Lillemus Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Jeg skrev om Lars Saabye Christensen og "Beatles". + Den andre boka om de samme folka (har glemt navnet på den) Bly. 0 Siter
DarkPink Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Jeg tolka Beatles av Christensen grundig, og slengte på litt sammenlikninger med Halvbroren. Eneste i klassen som fikk 6 0 Siter
mAd Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Petter Dass og Nordlands Trompet og de greiene der. Jeg bytta skole det året vi hadde særemne, og det ble litt kasta på meg, så jeg endte opp med det jeg kan best, siden jeg kommer fra Petter Dass-strøkene og har fått det inn med morsmelka (Og jeg fikk 5, woho) 0 Siter
Gjest særemne Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Jeg skrev om Erlend Loe. L, Tatt av kvinnen og Naiv.Super Hva slags problemstilling? 0 Siter
Gjest særemne Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Jeg skrev om stedsnavn. Mye kjekkere enn litteratutstudie. Hva slags problemstilling? 0 Siter
pip Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Jeg skrev om temaer og motiver fra eventyret "østenfor sol og vestenfor måne" som går igjenn i fire norske romaner, og hvordan det utvikler seg igjennom 100 år. Bøkene var: Losen og hans hustru av Jonas Lie Ein roman om kjærleien og døden av Kjell Hauge Broene Brenner av Kaj Skagen og som tillegsbok Det store eventyret (?) av Jan Kjærstad. 0 Siter
pip Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Jeg skrev om temaer og motiver fra eventyret "østenfor sol og vestenfor måne" som går igjenn i fire norske romaner, og hvordan det utvikler seg igjennom 100 år. Bøkene var: Losen og hans hustru av Jonas Lie Ein roman om kjærleien og døden av Kjell Hauge Broene Brenner av Kaj Skagen og som tillegsbok Det store eventyret (?) av Jan Kjærstad. Må legge til at jeg aldri fikks krevet noe ned, jeg tok eksamen som privatis, og la det muntlig frem for sensor. Heldigvis hadde jeg først fått prøvd det for klassa mi -og det er det værste foredraget jeg har holdt i mitt liv. Jeg fant ut at jeg ikke på noen måte hadde hode og hale på stoffet, og skjønte hva som måtte til for å få det til å holde vann. JEg synes fremdeles synd på de som satt og skulle høre på meg den timen. Så høflige, og snille var de med meg. Egentlig burde de gått ut og bedt meg komme igjenn bedre forberedt. Ja, jeg er flau fremdeles. 0 Siter
DarkPink Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Må legge til at jeg aldri fikks krevet noe ned, jeg tok eksamen som privatis, og la det muntlig frem for sensor. Heldigvis hadde jeg først fått prøvd det for klassa mi -og det er det værste foredraget jeg har holdt i mitt liv. Jeg fant ut at jeg ikke på noen måte hadde hode og hale på stoffet, og skjønte hva som måtte til for å få det til å holde vann. JEg synes fremdeles synd på de som satt og skulle høre på meg den timen. Så høflige, og snille var de med meg. Egentlig burde de gått ut og bedt meg komme igjenn bedre forberedt. Ja, jeg er flau fremdeles. Ja, de treffes nok fortsatt og prater om den gangen de måtte høre på det grusomme foredraget ditt =p 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Samliv og ekteskap, tror jeg. Hadde bøker av Amalie Skram, Vigdis Hjorth og en amerikansk forfatter. Gud, de bøkene var kjedelige! Det må jo være interessant å lese ens egne tanker om samliv og ekteskap - i ettertid. Lurer på hva jeg selv ville skrevet om emnet i attenårsalderen :-). 0 Siter
pip Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Ja, de treffes nok fortsatt og prater om den gangen de måtte høre på det grusomme foredraget ditt =p Hehe. Det er slikt en kan inbille seg, ikke sant? 0 Siter
DarkPink Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Hehe. Det er slikt en kan inbille seg, ikke sant? Ja, jeg har noen sånne tilfeller selv. Men sannheten er vel at alle andre har glemt det for lenge siden, så det er synd å bruke tiden sin på å fremdeles være flau =) 0 Siter
pip Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Ja, jeg har noen sånne tilfeller selv. Men sannheten er vel at alle andre har glemt det for lenge siden, så det er synd å bruke tiden sin på å fremdeles være flau =) Ja, og alikevel plager jeg meg selv på denne måten med å trekke det frem... Eller skal jeg skylde på den som startet tråden, og som fikk meg til å tenke på dette? ;o) 0 Siter
DarkPink Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Ja, og alikevel plager jeg meg selv på denne måten med å trekke det frem... Eller skal jeg skylde på den som startet tråden, og som fikk meg til å tenke på dette? ;o) Hehe. Funker alltid å skylde på noen andre 0 Siter
Frøken eple Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Hva slags problemstilling? Det husker jeg ikke... tror man kunne velge en forfatter og bare skrive rundt stil, sammenligne bøker, analysere etc. Men Erlend Loe er veldig klisjé. Utrolig mange som skriver om han. Han har til og med en egen link på hjemmesiden sin som heter "til deg som skriver særemne". Så jeg vil faktisk anbefale å gjøre noe litt mer originalt. Men hvis du likevel skal skrive om Loe: Jeg hadde muntlig fremføring, og skrev lister på overhead (i likhet med det han gjør i naiv.super) over hva jeg hadde lært, etc, etc. Prøvde å spille litt på hans stil og humor. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 science fiction -anbefales ikke, det var et ganske kronglete og uoversiktlig tema! 0 Siter
pip Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Hehe. Funker alltid å skylde på noen andre Jepp. Første gangen skjedde det med Adam og Eva, og senere har vi visst ikke klart å fri oss fra det. 0 Siter
pip Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 science fiction -anbefales ikke, det var et ganske kronglete og uoversiktlig tema! Mannen skrev også om dette. Eller rettere sagt, fantasy av norske forfattere, med Bing og Bringsvær, tror jeg. 0 Siter
DarkPink Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Jepp. Første gangen skjedde det med Adam og Eva, og senere har vi visst ikke klart å fri oss fra det. Hehe 0 Siter
tonie Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Hm. Det er snart hundre år siden, men jeg mener jeg skrev om Lillelord-trilogien. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.