Gå til innhold

Dette må vel være lite PK

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article494326.ece

"Men jeg er sikker på at røykepausene stjeler effektiv arbeidstid, sier Moberg."

Ja? Selvfølgelig gjør de det. Dobesøk stjeler også effektiv arbeidstid - vi skal vel ikke forby det? En normal pausefrekvens i arbeidet - f.eks 10 min. annenhver time - vil selvfølgelig stjele av arbeidstiden. Alt som ikke er 100% finslepent effektivt stjeler av arbeidstiden. Hvis en programmerer bruker notepad i stedet for vi, så kan også det gjøre arbeidet mindre effektivt.

Spørsmålet er om det å innføre full effektivtitet, og å innskrenke alle ting som kan betegnes som litt "kos", gjør noe positivt for effektiviteten på sikt. En som lenkes fast til arbeidsplassen og piskes underveis vil jo kunne være mer effektiv en stund...

"......................................"

Skrevet

Herregud... det er vel temmelig allmennkjent at med en ti minutters pause annenhver time er det stor sannsynlighet for at produktiviteten tas igjen med skjerpet konsentrasjon.

Skrevet

Jeg burde hatt fratrekk for dobesøk i arbeidstiden ihvertfall, for jeg gjør aldri "stort" :o).

Et par røyk om dagen skader vel ikke, men når det blir en i timen + lunsjpause + to etter lunsjpausen så blir det litt for mye pauser på de som røyker synes nå jeg

Men jeg syns folk bør styre dette selv, vi trenger ikke lover for dette. Men vi hadde stemplingskort på den jobben vi jobbet før og hver eneste liten 5 minutter måtte stemples og da ble vi trukket i lønn.

Skrevet

Her på jobben har vi ei dame som flyr omkring og klapper i henda og roper - KOM OG IKKE_RØYK LITT SAMMEN MED MEG! :)

Og det er kjærkomne pauser- for her er det ikke lov å røyke - hehe

Skrevet

Jeg burde hatt fratrekk for dobesøk i arbeidstiden ihvertfall, for jeg gjør aldri "stort" :o).

Et par røyk om dagen skader vel ikke, men når det blir en i timen + lunsjpause + to etter lunsjpausen så blir det litt for mye pauser på de som røyker synes nå jeg

Men jeg syns folk bør styre dette selv, vi trenger ikke lover for dette. Men vi hadde stemplingskort på den jobben vi jobbet før og hver eneste liten 5 minutter måtte stemples og da ble vi trukket i lønn.

"Men vi hadde stemplingskort på den jobben vi jobbet før og hver eneste liten 5 minutter måtte stemples og da ble vi trukket i lønn"

For å si det sånn: Den arbeidsplassen hadde jeg ikke blitt lenge på :-)

Stemplingskort er et definitivt no-no for meg.

"..................................."

Skrevet

Hvis man skal effektivisere burde man vel strengt tatt gjort som Lidl i Tyskland: Latt kvinner som menstruerer gå med et spesielt pannebånd som "bevis" på at hun hadde lov til å gå oftere på do enn andre ansatte!! ;-)

Skrevet

Hvis man skal effektivisere burde man vel strengt tatt gjort som Lidl i Tyskland: Latt kvinner som menstruerer gå med et spesielt pannebånd som "bevis" på at hun hadde lov til å gå oftere på do enn andre ansatte!! ;-)

Ja, det hadde vært stas ;o)

Skrevet

*dåne*

Skrevet

...og den med diaré får et brunt bånd :)

Skrevet

Å stikke ut og pisse, lese avisen og/eller flørte litt med damene må til for å holde ut. Vi hadde glorete "pauseslips" vi kunne ta på oss for å vise at vi hadde pause. Arbeidstilsynet påbyr i vårt tilfelle 10 min pause hver time.

To timer uten pause førte til full stopp i "loftetasjen".

Skrevet

"Men vi hadde stemplingskort på den jobben vi jobbet før og hver eneste liten 5 minutter måtte stemples og da ble vi trukket i lønn"

Har stemplet siden jeg begynte å jobbe i 1980 jeg - *sukk* og *dobbeltsukk*

Skrevet

Ja, jeg syns det var veldig ubehagelig og alltid stå til rette for hver liten ting du gjorde.

Det var en dagligvareforretning og alle var skikkelig underbetalt også.

En som mente at han hadde krav på tarifflønn fikk bare et knips fra sjefen, som sa; han kunne bare gjøre sånn *knips* så var det 100 som stod i kø for å få hans jobb.

Dette var i de harde slutten på 80-årene og man beholdt den jobben man fikk. Jeg var der bare som ekstrahjelp mens jeg gikk der på videregående.

Gjest blomsterløk
Skrevet

...og den med diaré får et brunt bånd :)

*lol*

Skrevet

Har stemplet siden jeg begynte å jobbe i 1980 jeg - *sukk* og *dobbeltsukk*

Men stempler du røykepauser, en liten kaffekopp pause, spise et eplepause for å få opp blodsukkeret?

Skrevet

Lidl-kulturen er verdenskjent.

Et selskap uten respekt for mennesker og med stor "gjennomtrekk".

Der gode ideer belønnes, og ideene strømmer på, oppdiktet av belønningssyke småpsykopater.

Skrevet

Ønsker meg stemplingskort jeg. Vi skriver manuelle timelister (på minuttet) og det er et mareritt.

Skrevet

Men stempler du røykepauser, en liten kaffekopp pause, spise et eplepause for å få opp blodsukkeret?

Jeg har brukt stemplingskort i en tidligere jobb, men det var bare inn og ut for dagen. Utstempling i løpet av arbeidsdagen skjedde bare dersom man skulle være borte "en god stund", altså ikke ved småpauser etc.

Slik praktiserte vi det i hvertfall, men mulig at den meget tykke personalhåndboka hadde bestemmelser om noe annet! ;-)

Skrevet

Jeg har brukt stemplingskort i en tidligere jobb, men det var bare inn og ut for dagen. Utstempling i løpet av arbeidsdagen skjedde bare dersom man skulle være borte "en god stund", altså ikke ved småpauser etc.

Slik praktiserte vi det i hvertfall, men mulig at den meget tykke personalhåndboka hadde bestemmelser om noe annet! ;-)

Vi stemplet hver eneste lille pause. Vi fikk gå på do uten å stemple da, men det var sånn at vi måtte si fra at vi gikk på do. Tror det var en del som røyket på do for å si det sånn :o)

Skrevet

Nei aldri :) gjør som jeg vil ellers :) stempler "TJENESTE UT" når jeg stikker ut på et byrå el. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...