martis Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Sliter skikkelig med en oppgave i samfunnsvitenskapelig forskningsmetode.... kan noen hjelpe?? et lite hint kanskje?? Semesteroppgaven skal baseres på en multippel regresjonsanalyse av data fra den norske delen av European Social Survey 2002. Velg en avhengig variable som tilfredsstiller minimumskravene til å kunne analyseres ved hjelp av regresjonsanalyse. Det vil si at den må ha minst fem verdier, samt at det må være meningsfylt at variabelen i prinsippet kan være kontinuerlig. Det er tillatt å benytte et sammensatt mål (skala, indeks) som avhengig variabel. Uansett bør den avhengige variabelens fordeling ikke være for skjev. Formuler forskningsspørsmål rundt minst fire uavhengige variabler som kan forklare variasjoner i den avhengige variabelen som utgangspunkt for den multiple regresjonsanalysen. 0 Siter
Idéfix Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Desverre! Men dersom det er noen trøst hjalp du meg... Din oppgave virker mer vrien enn min! 0 Siter
Frøken eple Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Hm... vanskelig Du skal jo sjekke om de uavhengige variablene har noen innvirkning på den avhengige? Om du forandrer variabel x, hva gjør det med variabel y? Hvis jeg ikke tar helt feil 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.