Gå til innhold

Hvem gikk videre (so you think you can dance)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes du skal ta deg bryet med å gå inn på denne siden og klikke der det står "svarting". Så kan du lære litt om opprinnelsen til ord som neger/mulatt etc, og hva afrikanere selv mener om det:

http://www.afrikanyouth.org/norsk.php

"Only dogs and slaves are named by their masters. Free people name themselves"

Dataen min klikker hvis jeg prøver å åpne en pdf-fil, er no gammelt rukkel.

Hvorfor mener du jeg skal lese det?

Fortsetter under...

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

28

• fei1365380229

19

• morsan

13

• DarkPink

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dataen min klikker hvis jeg prøver å åpne en pdf-fil, er no gammelt rukkel.

Hvorfor mener du jeg skal lese det?

Du trenger ikke å laste den ned som pdf-fil, den kan leses vanlig som nettside.

Skrevet

Du trenger ikke å laste den ned som pdf-fil, den kan leses vanlig som nettside.

*lese*

Ærlig talt, hvis det er stygt å si jordhytte, høvding, farget, mulatt, jungel og stamme, så får det faktisk bare være.

Skrevet

*lese*

Ærlig talt, hvis det er stygt å si jordhytte, høvding, farget, mulatt, jungel og stamme, så får det faktisk bare være.

Er det virkelig alt du sitter igjen med etter å ha lest saken?

Og kommer du virkelig til å fortsette å bruke uttrykk som "mulatt" når du vet at det betyr muldyr, og at de det angår oppfatter det som nedsettende og unødvendig?

Skrevet

Er det virkelig alt du sitter igjen med etter å ha lest saken?

Og kommer du virkelig til å fortsette å bruke uttrykk som "mulatt" når du vet at det betyr muldyr, og at de det angår oppfatter det som nedsettende og unødvendig?

Det jeg sitter igjen med er at her er folk så forskjellige og så sensitive at jeg kommer til å trå feil uansett. Folk på tråden her anbefalte jo å si farget istedenfor neger, men ifølge den siden er jo det også galt.

For meg og de fleste jeg kjenner betyr mulatt en nydelig blanding av hvit og sort. Det var en tråd her tidligere hvor ei jente sa at hun var mulatt, og lurte på om det kunne ha noe å bety for om hun fikk kontakt med en fyr. Hvorpå jeg svarte at jeg syntes mulatter er nydelige, og regnet med at det bare ville telle positivt.

At man ikke kan si jungel lenger, fordi det er nedsettende.. ja, da er det noen som er for hårsåre her spør du meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...