Gå til innhold

Riskoker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer dette som en julegave. Noen med erfaringer?

Hvilket merke har fungert bra, tilsvarer pris kvalitet, osv?

Er det i det hele tatt et aparat som er vits i å ha?

Gjest riskoker uten hjul
Skrevet

Hei

Jeg har en, men bruker den ikke. Masse søl og vask. Tar plass på benken/hylla eller hvor den nå skal stå, og risen blir ikke noe bedre enn ellers.

Når jeg koker ris, altså jasminris, så koker jeg opp ris og vann i ei lita gryte, som jeg så setter inn i stekovnen med lokket på i ca en halvtime på 100 grader, eller til resten av middagen er klar. På denne måten blir risen alltid vellykket.

Skrevet

Hei

Jeg har en, men bruker den ikke. Masse søl og vask. Tar plass på benken/hylla eller hvor den nå skal stå, og risen blir ikke noe bedre enn ellers.

Når jeg koker ris, altså jasminris, så koker jeg opp ris og vann i ei lita gryte, som jeg så setter inn i stekovnen med lokket på i ca en halvtime på 100 grader, eller til resten av middagen er klar. På denne måten blir risen alltid vellykket.

Åh.. søren. Hadde vert en genial gave, for han lager ris så og si hver dag. Men takk for svar! =)

Skrevet

Jeg fikk i julegave i fjor!

Den brukes når jeg skal koke mye ris, men som regel bruker jeg å koke til to å da bruker jeg "gammel måten".

Risen blir kanskje litt bedre i riskokeren- tror jeg ihvertfall.

Skrevet

Vi bruker riskokeren flere ganger i uken. Lett å holde ren, kjapt og greit, slippe at det koker i bunnen og risen blir kjempegod.

Har ikke laget ris på "gamlemåten" siden vi fikk den i fjor.

Skrevet

Vi bruker riskokeren flere ganger i uken. Lett å holde ren, kjapt og greit, slippe at det koker i bunnen og risen blir kjempegod.

Har ikke laget ris på "gamlemåten" siden vi fikk den i fjor.

Hvilken modell har dere da?

Skrevet

Hvorfor trodde jeg at dette gjaldt en motorsykkel???

Tja.. fra et rorschac-perspektiv, du er fiksert på motorsykler?

Gjest papirtiger
Skrevet

Åh.. søren. Hadde vert en genial gave, for han lager ris så og si hver dag. Men takk for svar! =)

Ville nesten tro at riskoker stiller i samme kategori som pasta-maskin. Gøy å kjøpe for andre ;)

En titangryte må være minst like enkel å bruke og rengjøre som en riskoker. Trenger jo omtrent bare å skylle den..

Skrevet

Ville nesten tro at riskoker stiller i samme kategori som pasta-maskin. Gøy å kjøpe for andre ;)

En titangryte må være minst like enkel å bruke og rengjøre som en riskoker. Trenger jo omtrent bare å skylle den..

Jo, men det er noe med at risen skal bli bedre, den holder seg lenger, og går hurtigere. Finnes modeller der man bare tar ut en liten teflondel også tenker jeg.

Gjest papirtiger
Skrevet

Jo, men det er noe med at risen skal bli bedre, den holder seg lenger, og går hurtigere. Finnes modeller der man bare tar ut en liten teflondel også tenker jeg.

Hvis vedkommede jobber på en kinarestaurant, så blir han nok glad ;)

Kanskje han vil like det?

Jeg ville byttet en slik gave. Når jeg lager middag så går det uansett ca 20 min med tilberedning og koking/steking av maten, så har ikke behov for at risen skal bli ferdig på rekorttid..

Skrevet

Hvis vedkommede jobber på en kinarestaurant, så blir han nok glad ;)

Kanskje han vil like det?

Jeg ville byttet en slik gave. Når jeg lager middag så går det uansett ca 20 min med tilberedning og koking/steking av maten, så har ikke behov for at risen skal bli ferdig på rekorttid..

Men han her er bodybuilder, og spiser så og si bare ris, hver dag, blanda med litt hermetiske tomater eller noe.

Er det så %&%¤!/&%)& vanskelig å bare si at det høres ut som en fantastisk gave!?!?!!!

=p

Gjest papirtiger
Skrevet

Men han her er bodybuilder, og spiser så og si bare ris, hver dag, blanda med litt hermetiske tomater eller noe.

Er det så %&%¤!/&%)& vanskelig å bare si at det høres ut som en fantastisk gave!?!?!!!

=p

Hehe, ja.. Høres ut som en ubrukelig gave.

Ville heller kjøpt en gryte og en pakke med ris ;)

Gjest Risspisern
Skrevet

=p

Jeg synes du burde kjøpe det. Spiser selv ris flere ganger i uka og bruker bare riskokeren. Kjempelettvint og tar ikke store plassen om man da ikke har det altfor rotete på kjøkkenet.

Selv om papirtiger ikke liker denslags, betyr det ikke at andre ikke har nytte av det.

Skrevet

Jeg synes du burde kjøpe det. Spiser selv ris flere ganger i uka og bruker bare riskokeren. Kjempelettvint og tar ikke store plassen om man da ikke har det altfor rotete på kjøkkenet.

Selv om papirtiger ikke liker denslags, betyr det ikke at andre ikke har nytte av det.

Hvilken modell har du da?

Skrevet

Hvorfor trodde jeg at dette gjaldt en motorsykkel???

Jeg tenkte Mazda og Toyota :)

Gjest Risspisern
Skrevet

Ah, takk skal du ha! Men denne var jo litt dyr da.. Hadde egentlig ikke tenkt meg over 200 kroner, siden det er en eks som sikkert ikke kjøper noe til meg.. =)

Tror du de billigere variantene er mye dårligere?

De gjør stort sett den samme jobben :-) Bruker du kjøpe bursdagsgave til ham? Da kan du jo kjøpe denne og si at den var litt dyr, derfor er det julegave og bursdagsgave i ett. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...