Gå til innhold

Middagsmat

Anbefalte innlegg

Gjest lissemor
Skrevet

Er så matlei...trenger middagsforslag,gjerne for ei hel uke...

Skrevet

Grandiosa

Big1

Taco

Wraps

Lasagne

Spaghetti&kjøttdeig

Hjemmelaget pizza

Jepp, det er en ukes-meny i Åsemor-heimen. ;)

Gjest tintintin
Skrevet

mandag:fiskeboller, hvit saus, gulrøtter, poteter

tirsdag:Wok med kyllingkjøtt, kinåkål, bambusskudd, nudler + litt andre "ting" jeg finner i skapet. Toppes med chilisaus.

onsdag:bogskinke og sjampinjonger i fløte-ostesaus med båndspaghetti

torsdag: Torskeform med eple+sellerirot+løk

fredag: nachos

lørdag:pizza

søndag: lammekoteletter med ovnsbakte grønnsaker

Min uke ihvertfall:-)

Skrevet

Grandiosa

Big1

Taco

Wraps

Lasagne

Spaghetti&kjøttdeig

Hjemmelaget pizza

Omtrent bare kjøttdeigbasert jo. Skam deg :o)

Vår ukesmeny:

Fiskegrateng med makaroni, poteter og gulrøtter

Grillet kylling med salat og potetmos

Hjemmelaget tomatsuppe med kyllingpølser og grove rundstykker

Koteletter med surkål og poteter

Taco

Biff, salat og minimais

Osteomelett og grove horn

Skrevet

Grandiosa

Big1

Taco

Wraps

Lasagne

Spaghetti&kjøttdeig

Hjemmelaget pizza

Du kommer til å få overvektige barn.

Skrevet

Omtrent bare kjøttdeigbasert jo. Skam deg :o)

Vår ukesmeny:

Fiskegrateng med makaroni, poteter og gulrøtter

Grillet kylling med salat og potetmos

Hjemmelaget tomatsuppe med kyllingpølser og grove rundstykker

Koteletter med surkål og poteter

Taco

Biff, salat og minimais

Osteomelett og grove horn

Hehe, jeg overdrev litt her altså, men det er ikke så fryktelig langt unna sannheten. ;) Prøver iherdig å overtale gubben til å lage litt annen mat, men får det ikke helt til. Ser ut til at jeg må gjøre det sjøl i tilfelle, og det får jeg iallefall ikke til.

Skrevet

Du kommer til å få overvektige barn.

Barnet har sist uke spist: 2 fiskebollemiddager, 2 lapskausmiddager, 2 spaghettimiddager og 1 middag med rotfruktsgryte med kalkun.

Hvorfor 2 av hver? Fordi det er så langt et nestlè-glass holder. ;)

Men forøvrig var ukesmenyen en spøk altså...

Skrevet

Mandag: Kokt torsk eller røkt kolje med poteter, gulerøtter og smelta smør med gressløk eller persille i, tirsdag: restemat fra søndag (enten bare oppvarmet eller med en annen sort grønnsaker), onsdag: fiskepudding i hvit saus med reker og broccoli, torsdag: spinatsuppe med egg og pannekaker, fredag: pose-ertesuppe med timian og oppskåret pølse, lørdag grøt (pizza om kvelden hvis unger).

Skrevet

Hehe, jeg overdrev litt her altså, men det er ikke så fryktelig langt unna sannheten. ;) Prøver iherdig å overtale gubben til å lage litt annen mat, men får det ikke helt til. Ser ut til at jeg må gjøre det sjøl i tilfelle, og det får jeg iallefall ikke til.

Jeg vet hvor vanvittig fort gjort det er å havne i kjøttdeigfella.

Var der selv når jeg jobbet. Det gikk mye i pølser, pizza og pasta, men jeg skal ALDRI tilbake ditt, kiloene kom sakte men sikkert både på meg og mannen.

Nå kjøper vi aldri kjøttdeig, men spanderer på oss karbonadedeig, da blir det ihvertfall litt sunnere.

Skrevet

Jeg vet hvor vanvittig fort gjort det er å havne i kjøttdeigfella.

Var der selv når jeg jobbet. Det gikk mye i pølser, pizza og pasta, men jeg skal ALDRI tilbake ditt, kiloene kom sakte men sikkert både på meg og mannen.

Nå kjøper vi aldri kjøttdeig, men spanderer på oss karbonadedeig, da blir det ihvertfall litt sunnere.

Det er bare det at ingen av oss har den fjerneste ide om hvordan man lager noe annet enn kjøttdeigmiddager... Nesten da.

laguna1365380434
Skrevet

Grandiosa

Big1

Taco

Wraps

Lasagne

Spaghetti&kjøttdeig

Hjemmelaget pizza

1 Fiskesuppe

2.Middagssalat med kylling, ananas og chilli.

3. Svinekjøtt i tomatsaus, med greske poteteter og salat med soltørket salat.

4. Pai med sopp og ost.

5 Kokt torsk, med potet, broccoli og eggesmør.

6. Taco.

7. Stekt laks og fylt zuchini med tomat og bechemelsaus.

? Sånn foreksempel, hentet fra ting jeg vet jeg har lsaget i det siste.

Eller

1. Høstsuppe, vegetar med karve. God!

2. Spaghetti carbonara

3. Koteletter med fylte tomater.

4. Pannestekte fiskefileter med grønn salat til.

5. Ostesmørbrød med kjøttpølse og tomat.

6.Ostesuffle med salat og loff.

7. "Boiled dinner" Oksekjøtt i kraft med kokte vintergrønnsaker.

Igjen, helt foreksempel.

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Grandiosa

Big1

Taco

Wraps

Lasagne

Spaghetti&kjøttdeig

Hjemmelaget pizza

Opps, jeg skulle svare "lissemor" ikke deg. Beklager!

Skrevet

Det er bare det at ingen av oss har den fjerneste ide om hvordan man lager noe annet enn kjøttdeigmiddager... Nesten da.

Da vet jeg hva dere kan ønske dere til jul; "kokebøker". Ikke noen sånne avanserte, men noe med hverdagsmat, eller enkel mat på 15 minutter.

Eller bytt ut kjøttdeigen med kylling eller karbonadedeig i det som går. En salat klarer vel dere også å smelle sammen :o)

Skrevet

Mandag: Kokt torsk eller røkt kolje med poteter, gulerøtter og smelta smør med gressløk eller persille i, tirsdag: restemat fra søndag (enten bare oppvarmet eller med en annen sort grønnsaker), onsdag: fiskepudding i hvit saus med reker og broccoli, torsdag: spinatsuppe med egg og pannekaker, fredag: pose-ertesuppe med timian og oppskåret pølse, lørdag grøt (pizza om kvelden hvis unger).

Men gubben kan da steike fiskepinner eller fiskepuddingskiver? Koke gulrøtter, broccoli, blomkål?

Posefiskesuppe med frossenfiskbiter i?

:o

Meget bekymret for Åsemors framtidige liv. Og hva med babyen når den vokser ut av middagsglassene?

(Jeg kunne knapt koke egg da jeg var yngre, jeg da. Så det ække det.)

Skrevet

1 Fiskesuppe

2.Middagssalat med kylling, ananas og chilli.

3. Svinekjøtt i tomatsaus, med greske poteteter og salat med soltørket salat.

4. Pai med sopp og ost.

5 Kokt torsk, med potet, broccoli og eggesmør.

6. Taco.

7. Stekt laks og fylt zuchini med tomat og bechemelsaus.

? Sånn foreksempel, hentet fra ting jeg vet jeg har lsaget i det siste.

Eller

1. Høstsuppe, vegetar med karve. God!

2. Spaghetti carbonara

3. Koteletter med fylte tomater.

4. Pannestekte fiskefileter med grønn salat til.

5. Ostesmørbrød med kjøttpølse og tomat.

6.Ostesuffle med salat og loff.

7. "Boiled dinner" Oksekjøtt i kraft med kokte vintergrønnsaker.

Igjen, helt foreksempel.

Høres deilig ut, men ikke regn med at du kan servere alle disse rettene til evt. barn :o)

laguna1365380434
Skrevet

Høres deilig ut, men ikke regn med at du kan servere alle disse rettene til evt. barn :o)

Nei kanskje ikke? Det er bare ting jeg kom på at jeg har laget i det siste, satt på dager jeg synes det passer. Jeg tenkte ikke spesielt på barn, aner ikke hvem maten evt. skulle spises av.

Men jeg skjønner ikke helt hva som er spesielt barneuvennlig. Bortsett fra chillien i salaten;-) Jeg tenkte det var sånne standardgreier de fleste kunne spise. Også er noe det halvsundt i tillegg..

Skrevet

Nei kanskje ikke? Det er bare ting jeg kom på at jeg har laget i det siste, satt på dager jeg synes det passer. Jeg tenkte ikke spesielt på barn, aner ikke hvem maten evt. skulle spises av.

Men jeg skjønner ikke helt hva som er spesielt barneuvennlig. Bortsett fra chillien i salaten;-) Jeg tenkte det var sånne standardgreier de fleste kunne spise. Også er noe det halvsundt i tillegg..

Jeg skulle selvfølgelig ønske at unger kunne være litt mer gourmeer i matveien for jeg elsker sånn mat som du har listet opp selv :o)

Men av det nedenfor ville mine ikke på det nåværende tidspunkt spist:

Fiskesuppe

ananas og chilli

salat med soltørket tomat

sopp

zuchini (hva er det?)

Høstsuppe, vegetar med karve

tomater

"Boiled dinner" Oksekjøtt i kraft med kokte vintergrønnsaker.

Da tar man liksom bort brodden av rettene dine når det er så mye de ikke vil ha :o)

Innimellom lager vi ting som vi nesten vet de ikke vil ha og så får de spise eller la hver.

En ny smak klarte vi å få de hektet på her om dagen da; kylling tikka masala, nam, nam...

Gjest lissemor
Skrevet

Tuuusen takk for mange tips:)

Ps.Hopper over grandiosaen...*æsj*

Skrevet

Denne uken hos oss:

Hurtigbetasuppe med frosne grønnsaker og kjøttpølse

Rømmegrøt

Seibiff med rømmelokk

Laksewok

Pizza

Koteletter

Skrevet

Jeg skulle selvfølgelig ønske at unger kunne være litt mer gourmeer i matveien for jeg elsker sånn mat som du har listet opp selv :o)

Men av det nedenfor ville mine ikke på det nåværende tidspunkt spist:

Fiskesuppe

ananas og chilli

salat med soltørket tomat

sopp

zuchini (hva er det?)

Høstsuppe, vegetar med karve

tomater

"Boiled dinner" Oksekjøtt i kraft med kokte vintergrønnsaker.

Da tar man liksom bort brodden av rettene dine når det er så mye de ikke vil ha :o)

Innimellom lager vi ting som vi nesten vet de ikke vil ha og så får de spise eller la hver.

En ny smak klarte vi å få de hektet på her om dagen da; kylling tikka masala, nam, nam...

Zuccini er det samme som shquash.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...