Gå til innhold

Ipod - kjøpe sanger på nettet - dumsnill eller riktig?

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Jeg er en svært lykkelig nyslått eier av en ipod, og nyter mulighetene.

Driver stadig og kjøper sanger og eller album inne på itunes, som er butikken som hører til.

Spørsmålet er: er jeg skikkelig dumsnill som betaler 8 kr pr sang, eller er dette måten å gjøre det på.

Kan jeg laste ned musikk gratis til ipoden min, og i så fall - hvordan gjør jeg det?

Er det ulovlig? Og i så fall, er det umoralsk i deres øyne?

Hvordan laster du ned sanger fra nettet?

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg laster ned sanger fra Limewire, og betaler ingenting.

Skrevet

Jeg bruker Limewire.. laster ned gratis til ipoden min. Jeg tenker faktisk ikke på at det umoralsk fordi det er ikke en eneste person jeg kjenner som ikke gjør det samme.

Skrevet

Du kan kopiere fra venner og familie, helt lovlig.

Skrevet

"Kan jeg laste ned musikk gratis til ipoden min, og i så fall - hvordan gjør jeg det?"

Hvordan? Du stjeler, vel. Via Limewire o.l.

"Er det ulovlig? Og i så fall, er det umoralsk i deres øyne?"

Lovverket er kronglete på det området, men i prinsippet er det stjeling, noe som er ulovlig. Og hvordan kan du lure på om det er umoralsk? Man stjeler noe som en artist (og andre) har brukt tid, energi og penger på å lage, og som de er avhengig av å få inn penger på hvis de skal kunne fortsette å gjøre det.

"..................................."

Skrevet

"Kan jeg laste ned musikk gratis til ipoden min, og i så fall - hvordan gjør jeg det?"

Hvordan? Du stjeler, vel. Via Limewire o.l.

"Er det ulovlig? Og i så fall, er det umoralsk i deres øyne?"

Lovverket er kronglete på det området, men i prinsippet er det stjeling, noe som er ulovlig. Og hvordan kan du lure på om det er umoralsk? Man stjeler noe som en artist (og andre) har brukt tid, energi og penger på å lage, og som de er avhengig av å få inn penger på hvis de skal kunne fortsette å gjøre det.

"..................................."

Oj, der fikk du meg til å få dårlig samvittighet.... :o)

fuji1365380447
Skrevet

Jeg bruker Limewire.. laster ned gratis til ipoden min. Jeg tenker faktisk ikke på at det umoralsk fordi det er ikke en eneste person jeg kjenner som ikke gjør det samme.

Men hvordan gjør du det? EN liten forklaring til en nybegynner, takk!

Skrevet

Ja du er dumsnill.

på limewire kan du laste ned gratis musikk.

Tenk deg det at du må ut med 8x1000 for å fylle hele ipoden med sanger!

fuji1365380447
Skrevet

Når du går på Download, kan du velge basic, den er gratis.

takk - er i gang

til helvete med moralen!

Gjest blomsterløk
Skrevet

takk - er i gang

til helvete med moralen!

*S*

Skrevet

Laster ned en sang i ny og ne fra DC++, ellers får jeg tilsendt mye musikk av en venn på IRC. Kjekt, for han vet sånn ca hvilken musikksmak jeg har, og forsyner meg med ting han tror jeg vil like. :)

Skrevet

Men hvordan gjør du det? EN liten forklaring til en nybegynner, takk!

Limewire er veldig enkelt å bruke, så jeg tror du skjønner det når du har lastet det ned :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...