Annonse

Skrevet

Jeg tviler på at katten vil "lære" noe når den ser den andre katten springe fritt. Katter er ikke mennesker.

Mest sannsynlig vil den bli frustrert og kanskje tisse enda mer hvis man forskjellsbehandler kattene...

Min guttepus går amok om jeg gir mer kos/oppmerksomhet til jentepusen og tar det utover henne ved å jage henne vekk.

Behandle dem likt, berøm oppførselen med godbiter når de gjør noe bra.

Kanskje derfor jeg avslutta med ":P", jeg har fire ildere og vet godt at ingen blir klokere av å bli forskjellsbehandla. Men de blir ikke verre heller ;)

Gjest Nok en katteeier
Skrevet

"Det er alltid MINE ting, det alltid DYRE ting, og det er nesten alltid MYKE ting"

Vel, katten er kvalitetsbevisst ;-)

Men, det er sikkert at den ikke har noe urinveistull? (så du hadde hatt den til dyrlege...men...) Vår begynte plutselig å småtisse (bare litt, og den brukte veeeldig lang tid på å tisse den lille skvetten, ble liksom aldri ferdig). Den var kastrert, og hadde fått urinveisinfeksjon. Den tisset tilfeldigvis hos veterinæren, så han fikk målt at det var både proteiner og den var for basisk. (dette er noe kastrerte hankatter risikerer å få mer enn andre katter). Han fikk en antibiotikakur + en måneds kur med annet fór. Og har lagt om matvanene litt etterpå....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...