Gå til innhold

Kunne du tenke deg å adoptere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det kunne vi ikke. Vi satser nå på prøverør, går ikke det forblir vi barnløse. Sånn er det bare hos oss.

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

6

• Glimtipper

5

• cecily

4

• laguna1365380434

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Sabeltanna
Skrevet

Ja det kunne jeg-og det skal vi.Fra Kina og vi gleder oss :)))

Gjest ja til adopsjon for de som ønsker det.
Skrevet

Niks, jeg må ha barnet i magen først for å føle at det er mitt. Jeg vet jeg aldri vil bli like glad i et barn som er født av en annen kvinne.

Jeg vil heller aldri ha et mørkhudet barn av frykt for at det skulle bli utsatt for rasisme og mobbing.

En kommentar til mobbing og erting.

I vår lille by er det mange innvandrere og adoptivbarn. Disse treffer man både i barnehage og skoler.

Er ikke redd for at mitt adoptivbarn vil bli ertet mer enn andre for hudfarge. Nettopp fordi at der finnes så mange forskjellige nasjonaliteter. Har også en egenfødt gutt som har blitt ertet litt på skolen. Ikke noe alvorlig , men litt sårt for gutten.

Konklusjonen er da at barn kan bli ertet og mobbet uansett hudfarge!

Skrevet

Jeg har vært så heldig at jeg har fått egne barn, så det har ikke vært et alternativ for meg, men om jeg ikke kunne fått barn ville jeg nok vurdert det ja, men tror nok sikkert jeg hadde gått for prøverør først.

Har venner og familie som har adoptert, og de føler seg like mye som foreldre som det jeg gjør.

Gjest Klart det:-)
Skrevet

Ja det kunne vi,er i gang nå:-)

Vi har ikke prøvd å få egene barn, men velger adopsjon først:-)

For oss handler det å bli mamma og pappa om alt som skjer etter at man får barnet. Det er da vi blir foreldre og jobben som mamma og pappa begynner:-)

Vi gleder oss masse til det!

Vi gjør ikke dette fordi stjernene gjør det.

Annonse

laguna1365380434
Skrevet

Nope! Men jeg kunne ikke tenke meg egenproduserte heller.

Jeg synes forøvrig at det er flott at flere adopterer!

:-)

Skrevet

En kommentar til mobbing og erting.

I vår lille by er det mange innvandrere og adoptivbarn. Disse treffer man både i barnehage og skoler.

Er ikke redd for at mitt adoptivbarn vil bli ertet mer enn andre for hudfarge. Nettopp fordi at der finnes så mange forskjellige nasjonaliteter. Har også en egenfødt gutt som har blitt ertet litt på skolen. Ikke noe alvorlig , men litt sårt for gutten.

Konklusjonen er da at barn kan bli ertet og mobbet uansett hudfarge!

Helt enig.

De som vil mobbe finner alltids noe å mobbe for.

Skrevet

Nope! Men jeg kunne ikke tenke meg egenproduserte heller.

Jeg synes forøvrig at det er flott at flere adopterer!

Skal du ikke ha barn? Hva er grunnen til at du har bestemt deg for det?

Skrevet

Jeg tipper at det der er like irriterende å bli spurt om som spørsmålet jeg konstant får, bare at det er om når jeg skal få barn.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er ikke sånn superbegeistret for barn lenge av gangen,og dessuten synes jeg ikke at jeg som røykende, blakk, og utpreget livsglad har det som trengs..;-)

Jeg er happy uten, og jeg ville aldripåta meg et slikt ansvar om jeg ikke var 100% sikker på at jeg klarte å innfri.

Skrevet

Jeg er ikke sånn superbegeistret for barn lenge av gangen,og dessuten synes jeg ikke at jeg som røykende, blakk, og utpreget livsglad har det som trengs..;-)

Jeg er happy uten, og jeg ville aldripåta meg et slikt ansvar om jeg ikke var 100% sikker på at jeg klarte å innfri.

Synes det er flott at folk klarer å ta den beslutningen jeg. Har flere venninner som nærmer seg 30 som ikke har lyst på barn - men som føler seg fryktelig usikre på om det er galt av dem å velge det vekk.

Jeg sier bare - flott at du klarer å ta en avgjørelse du er komfortabel med! Det passer ikke for alle å ha barn, og vil man ikke ha så skal man ikke heller. :-)

Skrevet

Skjønner =)

Annonse

laguna1365380434
Skrevet

Jeg tipper at det der er like irriterende å bli spurt om som spørsmålet jeg konstant får, bare at det er om når jeg skal få barn.

Jeg synes ikke det var noe irriterende jeg altså:-)

Men det stiller seg sikkert HELT annerledes om en blir spurt, i enninga, av svigermor og sånn,og med undertoner;-)

Skrevet

Ja, jeg kan tenke meg det er et ofte stilt og irriterende spørsmål, men jeg forsøkte å formulere meg minst mulig "hææææ, skal du ALDRI ha barn???", og jeg bare _må_ spør om ting jeg er nysgjerrig på.. =)

Skrevet

Jeg synes ikke det var noe irriterende jeg altså:-)

Men det stiller seg sikkert HELT annerledes om en blir spurt, i enninga, av svigermor og sånn,og med undertoner;-)

Skulle ikke svare for deg assa, men jeg bare måtte bry meg allikevel. Jeg er forundret over hvor mange som mener de kjenner meg godt nok til å spørre om vi ikke har tenkt å få barn snart. Og de venter faktisk et svar, hehe.

Jeg blir ikke sur lenger, men rister bare imaginært på hodet og tenker tanker inni hodet mitt. De skulle bare visst hvordan det henger sammen, så hadde de nok snurpet igjen tenker jeg. til tider er det bare morsomt, men slett ikke alltid.

Skrevet

Ja, jeg kan tenke meg det er et ofte stilt og irriterende spørsmål, men jeg forsøkte å formulere meg minst mulig "hææææ, skal du ALDRI ha barn???", og jeg bare _må_ spør om ting jeg er nysgjerrig på.. =)

Joa, du er tilgitt ;-) Jeg merket meg forsåvidt din nøytrale formulering og konteskten var relevant.

Det er greit.

c",)

Skrevet

Jeg har sveipet innom muligheten noen ganger - og jeg kunne for så vidt ha tenkt meg det. Men det er jo veldig dyrt da, også vet jeg ikke om jeg hadde orket all den ventingen - ni måneder er ille nok...

Men nå har vi fire barn, så det blir ikke flere på oss nå - hverken på den ene eller andre måten :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Helt enig.

De som vil mobbe finner alltids noe å mobbe for.

Jeg spurte en gang ei venninne adoptert fra Korea om ho ble mobba da ho gikk på skola. "Joda, litt." sa ho, "De kalte meg av og til brilleslange fordi jeg brukte briller."

Skrevet

Joa, du er tilgitt ;-) Jeg merket meg forsåvidt din nøytrale formulering og konteskten var relevant.

Det er greit.

c",)

Godt, da får jeg sove i natt.. =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...