Gå til innhold

Det er homser i Frelsesarmeen! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ler meg i hjæl.

En 40-årig mann er blitt avslørt som praktiserende homse og blitt degradert til menig og ikkestridende. Arbeidsdyktig B?

Dagbladet.

Jungeltrommene sier at andelen homser og lesbiske er mye større i FA enn i samfunnet ellers.

Problem?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg blir mer forbauset over at det er en nyhet at Frelsesarmeen diskriminerer homser. Har ikke gitt dem penger på 20 år, det fins mange andre gode formål som ikke dømmer mennesker

Skrevet

Jeg blir mer forbauset over at det er en nyhet at Frelsesarmeen diskriminerer homser. Har ikke gitt dem penger på 20 år, det fins mange andre gode formål som ikke dømmer mennesker

Latteriliggjøring er mye mer effektivt. Det markerer at dette er så utafor at det blir komisk. Hvilken skade kan en stakkars homse gjøre, og hvorfor er det en så stor forbrytelse?

Hvilken nytte gjør en regel som ikke innvirker på jobben i det hele tatt? Fyren har jo vært der i en halv mannsalder uten problem.

Skrevet

Og det morsomme her var?

De er så fjernt fra virkeligheten, og er så gammeldagse og stivbeinte at det blir komisk.

Skrevet

De er så fjernt fra virkeligheten, og er så gammeldagse og stivbeinte at det blir komisk.

Takk, da vet jeg det.

Annonse

Skrevet

Takk, da vet jeg det.

De har rotter i kjellern, flaggermus på loftet og homser i ledelsen.

Skrevet

De har rotter i kjellern, flaggermus på loftet og homser i ledelsen.

Da er det verre med rottene, de liker jeg ikke. Ikke flaggermus heller.

Skrevet

Da er det verre med rottene, de liker jeg ikke. Ikke flaggermus heller.

Flaggermus er rimelig koselige, rotter er litt verre. Ikke alltid naturen er kompatibel med menneskers preferanser. Men de fyller sin nisje i naturen.

Skrevet

Latteriliggjøring er mye mer effektivt. Det markerer at dette er så utafor at det blir komisk. Hvilken skade kan en stakkars homse gjøre, og hvorfor er det en så stor forbrytelse?

Hvilken nytte gjør en regel som ikke innvirker på jobben i det hele tatt? Fyren har jo vært der i en halv mannsalder uten problem.

Det er snåle greier, men jeg kjenner mange flere kristne homser enn kristne heterofile. Og jeg kjenner altså noe sånn som ørti ganger flere heterofile.

Og da syns jeg det er både vondt og uforståelig at akkurat hvem de forelsker seg i skal spille noen rolle for kirken.

Tenk på alt som står i Bibelen som sjøl de mest bokstavtro forlengst har forkastet eller i alle fall arkivert som oldtidsk stammetro.

Men dette med kjønnslivet til homsene er altså stadig VELDIG viktig.

Hva er det for en reaksjonær mafia som har overtatt Frelsesarmeen nå, da? De sa at styret som gikk av, var mer romslige.

Skrevet

Det er snåle greier, men jeg kjenner mange flere kristne homser enn kristne heterofile. Og jeg kjenner altså noe sånn som ørti ganger flere heterofile.

Og da syns jeg det er både vondt og uforståelig at akkurat hvem de forelsker seg i skal spille noen rolle for kirken.

Tenk på alt som står i Bibelen som sjøl de mest bokstavtro forlengst har forkastet eller i alle fall arkivert som oldtidsk stammetro.

Men dette med kjønnslivet til homsene er altså stadig VELDIG viktig.

Hva er det for en reaksjonær mafia som har overtatt Frelsesarmeen nå, da? De sa at styret som gikk av, var mer romslige.

Hvis noen plutselig ble ble lagt inn på psykehus eller ble fengslet for drap, så skjønner jeg det.

Men fyren må jo være den samme, selv om han blir samboer?

Hvis de tror ingen feier over noen i det miljøet, så tror jeg de må stikke fingern i jorda.

Skrevet

Hvis noen plutselig ble ble lagt inn på psykehus eller ble fengslet for drap, så skjønner jeg det.

Men fyren må jo være den samme, selv om han blir samboer?

Hvis de tror ingen feier over noen i det miljøet, så tror jeg de må stikke fingern i jorda.

Psykehus.. *knis*

Skrevet

Og jeg som trodde at frelsesarmeen var mer tolrante enn f.eks "indremisjonen" og div. kristne sekter! Er det ikke nettopp derfor det er mange homser i Ferelsesarmeen, fordi de ikke kjenner seg hjemme i andre kristne miljøer?

Annonse

Skrevet

De jungeltrommene dine sier jo de mest fantastiske ting, så hvis jeg var deg ville jeg begynt å ignorere stemmene du hører.

Skrevet

Tross at jeg er ateist, gir jeg stadig penger til Frelsesarmeen.

Nå skal bidraget økes :-)

Gjest tintintin
Skrevet

Frelserten har en plass for alle, selv om de degraderer enkelte innimellom da:-)

Leste i Vi Menn her om dagen at den godeste Arnfinn Nesset atter er innlemmet i armeen, lever under ny identitet på østlandet. Heldig for han at han bare er lystmorder da, ikke homo:-)

Støtter innsamlingene til frelsesarmeen, men synes de bør revurdere holdningene sine til medlemmsmassen sin.

Skrevet

Tross at jeg er ateist, gir jeg stadig penger til Frelsesarmeen.

Nå skal bidraget økes :-)

De gjør en fin jobb, men er ikke særlig kloke i sine valg. Opinion er en følsom greie, og disposisjoner når det gjelder ansettelser bur de være forsiktig med. Om det er homse eller ikke i ledelsen forandre ingenting for meg, og jeg gir liekvel.

Men det var komisk å se sjefen forklare seg på TV.

I følge konservative er homseri en handling, ikke en legning. Det er ikke kjærlighet, men utskeielser, omtrent som å gå på fylla eller å leie inn en prostituert. De er ikke kommet lenger, og ignorerer moderne vitenskap.

Skrevet

Frelserten har en plass for alle, selv om de degraderer enkelte innimellom da:-)

Leste i Vi Menn her om dagen at den godeste Arnfinn Nesset atter er innlemmet i armeen, lever under ny identitet på østlandet. Heldig for han at han bare er lystmorder da, ikke homo:-)

Støtter innsamlingene til frelsesarmeen, men synes de bør revurdere holdningene sine til medlemmsmassen sin.

Hm. En lystmorder er bedre ja, han bare myrder, mens homsene stikker snabben sin inn der den ikke skal være. Veldig viktig å bruke snabben sin på rett sted og til rett tid.

Men har de skjønt at det finnes lesbiske? Det tror jeg ikke. Når de oppdager det, da blir det baluba.

Det var ikke alle som likte å få vite at Florence Nigtingale var lesbisk. Akkurat som det forandrer på noe som helst.

Poenget er at det gjør ingen forskjell for noen, vi liker visst å grafse i sexlivet til andre, som vi ikke har noe med.

Gjest tintintin
Skrevet

Hm. En lystmorder er bedre ja, han bare myrder, mens homsene stikker snabben sin inn der den ikke skal være. Veldig viktig å bruke snabben sin på rett sted og til rett tid.

Men har de skjønt at det finnes lesbiske? Det tror jeg ikke. Når de oppdager det, da blir det baluba.

Det var ikke alle som likte å få vite at Florence Nigtingale var lesbisk. Akkurat som det forandrer på noe som helst.

Poenget er at det gjør ingen forskjell for noen, vi liker visst å grafse i sexlivet til andre, som vi ikke har noe med.

Hehe, tipper Florence hadde fått et tupp i ræva og sparken på dagen fra armeen, Krimkrig eller ei:-)

Skrevet

Hehe, tipper Florence hadde fått et tupp i ræva og sparken på dagen fra armeen, Krimkrig eller ei:-)

Kvinnelig homofili var ikke forbudt som mannlig var en gang i tida, de gamle trodde ikke kvinner hadde seksualitet og at de ikke kunne føle begjær. Det var ingen vits i å forby noe som ikke var mulig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...