Gå til innhold

Hvorfor ikke margarin i småkaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor står det på margarinpakkene (Soft) at det er uegnet til småkaker? Jeg har nå bakt både Berits brune pinner (colakaker) og sjakkruter med Soft og de blir helt fint og gode jo.

Fortsetter under...

Skrevet

Smaken, Lillemus, smaken...

Jeg bakte engang berlinerkranser med margarin uten melk og salt (til en melkeallergiker) og det var kun allergikeren selv som syntes de kunne spises. Han var ikke så godt vant...

Skrevet

Har lurt på det jeg også. Jeg har alltid bakt småkaker med margarin, og det tok lang tid før jeg oppdaget at det stod bakpå at det var uegnet. Men kakene har da alltid vært vellykket.

Skrevet

Julebakst allerede? Eller bare øver du deg?

Når deg gjelder å velge mellom smør og margarin (vanlig) er det helst en smaksvurdering.

Men når det gjelder margarin av typen soft, så kan en oppleve at småkakene ikke blir så sprø som ønsket, evt. at sprøheten ikke varer. Derfor regnes soft-margarin som uegnet.

Skrevet

Bruker alltid margarin og kakene blir helt topp :o).

Smørsmaken er skikkelig vond i kakene. Bestemora mi har sluttet å bruke smør også for ellers vil ingen spise kakene hennes.

Skrevet

Døh! Erre ikke litt tidlig med julebakst nå, a?

Annonse

Skrevet

Julebakst allerede? Eller bare øver du deg?

Når deg gjelder å velge mellom smør og margarin (vanlig) er det helst en smaksvurdering.

Men når det gjelder margarin av typen soft, så kan en oppleve at småkakene ikke blir så sprø som ønsket, evt. at sprøheten ikke varer. Derfor regnes soft-margarin som uegnet.

Joda, julebakst alt nå. Kjærestebassen synes julekakene er best før jul og ettersom han drar ut på jobb den 15/12 og blir borte til lille julaften må jeg jo bake nå skal han rekke å smake før jul. :o)

Han kommer hjem kommende onsdag og da hadde jeg tenkt å overraske ham med en velfyllt kakeboks + at vi skal bake noe sammen også. :o)

Skrevet

Se svaret mitt til Vilma. :o)

Skrevet

Joda, julebakst alt nå. Kjærestebassen synes julekakene er best før jul og ettersom han drar ut på jobb den 15/12 og blir borte til lille julaften må jeg jo bake nå skal han rekke å smake før jul. :o)

Han kommer hjem kommende onsdag og da hadde jeg tenkt å overraske ham med en velfyllt kakeboks + at vi skal bake noe sammen også. :o)

Bruk melange. Det er egnet.

Skrevet

Smaken, Lillemus, smaken...

Jeg bakte engang berlinerkranser med margarin uten melk og salt (til en melkeallergiker) og det var kun allergikeren selv som syntes de kunne spises. Han var ikke så godt vant...

Åhhhh... Baker du Berlinerkranser til jul? Blir helt nostalgisk her, jeg. Mormor lagde alltid det, og jeg har hennes superoppskrift. Det er kanskje på tide å prøve den før jul...?

Skrevet

Se svaret mitt til Vilma. :o)

Hehe! Du er nå søt da. :)

Skrevet

Pleier du å bli ferdig til jul? Kanskje på tide å forberede berlinerkransene...

Skrevet

Hehe! Du er nå søt da. :)

Han er så god skjønner du! :o)

Forelska? Definitivt! :o) Og da er det sååå koselig å gjøre stas på sin elskede vet du!

Annonse

Skrevet

Åhhhh... Baker du Berlinerkranser til jul? Blir helt nostalgisk her, jeg. Mormor lagde alltid det, og jeg har hennes superoppskrift. Det er kanskje på tide å prøve den før jul...?

'Baker til jul'... Skal vel ikke akkurat kalle det en tradisjon, men jeg synes de er gode. Men, som med pepperkaker, ikke nødvendigvis til jul.

Skrevet

Berlinerkranser er kjempegdt! Men ikke så helt enkelt... I fjor endte jeg opp med å bruke sprøytepose.

Skrevet

Jeg vil også være forelsket *sutre*

Skrevet

Jeg vil også være forelsket *sutre*

Det er sååå koselig å lage julekaker til sin elskede! :o) Og ja, jeg vet at han synes det er kjempegodt og derfor er det jo ekstra koselig å lage til ham da.

Skrevet

Moren min bruker melange, det egner seg visst og kakene hennes er kjempegode.

Skrevet

Jeg syns småkakene blir mye bedre med smør. Men det har med smaken å gjøre.

Skrevet

Pleier du å bli ferdig til jul? Kanskje på tide å forberede berlinerkransene...

Jeg blir aldri ferdig til jul, det veit du da godt!

Hinter du frampå om at jeg skal begynne å planlegge litt? Og har DU noen gang blitt ferdig til jul?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...