smurf78 Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Har kommet opp i en kingig situasjon. Driver eget firma og var ute hos en kunde for å reparere internettlinja hans. Alt var feilkoblet og ruteren var ikke satt opp. Vi fiksa dette men fremdeles ikke noe internett. Vi fikk dermed kunden til å ringe telenor for å sjekke om noe var galt på linja. Han skulle ringe telenor dagen etter og ringe oss etterpå. Da hadde vi vært der i 2 timer. Da han ikek ringte oss på en uke og vi heller ikke fikk tak i ham på telefon sendte vi faktura på 2 timer,men fikk ikke inn penger. Sende så ny regning med purregebyr,men fikk ikke noe penger da heller. Da den var forfalt ringte vi kunden og han fortalte at det var feil på linja hos telenor. Men han hadde tilkalt bravida som kom og rettet feilen. De hadde sagt at alt var feilkoblet noe som for oss er merkelig da vi personlig ringte telenor mens vi var der for å dobbeltsjekke at alt var koblet riktig, noe de sa det var. I tillegg sa vi til kunden at ettersom han ikke fikk noen internettlinje den dagen vi var der så skulle vi ikke fakturere for mer enn de 2 timene vi var der. Vi avtalte som sagt at han skulle ringe oss,så skulle vi komme og fikse det etterpå. Må også få med at det ikke er lett finne feil tilkoblinger når internett ikke fungerer i utgangspunktet. Hadde han ringt oss som avtalt kunne vi kommet og fikset det lett. Dette gjorde han da aldri og nå nekter han å betale. Er det noe vi kan gjøre eller er saken tapt? 0 Siter
Gjest vrien kunde selv Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Vanskelig å si. Hvis dere har det skriftlig tror jeg nok ikke han kommer noen vei. Men er det bare muntlig, så blir det vel bare påstand mot påstand. Hvis han begynner å krangle, kanskje dere kunne møtes på halvveien ved at dere halverer beløpet? 0 Siter
Gjest ibro Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Hvis kunden blir forbanna og sprer mye dritt om dere, forteller alle at dere ikke greide jobben, men Bravida kom og fikset det osv osc (sure, fornærma kunder er noe dritt) så ville jeg foreslå at du bare lar de to timene fare. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Dere høres ganske uprofesjonelle ut. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Dere burde ringt ham for å spørre hvordan det går. Det er i deres økonomiske interesse å følge opp saken og i hans interesse å trenere den. Han ba om en tjeneste og får beskjed av dere om selv å kontakte telenor for å høre om det er feil på linja. Hadde dere vært proffe så hadde dere ikke gitt dere før det var linje der. Dere hadde kontaktet telenor og ryddet opp. Nå føler han at han har kontaktet feil hjelp i utgangspunktet. Hadde han kontaktet telenor i første omgang hadde han ikke trengt dere. 0 Siter
red Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Tnja, han skulle betale dere for å fikse internett for han, noe han ikke fikk. For å være helt ærlig syns jeg du bør ta de to timene på egen kappe. Ikke nødvendigvis fordi dere ikke fikk opp nettet, men fordi det blir for mye pes for dere å drive inn kronene i forhold til hva dere får. 0 Siter
smurf78 Skrevet 17. november 2005 Forfatter Skrevet 17. november 2005 Dere burde ringt ham for å spørre hvordan det går. Det er i deres økonomiske interesse å følge opp saken og i hans interesse å trenere den. Han ba om en tjeneste og får beskjed av dere om selv å kontakte telenor for å høre om det er feil på linja. Hadde dere vært proffe så hadde dere ikke gitt dere før det var linje der. Dere hadde kontaktet telenor og ryddet opp. Nå føler han at han har kontaktet feil hjelp i utgangspunktet. Hadde han kontaktet telenor i første omgang hadde han ikke trengt dere. Ja er fullt klar over det. Nå skal det sies at kunden var under 18 år,men hørtes eldre ut. Vi fikk inntrykk at det var faren eller moren hans som skulle betale da vi kom dit for begge var tilstede hele tiden. I tillegg var kunden vanskelig i utgangspunktet da vi var der. Han hang over oss hele tiden og trykka på alle mulige knapper og ba oss gjøre ditt og datt hele veien. Da kunne han likegodt gjort det selv. Jeg sa litt feil i innlegget mitt. Vi ringte telenor da vi var der, men telenor skulle ringe tilbake til kunden dagen etter for å fortelle om noe var galt på linja, og så skulle kunden ringe tilbake til oss noe han aldri gjorde. Vi ringte jo tilbake til ham etter noen dager, men vi fikk aldri tak i ham. Så hva mer skulle vi gjort? Han fortalte oss også at han hadde betalt mye mer for at bravida skulle komme, selvom vi hadde en max. ramme på 1000 kr. Har aldri hatt noe lignende problem ute hos kunder. 0 Siter
Gjest Helleminhatt Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Ja er fullt klar over det. Nå skal det sies at kunden var under 18 år,men hørtes eldre ut. Vi fikk inntrykk at det var faren eller moren hans som skulle betale da vi kom dit for begge var tilstede hele tiden. I tillegg var kunden vanskelig i utgangspunktet da vi var der. Han hang over oss hele tiden og trykka på alle mulige knapper og ba oss gjøre ditt og datt hele veien. Da kunne han likegodt gjort det selv. Jeg sa litt feil i innlegget mitt. Vi ringte telenor da vi var der, men telenor skulle ringe tilbake til kunden dagen etter for å fortelle om noe var galt på linja, og så skulle kunden ringe tilbake til oss noe han aldri gjorde. Vi ringte jo tilbake til ham etter noen dager, men vi fikk aldri tak i ham. Så hva mer skulle vi gjort? Han fortalte oss også at han hadde betalt mye mer for at bravida skulle komme, selvom vi hadde en max. ramme på 1000 kr. Har aldri hatt noe lignende problem ute hos kunder. Han fikk ikke internett av hjelpen deres. Jeg ville heller ikke betalt dere. alle saker har to sider. Men to timer, en drittunge. Kan dere virkelig ikke la det gå? 0 Siter
Aryane Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Syns hele historien høres veldig uproffesjonell ut. Hvis dere driver et seriøst firma går jeg ut fra at dere har avtale med et inkassobyrå, som kan kreve inn pengene for dere dersom kunden nekter å betale. 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Vet ikke hvor godt innarbeidet dere er i markedet, men hvis dere er litt sårbare og dere i tillegg ikke fikset linjen (selv om det ikke var deres feil) så kan det være lurt å la "kunden ha rett". Rykter sprer seg fort i jungeltelegrafen. Det kan fort bli "selvmord" hvis dere er i oppstartfasen. Hvis dere er en stor og annerkjent bedrift, ville jeg stått på kravet. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Beklager, men jeg ville heller ikke betalt dere 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Jeg ville IKKE betalt dere. Og forståvidt, når jeg, som ikke har et firma som skal kunne koble ting rett og "ha peiling", klarer å koble linja korrekt (ruter, switch, splitter osv..) uten at det er internettilgang, så bør virkelig du og firmaet ditt vurdere om dere har så god peiling som dere gir inntrykk av. Jeg har aldri fått noen som helst "opplæring" i hvordan det skal kobles korrekt, men synes det er såpass innlysende og logisk, at jeg synes det er ganske "godt gjort" at du og "fikse-data"-selskapet ditt faktisk ikke klarer det, selv om det ikke er internett koblet til.. Hvis dere ikke vet hvordan ting skal kobles, men er avhengig av internett for å klare det, så driver jo dere like mye med prøving og feiling som de som ringer dere for å få hjelp. 0 Siter
Prozak Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Hvorvidt dere faktisk var i stand til å løse problemet eller ei har ingenting å si. Her høres det ut som om kunden kontaktet dere når han i stedet skulle kontaktet telenor; Det er da kunden som har bestilt feil hjelp. Kunden skal betale for dette, men det er neppe verdt det å lage en sak ut av det for bare to timer. "...................................." 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Jeg ville IKKE betalt dere. Og forståvidt, når jeg, som ikke har et firma som skal kunne koble ting rett og "ha peiling", klarer å koble linja korrekt (ruter, switch, splitter osv..) uten at det er internettilgang, så bør virkelig du og firmaet ditt vurdere om dere har så god peiling som dere gir inntrykk av. Jeg har aldri fått noen som helst "opplæring" i hvordan det skal kobles korrekt, men synes det er såpass innlysende og logisk, at jeg synes det er ganske "godt gjort" at du og "fikse-data"-selskapet ditt faktisk ikke klarer det, selv om det ikke er internett koblet til.. Hvis dere ikke vet hvordan ting skal kobles, men er avhengig av internett for å klare det, så driver jo dere like mye med prøving og feiling som de som ringer dere for å få hjelp. Jøssenamn, da. Kan det ikke tenkes at de faktisk er avhengig av å kunne teste opp mot nettet, da, for å sikre at de gjør det rett? Tror slett ikke det er så uvanlig som du later til å tro. Jeg er forøvrig helt enig med Prozak! 0 Siter
Gjest Aliza Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Jøssenamn, da. Kan det ikke tenkes at de faktisk er avhengig av å kunne teste opp mot nettet, da, for å sikre at de gjør det rett? Tror slett ikke det er så uvanlig som du later til å tro. Jeg er forøvrig helt enig med Prozak! Huff, nå gikk jeg vel litt langt. Litt ustabil i dag. Har ikke fått tatt medisinene mine. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Huff, nå gikk jeg vel litt langt. Litt ustabil i dag. Har ikke fått tatt medisinene mine. Best du tar dem nå, da. ;-) 0 Siter
smurf78 Skrevet 17. november 2005 Forfatter Skrevet 17. november 2005 Jeg ville IKKE betalt dere. Og forståvidt, når jeg, som ikke har et firma som skal kunne koble ting rett og "ha peiling", klarer å koble linja korrekt (ruter, switch, splitter osv..) uten at det er internettilgang, så bør virkelig du og firmaet ditt vurdere om dere har så god peiling som dere gir inntrykk av. Jeg har aldri fått noen som helst "opplæring" i hvordan det skal kobles korrekt, men synes det er såpass innlysende og logisk, at jeg synes det er ganske "godt gjort" at du og "fikse-data"-selskapet ditt faktisk ikke klarer det, selv om det ikke er internett koblet til.. Hvis dere ikke vet hvordan ting skal kobles, men er avhengig av internett for å klare det, så driver jo dere like mye med prøving og feiling som de som ringer dere for å få hjelp. Hei du. Selvsagt kan vi koble opp en bredbåndslinje, men her var det mye rot.Kunden hadde kobla kabler i hytt og pine og kablene gikk inn i veggen til steder vi ikke fikk sjekket hvor de kom fra.Har aldri koblet feil tidligere, men som sagt dobbeltsjekket vi med telenor mens vi var der, og vi hadde summetone på telefonen noe som også indikerte at linja var satt opp riktig. Det eneste er at linja måtte resettes fra telenor for at internett skulle fungere. Dette var ikke et vanlig enkelt oppsett av bredbånd, men mer komplisert ettersom kunden hadde rota det til og gjemt bort kabler i veggene han ikke ante hvor gikk. Dermed var vi avhengig av at linja i det minste fungerte fra telenors side for å få testa linja. Ruteren satte vi også opp riktig med brukernavn og passord kunden ga oss. For den del kunne det ha vært feil på ruteren. Det er lettest å teste at ting funker når linja fungerer. Det var jo derfor han skulle ringe oss tilbake så vi skulle komme tilbake og fikse det ferdig. Det gjorde han ikke, og dermed får vi ikke pengene. Vi får bare ta det på vår kappe denne gang, men jeg mener iallefall at vi gjorde alt riktig. Vi tilbød oss å komme tilbake og fikse resten gratis. Han fikk heller ikke noe kjøretillegg fra oss. Vi har iallefall lært at vi ikke tar oppdrag fra folk under 18 år. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Jeg er enig med Prozak... Men jeg tror kanskje jeg hadde vurdert en telefon til Lindorff el. bare for å sjekke om de vil ta saken. Det blir litt prinsipp for meg - har man vært der skal man også ha betalt for det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.