Gjest lei julegavepress Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Jeg synes julen er en fin tid med mye god mat og avslapning. Elsker å kjøpe julegaver til den nærmeste familien pluss noen barn i tillegg, men der går grensen, synes gaver i øst og vest er en uting. plutselig dukker noen opp med en gave, noen som jeg ikke har avtalt og kjøpe til, føler det rett og slett ubehagelig. Jeg synes det er tull å bruke penger og energi på å kjøpe gaver til voksne mennesker, men skjønner jo at alle tenker likt som meg. Er sikker på at det også i år dukker opp noen gaver fra folk jeg ikke har som tradisjon å gi til eller avtalt. Huff, et lite hjertesukk fra: 0 Siter
Gjest lei julegavepress Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Skulle stå: Skjønner at alle IKKE tenker likt som meg 0 Siter
flisa Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Kjøpte i smug en gave til min venninne i fjor og hun hadde gjort det samme - hun hadde gitt den til Plutten min med streng beskjed om at mamma ikke skulel vite om at hun hadde kjøpt - hun ville ikke at jeg skulle syns at jeg måtte kjøpe tilbake. Morsomt Ellers kjøper vi ikke til voksne i vår familie, bortsett fra til mor og far -et år tok vi tre voksne barn abilde sammen hos fotograf og ga dem. Det var gøy, vi hadde på oss pysjamaser og graggsokker og leste Donald og kastet bladene på hverandre etc. etc en hel serie fikk de! Jeg kjøper smådill til å ha på dørene på kontorkollegane mine, det er det hele -men det kan jeg kjøpe på Lidl eller nille etc. 0 Siter
keinstein Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Innfør forbud mot gaver, kun til barn under 16? Organiser gaveminister som samler inn penger og kjøper noe fornuftig til unga. Legg vekk egoismen, og de små er like takknemlige for det. Voksne ofte bare later som. 0 Siter
Soria Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Jeg skjønner at det er et styr å kjøpe til mange, men jeg synes likevel at det er synd om voksne skal forsvinne fra gavelisten. Jeg liker å gi gaver til venner, og liker å få gaver. Jeg har ikke barn så jeg kan ikke glede meg over hva de fikk. Ikke er det noen barn å gi gaver til heller. På den annen side har jeg funnet en alternativ måte å feire jul på i år så da er jeg verken alene eller feirer med familie julaften. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Kjøpte i smug en gave til min venninne i fjor og hun hadde gjort det samme - hun hadde gitt den til Plutten min med streng beskjed om at mamma ikke skulel vite om at hun hadde kjøpt - hun ville ikke at jeg skulle syns at jeg måtte kjøpe tilbake. Morsomt Ellers kjøper vi ikke til voksne i vår familie, bortsett fra til mor og far -et år tok vi tre voksne barn abilde sammen hos fotograf og ga dem. Det var gøy, vi hadde på oss pysjamaser og graggsokker og leste Donald og kastet bladene på hverandre etc. etc en hel serie fikk de! Jeg kjøper smådill til å ha på dørene på kontorkollegane mine, det er det hele -men det kan jeg kjøpe på Lidl eller nille etc. De bildene hørtes kjempeherlige ut! Hadde vært gøy å se dem. ) 0 Siter
Speak Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Her er det også bare nærmeste familie + min voksne venning + barna til ei annen venninne. I tillegg kommer sikkert vesla å kjøpe noen bittesmåting til et par av sine venninner. Dette er tradisjoner vært år, og jeg har sluppet unna overraskelser:-) 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Jeg skjønner at det er et styr å kjøpe til mange, men jeg synes likevel at det er synd om voksne skal forsvinne fra gavelisten. Jeg liker å gi gaver til venner, og liker å få gaver. Jeg har ikke barn så jeg kan ikke glede meg over hva de fikk. Ikke er det noen barn å gi gaver til heller. På den annen side har jeg funnet en alternativ måte å feire jul på i år så da er jeg verken alene eller feirer med familie julaften. Kan du fortelle om den alternative julefeiringa? 0 Siter
Gjest midia Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Innfør forbud mot gaver, kun til barn under 16? Organiser gaveminister som samler inn penger og kjøper noe fornuftig til unga. Legg vekk egoismen, og de små er like takknemlige for det. Voksne ofte bare later som. Neeei vær så snill å ikke anbefale dette tipset ditt. Barn vil ha mange pakker ikke bare en. Tenk hvor stusselig det blir hvis du f.eks som meg har ett barn under 16 så blir det en eneste pakke under juletreet? Nei la nå denne ideen ligge. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Neeei vær så snill å ikke anbefale dette tipset ditt. Barn vil ha mange pakker ikke bare en. Tenk hvor stusselig det blir hvis du f.eks som meg har ett barn under 16 så blir det en eneste pakke under juletreet? Nei la nå denne ideen ligge. Helt enig! Det er kos med julegaver! Selv om jeg må innrømme at det tok litt overhånd den gangen vi var 11 stykker, hvorav 4 barn og det var 200 (!) gaver under treet... 0 Siter
Soria Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Kan du fortelle om den alternative julefeiringa? Jeg skal jobbe som frivillig på en julemiddag/julebord for de som ønsker et sted å feire jul. Det er Mental Helse som arrangerer det hvert år. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Helt enig! Det er kos med julegaver! Selv om jeg må innrømme at det tok litt overhånd den gangen vi var 11 stykker, hvorav 4 barn og det var 200 (!) gaver under treet... Ååå det hørtes spennende ut. Nå kriblet det skikkelig i magen du. 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Jeg skal jobbe som frivillig på en julemiddag/julebord for de som ønsker et sted å feire jul. Det er Mental Helse som arrangerer det hvert år. Det høres koselig ut, og et fint tiltak er det også! 0 Siter
Soria Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Det høres koselig ut, og et fint tiltak er det også! Ja, jeg tror det blir koselig. Gleder meg jeg 0 Siter
morsan Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Jeg er enig med deg, men nå har heldigvis en del venninner skjønt at jeg ikke "er med" på dette mer, og da har de kuttet meg ut fra gavelista! ;-) Det er én ting at vi ga hverandre gaver da vi var unge, barnløse og single. Men nå har vi jo alle sammen både egne barn og tantebarn og svigferfamilier etc etc å kjøpe gaver til. 0 Siter
flisa Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 De bildene hørtes kjempeherlige ut! Hadde vært gøy å se dem. ) Du har sikkert sett et par av dem før - kan sende til deg jeg - hvilken adresse? 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Du har sikkert sett et par av dem før - kan sende til deg jeg - hvilken adresse? [email protected] ) 0 Siter
flisa Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 [email protected] ) Da har du mail! 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Da har du mail! Ikke ennå, men den dukker vel opp snart, yhaoo er ikke alltid like kjapp... 0 Siter
Gjest Anna Belinda Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Helt enig! Det er kos med julegaver! Selv om jeg må innrømme at det tok litt overhånd den gangen vi var 11 stykker, hvorav 4 barn og det var 200 (!) gaver under treet... ...og hvor lang tid bruker man på å åpne 200 julegaver? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.