Gå til innhold

Lørenskog Venstre ønsker kvelds- og nattåpne barnehager - på tide...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...synes jeg!

Hørte nettopp en hjelpepleier - alenmor med småbarn som måtte melde seg arbeidsledig da det ikke var dagjobber å få. Med alternativ barnepass hadde hun kunnet jobbet. Det koster samfunnet dyrt at hun går på dagpenger når hun både vil og hadde kunnet jobbe og bruke utdannelsen sin. Det mangler folk i helsevesenet og det er der hvor det er rikelig med kvelds-og nattskift også - og nå er det visstnok for første gang flere arbeidsledige kvinner enn menn.

http://redir.opoint.com/index_sft.php?url=http://www.rb.no/lokale_nyheter/article1826028.ece&OpointEncoding=WINDOWS-1252&OpointData=41c25eef81bfed4c1bafb251affc1df5JmlkX3NpdGU9NDQwJmlkX2FydGljbGU9Njg1MTMmbGFuZz1ubw==

enig?

Fortsetter under...

Skrevet

Det er en veldig god idé! Ikke alle foreldre som jobber 8 til 16. De burde også ha mulighet til barnepass.

Skrevet

Det er en veldig god idé! Ikke alle foreldre som jobber 8 til 16. De burde også ha mulighet til barnepass.

Og da får man jo tid med barna på dagtid - om man ikke må sove da - om barna legger seg i barnehagen når man selv går på jobb, Toppers! ;)

Gjest Persille
Skrevet

Både ja og nei...

Tanken bak er veldig god - enig i alt du skriver.

Men; hva med prisen? Skal det fortsatt være makspris f.eks? De som jobber natt må jo ha en annen lønn enn de som jobber dag. Man trenger antagelig ikke like mange på jobb siden alle barna sover, men om det blir brann tar det lenger tid å få ut sovende barn enn våkne... Hm...

Vet det allerede finnes enkelte sånne tilbud - noen som vet hvordan de fungerer?

Og; jeg er ikke kritisk - bare nysgjerrig :)

Skrevet

Er veldig glad for det.(Synd jeg ikke bor der)

Dette har jeg savnet lenge. Ikke alle jobber 8-16.

Flott med mer brukertilpasset barnehage!

Skrevet

Både ja og nei...

Men; hva med prisen? Skal det fortsatt være makspris f.eks? De som jobber natt må jo ha en annen lønn enn de som jobber dag. Man trenger antagelig ikke like mange på jobb siden alle barna sover, men om det blir brann tar det lenger tid å få ut sovende barn enn våkne... Hm...

Vet det allerede finnes enkelte sånne tilbud - noen som vet hvordan de fungerer?

De hadde i alle fall en som var døgnåpen i Sarpsborg:

http://www.barnehage.org/

de har kanskje ikke sett behovet - men den er nå åpen til 23.00.

Annonse

Skrevet

Både ja og nei...

....

http://www.barnehage.org/prod02.htm

Gjest Persille
Skrevet

Akkurat...

Men det er jo greit, jeg er helt enig i at man skal betale for det man får - og her får man langt mer enn "normalt".

For meg hadde dette vært supert, det hadde jo betydd at jeg faktisk kunne benyttet dem som barnevakt innimellom...

Hm...

Men det fordrer at foreldrene ikke er så opphengt i makspris-idiotiet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...