Gå til innhold

Avbryte attføringen?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva skjer da?
Skrevet

Jeg har etter mye problemer med skuldre og armer gått på attføring/skole siden mars i år. Nå har jeg fått problemer igjen, skuldre og armer gjør veldig vondt så og si hele døgnet, og jeg er i gang med en ny runde med leger og fysioterapeuter for å finne ut av dette. Har vært sykemeldt fra skolen 3 uker, men er redd jeg må slutte siden skolen er en av årsakene til at det gjør vondt igjen (mye data).

Hva skjer om jeg må avbryte attføringen? Er det tilbake til rehabilitering da?

Advokat Thomas Myran
Skrevet

Det vil varierer, men i første omgang er rehab. neste stopp.

Så blir det da en vurdering av om du fyller vilkårene for rehab. videre, eller om du er kandidat for å søke uføreytelser.

Dette vil avhenge mye av alder, status i behandling/prognoser osv., da det stilles veldig strenge krav til gjennomført hensiktsmessig attføring for yngre mennesker.

Mvh.

Thomas Myran

Advokat

[email protected]

Gjest Hva skjer da?
Skrevet

Det vil varierer, men i første omgang er rehab. neste stopp.

Så blir det da en vurdering av om du fyller vilkårene for rehab. videre, eller om du er kandidat for å søke uføreytelser.

Dette vil avhenge mye av alder, status i behandling/prognoser osv., da det stilles veldig strenge krav til gjennomført hensiktsmessig attføring for yngre mennesker.

Mvh.

Thomas Myran

Advokat

[email protected]

Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...