Gå til innhold

nettbaserte studier

Anbefalte innlegg

Gjest tintintin
Skrevet

Er det noen her som har erfaring med slike studier?

Lurer på å ta noen fag, kunne vært artig å høre fra noen som har prøvd det.

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har tatt IT for lærere via nettstudie og likte studieformen godt. Måtte reise til Volda (3,5 mil) for å ta to eksamener underveis, de andre eksamenene var hjemmeeksamener. Hadde chattegrupper, så man følte seg ikke helt ensom underveis og fikk raskt respons på det man lurte på.

Skrevet

Har studert statsvitenskap grunnfag gjennom NKS. Det gikk veldig bra, men var også dyrt. Høyskulen i Volda har noen nettstudier som er gratis eller nesten gratis. Ellers er det vanlig at de koster en del. Lykke til.

Skrevet

Jeg har tatt IT for lærere via nettstudie og likte studieformen godt. Måtte reise til Volda (3,5 mil) for å ta to eksamener underveis, de andre eksamenene var hjemmeeksamener. Hadde chattegrupper, så man følte seg ikke helt ensom underveis og fikk raskt respons på det man lurte på.

Jeg har tatt 6 fag for å få allmenn studiekompetanse på nettgymnas, det funket kjempebra! Lærerne gir tilbakemeldinger på prøver samme dag, senest dagen etter, man har forum hvor man kan diskutere med andre elever,

studiene er lagt opp på en veldig grei måte osv.

glad jeg gjorde det på denne måten :)

Skrevet

Har studert statsvitenskap grunnfag gjennom NKS. Det gikk veldig bra, men var også dyrt. Høyskulen i Volda har noen nettstudier som er gratis eller nesten gratis. Ellers er det vanlig at de koster en del. Lykke til.

Jeg tittet av nyskjerrighet på hivoldas sider, og der står jo absolutt ingenting om nettstudier. Mulig man finner noe om man graver i fagbeskrivelser etc., det det er ingen kageori for nettstudier der...?

"..................................."

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg tittet av nyskjerrighet på hivoldas sider, og der står jo absolutt ingenting om nettstudier. Mulig man finner noe om man graver i fagbeskrivelser etc., det det er ingen kageori for nettstudier der...?

Volda har i alle fall nettstudier, men hvor du finner dem på sidene deres aner jeg ikke noe om.

Annonse

Skrevet

Volda har i alle fall nettstudier, men hvor du finner dem på sidene deres aner jeg ikke noe om.

Nei, de har ihvertfall klart å gjemme dem godt :-)

".................................."

Gjest tintintin
Skrevet

ok, høres ut som en god ide med chattegrupper. Takk for svar, får gruble videre:-)

Gjest tintintin
Skrevet

Takk for svar, har sett at enkelte studier er dyre, så det kan lønne seg å tenke seg litt om først.

Noen som vet om nettbaserte studier allmennt akseptert på linje med andre, eller vil potensielle arbeidsgivere foretrekke søkere med "vanlige" studier bak seg?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, de har ihvertfall klart å gjemme dem godt :-)

".................................."

Er man ikke så drevne på internett at man finner sidene mener de kanskje i Violda at man må finne på noe annet enn nettstudier? Er kanskje en slags opptaksprøve..

:-D

Skrevet

Er man ikke så drevne på internett at man finner sidene mener de kanskje i Violda at man må finne på noe annet enn nettstudier? Er kanskje en slags opptaksprøve..

:-D

Mulig :-)

Jeg så for meg en liste over studier, hvor det var en kategori for nettstudier. Finner jeg ikke det, så gidder jeg heller ikke lete. En viss grad av godt interaksjonsdesign forlanger jeg av en profesjonell webside - hvis ikke kan det være det samme.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mulig :-)

Jeg så for meg en liste over studier, hvor det var en kategori for nettstudier. Finner jeg ikke det, så gidder jeg heller ikke lete. En viss grad av godt interaksjonsdesign forlanger jeg av en profesjonell webside - hvis ikke kan det være det samme.

Jeg er helt enig i det, altså!

Men det var ikke så vanskelig å finne, var bare å se under Studietilbod 05/06.

http://hivolda.studiehandbok.no/

Skrevet

Jeg har tatt endel fag på Nettverksuniversitetet (http://www.nvu.no), det kostet endel men fungerte fint for meg. Gikk opp til eksamen på lik linje med de som hadde studert på vanlig måte, og skammet meg slett ikke over karakterene :-)

Men det spørs selvfølgelig hva slags fag du er interessert i da...

Annonse

Gjest tintintin
Skrevet

Jeg har tatt endel fag på Nettverksuniversitetet (http://www.nvu.no), det kostet endel men fungerte fint for meg. Gikk opp til eksamen på lik linje med de som hadde studert på vanlig måte, og skammet meg slett ikke over karakterene :-)

Men det spørs selvfølgelig hva slags fag du er interessert i da...

Ok, sikkert selvdisiplinert du da slik at du greier å jobbe frem mot eksamen.

Tror jeg skal greide det også , takk for svar, ser ut til at nvu har mange fag jeg kunne tenke meg.

Gjest nettstudent
Skrevet

Tar nettstudier, og det er en kjempefin måte å studere på!

Skrevet

Ok, sikkert selvdisiplinert du da slik at du greier å jobbe frem mot eksamen.

Tror jeg skal greide det også , takk for svar, ser ut til at nvu har mange fag jeg kunne tenke meg.

Hehehe, kan ikke kalle meg så VELDIG seldisiplinert. Det som var fint, var at det var innleveringer hver uke. Da MÅTTE jeg gjøre noe ihvertfall natta før innleveringen :-D Men det ble likevel et gedigent skippertak før eksamen. Jeg tok tre fag i gangen mens jeg hadde fødselspermisjon sist (dvs studerte sent om kvelden). Slitsomt, men jeg angrer ikke etterpå.

Lykke til!

Gjest nettstudent
Skrevet

Hehehe, kan ikke kalle meg så VELDIG seldisiplinert. Det som var fint, var at det var innleveringer hver uke. Da MÅTTE jeg gjøre noe ihvertfall natta før innleveringen :-D Men det ble likevel et gedigent skippertak før eksamen. Jeg tok tre fag i gangen mens jeg hadde fødselspermisjon sist (dvs studerte sent om kvelden). Slitsomt, men jeg angrer ikke etterpå.

Lykke til!

Det er også viktig å ikke gape over for mye 1. gangen man studerer på denne måten.

Gjest Persille
Skrevet

Tok et studie ved HINT i fjor, nettstudie og netteksamen.

Fungerte kjempebra, billig og god løsning for meg (har lite tid), men det krever disiplin og egeninnsats :)

Skrevet

Jeg er helt enig i det, altså!

Men det var ikke så vanskelig å finne, var bare å se under Studietilbod 05/06.

http://hivolda.studiehandbok.no/

Ah. Kan det være at jeg er utolmodig og ikke flink til å lete? Neeeeeeida...... :-)

"....................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...