Gjest IN-å-adoptere Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Flere av de store stjernene adopterer. Her i Norge går adopsjonstallene i været. Det er mer populært enn noensinne å adoptere. Kunne DU tenke deg å adoptere fremfor å få egne barn? En link: AdopsjonsNett - Portal om adopsjon: http://adopsjonsnett.com/adopsjon/ 0 Siter
DarkPink Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Jeg vil forsøke å bli gravid selv først. Viser det seg å bli problemaisk, så vil jeg adoptere fremfor å begynne med prøverør e.l. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Jeg sier det samme som DarkPink. Jeg ville prøve å bli gravid først, og om det ikke gikk ville jeg adoptere fremfor å begynne med prøverør eller liknende. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Jeg hadde nok blitt fryktelig nysgjerrig på hvordan det hadde vært å ha en baby i magen og alt det som skjer rundt en fødsel. Når jeg _kan_ lage barn selv er det en ganske lettvindt løsning ;-) Hadde jeg ikke kunnet føde barn selv, hadde jeg aldri vært i tvil om å adoptere! Jeg har tre barn som jeg har født selv. Mine svangerskap og fødsler var greie. Hadde jeg f.eks. gjennomført et/to risikable svangerskap og fødsler, hadde jeg nok adoptert til jeg hadde tre barn. Jeg føler først nå når jeg har tre barn at familien er komplett :-) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Ja. Nå har jeg født et barn selv allerede, men vil gjerne vurdere adopsjon når jeg blir litt eldre. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Psst... Du må forresten ikke si "få egne barn"... 0 Siter
snø Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Psst... Du må forresten ikke si "få egne barn"... ;-) Beste hilsen fra 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Ja, hvis forholdene tilsa at det var beste mulighet for å få barn. Men nå har jeg 3 egenfødte, så jeg tror ikke det blir noen adopsjon her i gården. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 ;-) Beste hilsen fra Tross protester, så lærer jeg jo... 0 Siter
DarkPink Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Psst... Du må forresten ikke si "få egne barn"... Hehe, man lærer mye her på dol. Jeg tenkte meg nøye om før jeg formulerte svaret mitt.. =) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Det er så rart å se media fremstille dette med adopsjon som om det nærmest er en motesak. For meg er det nok rart fordi det har vært utenlandskfødte adoptivbarn i nærmeste familien min i 25 år nå. Vi er seks søsken, tre av oss har adoptivbarn. Men klart, jeg ser jo at adopsjonene øker. Tror helst det kommer av at etter hvert som det blir flere adoptivbarn i samfunnet, så tenker flere barnløse på dette som et naturlig alternativ. Det er ikke lenger så selvsagt for alle at man skal velge prøverør. At stjernene adopterer tror jeg personlig har lite med økningen å gjøre. :-) 0 Siter
Gjest Kosebumse Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Niks, jeg må ha barnet i magen først for å føle at det er mitt. Jeg vet jeg aldri vil bli like glad i et barn som er født av en annen kvinne. Jeg vil heller aldri ha et mørkhudet barn av frykt for at det skulle bli utsatt for rasisme og mobbing. 0 Siter
Gjest IN-å-adoptere Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Flere gjør som stjernene: http://adopsjonsnett.com/adopsjon/artikler.asp 0 Siter
Gjest IN-å-adoptere Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Direkte link: http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/kjendis/article420956.ece 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 i utgangspunktet er jeg positiv til det. Jeg tror ikke nødvendigvis at blod er tykkere enn vann og kan jeg ikke få barn på vanlig måte så ville jeg vurdert å aoptere Men jeg må si at jeg hadde hatt betenkninger med å adoptere en femåring som hadde hatt en vanskelig oppvekst og helsemessige problemer fremfor å adoptere en som var noen måneder. Men noen garantier på hvordan barnet helsetilstand er har man selvsagt ikke vel bare noen tanker... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Niks, jeg må ha barnet i magen først for å føle at det er mitt. Jeg vet jeg aldri vil bli like glad i et barn som er født av en annen kvinne. Jeg vil heller aldri ha et mørkhudet barn av frykt for at det skulle bli utsatt for rasisme og mobbing. Hæ? Hvordan kan du vite at du ikke ville blitt like glad i et barn som ikke hadde vært i din mage? Jeg kjenner folk som både har født selv og har adoptert. De sier kjærligheten til barnet er helt lik! Jeg er overbevist om at jeg hadde blitt minst like glad i et adoptert barn! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Psst... Du må forresten ikke si "få egne barn"... Ja, fysja meg. Godt du passer på ;-) 0 Siter
Gjest litchi Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Jeg tror ikke adopsjonene i Norge går i været fordi det er "in". Har nok heller med at folk venter lengre med å få barn, og at flere derfor har problemer med å bli gravide og/eller fullføre svangerskap. Og da øker jo tallet på mennesker som ønsker å adoptere også, pga økning i barnløshet (egenproduksjon). Også bidrar sikkert det at flere adopterer til at det "ufarliggjøres" slik at fler og fler mennesker synes det er et godt alternativ. Til spørsmålet ditt: Vi har ei egenfødt jente og ei adoptert jente fra Kina. Vi kunne nok fått flere egenfødte, men valgte adopsjon blant annet fordi jeg hadde ganske tungt svangerskap, og dessuten hadde spontanabort etterpå. Da var veien til adopsjon veldig kort for oss. Jeg er ikke enig med de som sier at det er "akkurat det samme" å få egenfødte som adopterte barn. Prosessene er så utrolig forskjellige. Men jeg kan skrive under på at kjærligheten til barna blir like sterk, og jeg ville gitt livet mitt for begge på flekken! 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Jeg tror ikke adopsjonene i Norge går i været fordi det er "in". Har nok heller med at folk venter lengre med å få barn, og at flere derfor har problemer med å bli gravide og/eller fullføre svangerskap. Og da øker jo tallet på mennesker som ønsker å adoptere også, pga økning i barnløshet (egenproduksjon). Også bidrar sikkert det at flere adopterer til at det "ufarliggjøres" slik at fler og fler mennesker synes det er et godt alternativ. Til spørsmålet ditt: Vi har ei egenfødt jente og ei adoptert jente fra Kina. Vi kunne nok fått flere egenfødte, men valgte adopsjon blant annet fordi jeg hadde ganske tungt svangerskap, og dessuten hadde spontanabort etterpå. Da var veien til adopsjon veldig kort for oss. Jeg er ikke enig med de som sier at det er "akkurat det samme" å få egenfødte som adopterte barn. Prosessene er så utrolig forskjellige. Men jeg kan skrive under på at kjærligheten til barna blir like sterk, og jeg ville gitt livet mitt for begge på flekken! Klart jeg kunne tenkt meg å adoptere! Jeg sier det der jeg kommer til, at livet er mye flottere med barn enn uten, og at om jeg ikke hadde hatt to egne barn og to stebarn, så hadde jeg adoptert. Hadde jeg hatt større ork ville jeg ha adoptert uansett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.