Gå til innhold

mus!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjelp meg noen... sukk

sitter å ser på katten som følger lyden av mus i veggene..

Hvis jeg setter ut musegift og musen spiser det, og videre at katten spiser denne. -blir katten min syk-død da? Katten får jo ikke bukt med alle og jeg har fullstendig hetta/angst for mus. Hva skal jeg gjøre? ? Musene får meg snart ut av hus...

Skrevet

Spiser katten musegift, da trurr`u. Neppe, spør du meg. Isåfall skal den være sulten.

Musene roer seg nok snart. Og tenk på at de er mer redd deg, enn du er redd dem.

Fikk en mus oppi senga engang jeg, mens jeg gikk på Folkehøgskole. Ordentlig en med hale, altså. Skyltes at jeg hadde glemt en ostepopp pose, der sengklærne pleide å ligge om dagen.

Har aldri hverken før eller siden vært mer kald og rolig enn da. Fikk musa til å spasere inn i søppelbøtta, hvorpå jeg gikk ut i det fri med den, slik at den kunne spasere ut selv.

Så, de er ikke så farlige skjønner du. Også er det snart jul også. "Når nettene blir lange, osv"....

Skrevet

Spiser katten musegift, da trurr`u. Neppe, spør du meg. Isåfall skal den være sulten.

Musene roer seg nok snart. Og tenk på at de er mer redd deg, enn du er redd dem.

Fikk en mus oppi senga engang jeg, mens jeg gikk på Folkehøgskole. Ordentlig en med hale, altså. Skyltes at jeg hadde glemt en ostepopp pose, der sengklærne pleide å ligge om dagen.

Har aldri hverken før eller siden vært mer kald og rolig enn da. Fikk musa til å spasere inn i søppelbøtta, hvorpå jeg gikk ut i det fri med den, slik at den kunne spasere ut selv.

Så, de er ikke så farlige skjønner du. Også er det snart jul også. "Når nettene blir lange, osv"....

"Fikk en mus oppi senga engang jeg, mens jeg gikk på Folkehøgskole. Ordentlig en med hale, altså"

Man skal være forsiktig med de uten hale også - de er ikke til å spøke med :-)

"...................................."

Skrevet

Hehe, har du gått på samme folkehøgskole som meg eller? :)

Skrevet

"Fikk en mus oppi senga engang jeg, mens jeg gikk på Folkehøgskole. Ordentlig en med hale, altså"

Jeg fikk en ved siden av senga :)

De er ikke til å spøke med så derfor garderte jeg meg skikkelig og teipet nøkkelhullet i soveromsdøra og tilbrakte resten av natta på stua.

Skrevet

Selv liker jeg dyr veldig godt.

Spesielt våte mus...:-)

Skrevet

De er ikke til å spøke med så derfor garderte jeg meg skikkelig og teipet nøkkelhullet i soveromsdøra og tilbrakte resten av natta på stua.

*lol*

noe sånt hadde jeg gjort også

;o)

Skrevet

Stakkars deg, vet godt hvordan det er å være såpass redd for noe.

Nå har jeg ikke problemer med mus jeg da - redsel altså - men avskyr edderkopper...så redsel er vondt uansett hva det er for.

Man hører jo alltid om at katter kan spise mus som har spist gift og så kan katten dø.

Og ja, jeg tror så absorlutt at det stemmer.

Men...svigemor har brukt gift i alle år og hun har aldri funnet noen død katt, hverken sine egne eller streifere.

Hun sier at musene hun finner ligger slengt...dvs. kattene spiser dem ikke.

Skal ikke se bort fra at kattene "enser" at musen er forgiftet...de lar jo være å spise spissmus av nogenlunde samme grunn.

Vi bruker samme giften i garasjen nå og har heller ikke sett noen syke eller døde katter.

Ta deg en tur til butikken i dag, da kan du se hva slags musegift det er å få tak i. Om det er farlig for andre dyr så står det advarsel på pakken.

Husker ikke navnene på det vi har men det kan jeg i såfall få tak i til deg.

Tror det er en orange pakke og gifta er små "klosser" liksom. Svigemor bruker også en pakke med frø/korn av ymse slag i tillegg.

Selv har jeg i all tid brukt musefeller, og har ryddet garasje og loft for mus med det.

Men det forutsetter jo selvsakt at man klarer av å fjerne de døde og halvflate musene som til stadighet ligger i fellene :)

Lykke til da.

Skrevet

Hehe, har du gått på samme folkehøgskole som meg eller? :)

Det vet jeg ikke. Hvor gikk du?

skorpionfisken
Skrevet

Musegift er godsaker for både katt og mus. Du må sørge for å legge gifta på utilgjengelige steder der bare musa kommer til, og ikke katta. For eksempel kan du borre et hull i klesskapet inn i veggen, dytt gifta inn der og tett for så ikke katta finner det. Et lite hull i veggen på en utilgjengelig plass er bedre enn at du må rive både vegger og gulv for å bli kvitt den store musefamilien i mange generasjoner du sikkert har i veggene.

Skrevet

Tror egentlig ikke katter pleier å SPISE musa, bare fange den. Hvertfall noen mustyper katten ikke liker smaken av... :o)

skorpionfisken
Skrevet

Tror egentlig ikke katter pleier å SPISE musa, bare fange den. Hvertfall noen mustyper katten ikke liker smaken av... :o)

Mine foreldres katt spiser musene med god apetitt. Den knurrer til og med om vi prøver å ta musa fra den :-).

Skrevet

Selv liker jeg dyr veldig godt.

Spesielt våte mus...:-)

;o)

Skrevet

Mine foreldres katt spiser musene med god apetitt. Den knurrer til og med om vi prøver å ta musa fra den :-).

Hm. Får han nok mat? *s*

Hørte bare at noen typer mus ikke er så godt. Husker ikke hvilke - men lurer på om den ikke liker spissmus, mens skogmus kan den spise.

Eller noe.

Skrevet

"Man skal være forsiktig med de uten hale også - de er ikke til å spøke med"

Det vet jeg alt om *s*

Skrevet

Teipet nøkkelhullet?

he-he....var det "klatremus" du var redd for?

skorpionfisken
Skrevet

Hm. Får han nok mat? *s*

Hørte bare at noen typer mus ikke er så godt. Husker ikke hvilke - men lurer på om den ikke liker spissmus, mens skogmus kan den spise.

Eller noe.

Nå bor disse på landet, så det er nok kanskje den gode skogsmusa da.

Den foretrekker en saftig mus (eller fugl) framfor tørrforet innomhus. Hvis ikke gamlingen har vært på fisketur da, fisken slår alle andre godsaker.

skorpionfisken
Skrevet

Åja, så plutselig at du var redd for at katta skulle spise mus med gift i. Lite trolig. Musa blir syk, og katter skyr syke byttedyr. Dessuten vil musa trekke seg lenger inn i veggen, legge seg ned og dø og tørke opp og bli til støv har jeg lært.

Vi hadde flere hundre mus i huset vi bodde i før viste det seg. Kontakta skadedyrskontroll som skulle kvitte seg med den ene musa vi hørte. Hører du en mus sa skadedyrsmannen så har du sikkert 50. Det er skjelden man hører bare en mus.

Skrevet

Nå bor disse på landet, så det er nok kanskje den gode skogsmusa da.

Den foretrekker en saftig mus (eller fugl) framfor tørrforet innomhus. Hvis ikke gamlingen har vært på fisketur da, fisken slår alle andre godsaker.

Katten til pappa elsker rått kjøtt. Hver gang han har vært på slakteriet, flytter katten tilbake (er på vift hele sommeren).

Skrevet

*Akkuarat som menn. De knurrer også når noen forsøker å ta fra dem dama*

Vel...kremt*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...