Gå til innhold

eksem fra øre til ansikt?

Anbefalte innlegg

Gjest Calista

Jeg har eksem i øregangen og er nok i tillegg ganske ømfintlig når det gjelder øredobber m.m. som ikke er av gull. Problemet mitt er at det ser ut til at øreeksemen sprer seg! Huden har blitt helt nuppete først bak øret og nå oppover i ansiktet og pannen. Hva kan dette komme av? Er det noe jeg kan gjøre med huden i ansiktet for å få dette bort? Jeg er ikke spesielt tørr i huden, den er bare "nuppete" -som bittesmå kviser nesten.

Jeg benytter øredråper m/ antibiotika for øregangseksemen.

mvh

Calista

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20642-eksem-fra-%C3%B8re-til-ansikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Calista

Det er mulig å bli sensibilisert mot antibiotika på huden. Derfor er det ikke så lurt å bruker salver/kremer og dråper med antibiotika over lengre tid. Jeg vet ikke om dette er årsaken til hudplagene dine, men prøv med øredråper eller en salve som ikke inneholder antibiotika. Snakk med legen din om det. Ellers kan du tenke over hva du bruker av rensevann og hudkremer i ansiktet - kanskje det er noe der huden din reagerer på. Prøv med en hudkrem uten parfyme - det finnes mange forskjellige du kan bruke. Spør på apoteket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...