Gå til innhold

16-åring som sover med faren

Anbefalte innlegg

Gjest - !@@@@¤#
Skrevet

En 16 år gammel jente sover noen ganger i dobbeltsengen med sin far fordi hun er redd(hun bor alene med faren) Høres dette vanlig ut?

Gjest trultemor25
Skrevet

Redd for hva da?

Hvis begge har pysj/nattøy på seg, sover i hver sin halvdel av senga under hver sin dyne så ser jeg ingen problemer med det. De har vel et godt forhold og hva er vel ikke bedre enn det?

Skrevet

vet ikke hvilken kulturbakgrunn hun har, i noen kulturer så er samsoving vanlig i hvertfall opp til 11 år

Men jeg ville nå synes det var litt sært ja. Ville ikke delt dobbelseng med faren min om jeg var aldri så mørkeredd

Skrevet

Tror ikke det noen forskjell på at datteren min på 15 år vil av og til sove i samme seng som meg som er moren hennes. Trist at mistanker om noe annet kommer frem i tankene dine. Dette tyder for meg som at jenta er trygg og glad i faren sin.

Gjest !@@@@¤#
Skrevet

vet ikke hvilken kulturbakgrunn hun har, i noen kulturer så er samsoving vanlig i hvertfall opp til 11 år

Men jeg ville nå synes det var litt sært ja. Ville ikke delt dobbelseng med faren min om jeg var aldri så mørkeredd

Hun er norsk, og sov aldri med faren mens jeg bodde der, hørte heller aldri at hun var redd.

Skrevet

Ekstypen til ei jeg kjenner sov i sengen til moren når faren var borte. Da var han 19... Hun jeg kjenner syntes dette var over toppen ekkelt, og det ble slutt. Må føye til at det var et par-tre andre ting enn bare soving i samme seng som gjorde utslaget ;-)

Rent bortsett fra at det neppe er særlig vanlig så så trenger det ikke å være ekkelt om en jente sover i samme seng som faren om hun er mørkeredd. Forutsetter at de begge har nattøy på seg og at jenta virkelig ER engstelig av seg.

Beste hilsen fra

Skrevet

Herregud, det er vel ikke noe galt i det! De fleste pappaer er glad i "ungen" sin og vettu i hodet sitt, så hvis hun er redd så syns jeg det er helt greit at hun føler seg trygg.Hysteriet får ikke ta helt av, uten at man blir helt "Staff" for det!

Gjest harekhrishna
Skrevet

dette synes jeg er ingen ting å stusse på, som andre svarer tyder det at pappan gir en god trygghetsfølelse og det er vel det foreldre skal gjøre?

hadde du reagert anerledes hvis det var mor? det er kanskje ikke vanlig, men det kan i aller høyeste grad være normalt likevel. Har ei vennine som kan få skikkelig angst for mørket om natta og da syns hun det er befriende at hun er velkommen inn til mor/far, er på samme alder

Skrevet

Det trenger ikke være noe galt, men bør absolutt sjekkes ut. Seksuelle overgrep er svært vanlige. :(

Skrevet

Nei, det er selvsagt ikke vanlig at foreldre og så store barn sover sammen.

Skrevet

Spøkelser er lett og male sier nå jeg:-) selvfølgelig bør man være på vakt mot overgrep, men det ville på samme tid være grusomt om en pappa ikke kunne vise en datter trygghet i frykt for å bli beskyldt for både det ene og det andre..

Enkelte ganger synes jeg disse tingene blir altfor farlige, tenkt litt på hva mistankene virkelig innebærer!

Ha en virkelig god grunn før du/dem tror og mener noe som helst:-)

Skrevet

Vel, det kunne ALDRI har falt meg inn som 16-åring. Kan heller ikke se for meg at noen av mine venninner gjorde det. Synes det høres merkelig ut.

Gjest bindinger
Skrevet

Har lest innleggene, og ser at det hovedsaklig ikke er betenkeligheter, eller man tenker i retning overgrep.

Jeg synes det er sort-hvitt-tenking. Det kan være udefinerbare psykologiske bindinger, som spiller inn mellom far og datter. Det hadde vært bedre å løse problemet på en annen måte.

Faren kan feks sove i stua utenfor datterns soverom, med døra åpen, hvis det er så ille. Og hun kunne snakke med psykolog om mørkredslen.

Skrevet

Nei, det er overhodet ikke vanlig. Nesten sykt. Ihvertfall hvis jenta er frisk og normal.

Skrevet

Da jeg flyttet for meg selv, så måtte vi av praktiske årsaker dele dobbeltsenga - den store datteren min og jeg. Hadde det vært feil om jeg var faren da? NEI

Har en venninne på over 40 år som enda sitter på fanget til faren sin, hun kan også legge seg ned med han sier hun -de har et spesielt forhold de to - trygt og nært.

Skrevet

Det høres nok litt rart ut, synes jeg. Men ut i fra kun den informasjonen, så er det meningsløst å skulle legge noe annet i det.

"....................................."

Gjest hvorfor galt?
Skrevet

Da jeg var 16 kunne jeg lett ha sovet i en dobbeltseng med faren min. I en dobbeltseng så trenger man ikke å sove altfor tett. Og er man redd så er man redd.

Det finnes fortsatt mennesker som ikke er perverse!

Skrevet

Kjenner en seksten år gammel gutt som av og til sover i dobbeltsenga med mora si. Da tenker en ikke så lett seksuelle overgrep, men må innrømme at jeg synes det er ganske så unormalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...