Gå til innhold

FU:hva skrev du om i særemne i norsk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pip

6

• DarkPink

5

• Freya

2

• Frøken eple

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg er en annen
Skrevet

Døden som tema i Tor Ulvens 'Fortæring' og Hamsuns 'Mysterier'.

Skrevet

Samliv og ekteskap, tror jeg. Hadde bøker av Amalie Skram, Vigdis Hjorth og en amerikansk forfatter. Gud, de bøkene var kjedelige! :)

Annonse

Skrevet

Om seks av Hamsuns bøker: Sult, Victoria, Markens grøde, August (var det den første i trilogien?) På gjengrodde stier og ... Husker ikke den sjette.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg skrev om Lars Saabye Christensen og "Beatles". + Den andre boka om de samme folka (har glemt navnet på den)

helios1365380922
Skrevet

Norrøn religiøs (kristen) litteratur.

Originalt nok, vel?

Ingvar Ambjørnsen, sammen lignet hovedpersonene i bøkene 23 - salen, galgenfrist og san sebastian blues, kjempespennende:)

Skrevet

Jostein Gaarder - Sofies verden, Kabalmysteriet og Barna fra Sukuwati (skrives det sånn?). Min yndlingsbøker gjennom barndommen ;) Tror ikke jeg hadde noe spesielt tema, annet enn forfatteren selv, og hvordan bøkene hans lignet på hverandre.

Skrevet

Jeg skrev om Erlend Loe.

L, Tatt av kvinnen og Naiv.Super

Annonse

Skrevet

Herbjørg Wassmo og triologien om Tora (Huset med den blinde glassveranda osv...)

Skrevet

Det ble nok Hamsund.

Sult, markens grøde, pan og husker ikke hvilke andre.

Foresten skrev jeg ingenting heller, vi hadde valgfritt om vi ville skrive eller ikke, men det ble muntlig eksamen.

Gjest Fikk 6 på det jeg også :)
Skrevet

Jeg sammenliknet fem barnebøker, fra 1850 til i dag. "I brønnen og i tjernet" av Jørgen Moe (1851), "Peik" av Barbara Ring (1909), "To små fjøsnisser" av Anca Borch (1943), "Guro" av Anne-Cath. Vestly (1975), og "Dustefjerten" av Rune Belsvik (1991). Problemstillingen var: hvordan har barnelitteraturen endret seg de siste 150 årene, og hva har ikke endret seg?

Gjest trassasa
Skrevet

"Retorikk og overbeviselsesstrategi i kvinnelig tendenslitteratur fra 1870-1920"

Tittelen forklarer karakteren. :)

Skrevet

Av en eller annen grunn skrev jeg om Tarjei Vesaas. Fuglane, Per Bufast og alt det der.

Jeg fikk en 6-er, og det ble vel siste gangen jeg leste en bok på nynorsk.

Skrevet

Norskk filmhistorie. Læreren min holdt på å få krampe. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...