Gå til innhold

les her!!!!

Gjest MASSE INKASSO MEN....

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEI JEG HAR ET TEIT SPØRSMÅL MEN PRØVER MEG LIKEVEL...

HVIS MAN HAR EN KONTO SOM BLE OVERTRUKKET MED VISA,OG SLETTET (CA3ÅR SIDEN) OG BLE SENDT TIL INKASSO. HVIS MAN ÅPNER NY KONTO I SAMME BANK MED SAMME NAVN,KAN DE DA TREKKE DE PENGENE SOM KOMMER INN DA?????????? TAKKNEMELIG FOR SVAR

Skrevet

Hvis det ble sendt til inkasso, så har du vel gjort opp for deg og dermed ikke skylder banken noe mer?

Men hvorfor åpne konto i samme bank så lenge det finnes andre?

Skrevet

Hvis det ble sendt til inkasso, så har du vel gjort opp for deg og dermed ikke skylder banken noe mer?

jeg har ikke betalt noe ennå... og for å være ærlig har jeg ikke mange valg når det gjelder banker... tenke å åpne i postbanken men de skylder jeg også penger:( tror du de har lov og trekke meg da?

Skrevet

jeg har ikke betalt noe ennå... og for å være ærlig har jeg ikke mange valg når det gjelder banker... tenke å åpne i postbanken men de skylder jeg også penger:( tror du de har lov og trekke meg da?

Skrevet

Jeg kan dessverer lite om slikt, men vil tro det kan være en viss fare for at de "tar penga dine", ja.

Dilemma. Du bør nok begynne i en ende og prøve å gjøre opp for deg.

Gjest teatrika
Skrevet

Gjør opp for deg i stedet du. Du skylder noen penger, og selvfølgelig skal de ha pengene sine tilbake. Det er ingen som TAR penger fra deg, de tar tilbake det de rettmessig har krav på!!!

Skrevet

Trenger du konto når du ikke har penger da? (unnskyld, den var stygg)

Min mor forteller at hum lånte bort penger til en venninne/kollega for at venninnen måtte kjøpe portemonné! Hun fikk aldri pengene tilbake.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Saken er i alle fall den at du ikke får opprettet noen konto uten personnummer, og da er det jo en smal sak å finne ut at du skylder dem penger. Navnet kan du endre, men ikke et personnummer. Og jeg vil tro at uansett hvilken bank du oppretter konto i, så vil de oppdage at du har inkassosaker som ikke er gjort opp. Det eneste smarte er dermed å gjøre opp for seg.

Gjest McCormick
Skrevet

På grensen å prøve å svindle? Høres ikke bra ut.

Gjest ærlighet varer lengst?
Skrevet

De kan ikke uten videre eller uten din godkjenning trekke penger fra kontoen.

Skrevet

Øh.....det tror jeg nemlig de kan gjøre. De trekker vel gjerne først, så kommer regelen og vedtaket i posten noen dager etter.

Skrevet

takk for svar endelig et ordentlig svar! jeg vet jo at jeg skylder de penger men jeg gjorde dette når jeg var 18år gammel... og prøver faktisk å rete opp i ting sakte men sikkert. er du sikker på at de ikke kan det ,selv om jeg skylder banken penger?er alenemor til 2 g har ikke råd til å miste penger nå. HVOR SIKKER ER DU?

Gjest ikke nick i dag
Skrevet

Øh.....det tror jeg nemlig de kan gjøre. De trekker vel gjerne først, så kommer regelen og vedtaket i posten noen dager etter.

ER DU SIKKER ELLER TIPPER DU BARE? det er snakk om en ny konto.

Skrevet

ER DU SIKKER ELLER TIPPER DU BARE? det er snakk om en ny konto.

Aner ikke nei, men det forundrer meg ikke.

Ligningsmyndighetene gjør det iallfall... Får du igjen på skatten, inndrar de pengene, før du har fått brevet i posten.

Jeg mener nok at "masse inkasso, men" bør snakke med banken, eller noen som kan gi råd om en betalingsplan, gjeldssanering, eller hva det nå heter. Inkasso er vel en av de tingene det er vanskeligst å "stikke" fra.

Gjest ikke nick i dag
Skrevet

Aner ikke nei, men det forundrer meg ikke.

Ligningsmyndighetene gjør det iallfall... Får du igjen på skatten, inndrar de pengene, før du har fått brevet i posten.

Jeg mener nok at "masse inkasso, men" bør snakke med banken, eller noen som kan gi råd om en betalingsplan, gjeldssanering, eller hva det nå heter. Inkasso er vel en av de tingene det er vanskeligst å "stikke" fra.

takk for svaret jeg har faktisk fått gjeldsanering men jeg må begynne på skole neste år før de sletter gjelden min

Skrevet

takk for svaret jeg har faktisk fått gjeldsanering men jeg må begynne på skole neste år før de sletter gjelden min

Oi, sier du det. Det tilbudet bør du gå inn for!!

Lykke til ;-)

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Joda, så lenge det ligger inne krav om pengene, at de er gått til inkasso men ikke innbetalt, så kan de faktisk det. Lite trolig at vedkommende ville få noen konto i denne banken, det vil jo ligge inne krav på vedkommende.

Gjest ærlighet varer lengst?
Skrevet

takk for svar endelig et ordentlig svar! jeg vet jo at jeg skylder de penger men jeg gjorde dette når jeg var 18år gammel... og prøver faktisk å rete opp i ting sakte men sikkert. er du sikker på at de ikke kan det ,selv om jeg skylder banken penger?er alenemor til 2 g har ikke råd til å miste penger nå. HVOR SIKKER ER DU?

Så vidt meg bekjent er det INGEN som uten videre kan ta ut penger av din konto uten fullmakt. Dette vil da stride imot all annen praksis.

Men hva skjedde med innkassosaken din? Er den med i gjelssanneringen eller på hvilken måte skal dette gjøres opp?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...