Gå til innhold

nettbaserte studier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt endel fag på Nettverksuniversitetet (http://www.nvu.no), det kostet endel men fungerte fint for meg. Gikk opp til eksamen på lik linje med de som hadde studert på vanlig måte, og skammet meg slett ikke over karakterene :-)

Men det spørs selvfølgelig hva slags fag du er interessert i da...

Steike - der koster jo fagene like mye som jeg betaler for fulltids høyskolestudium. 3800,- for et 6-vekttalls fag over nettet er jævlig dyrt, spør du meg.

"...................................."

Skrevet

Det er også viktig å ikke gape over for mye 1. gangen man studerer på denne måten.

Ja, det var nok i meste laget å gå rett på 60 % studier når man stort sett ikke får begynne før i 22 tiden om kvelden når man har mest lyst til å synke ned i sofaen... Men er man sta så er man sta.

Skrevet

Steike - der koster jo fagene like mye som jeg betaler for fulltids høyskolestudium. 3800,- for et 6-vekttalls fag over nettet er jævlig dyrt, spør du meg.

"...................................."

Ja, men jeg visste ikke om noe alternativ (det gjør jeg ikke nå heller)

Skrevet

Ja, men jeg visste ikke om noe alternativ (det gjør jeg ikke nå heller)

Nei, det virker som om det er en normal pris på nettstudier faktisk. Jeg synes egentlig et nettstudie pr.def. burde være rimeligere enn et vanlig studie, da driftskostnadene nesten er nødt til å være lavere.

"..................................."

Gjest tintintin
Skrevet

Hehehe, kan ikke kalle meg så VELDIG seldisiplinert. Det som var fint, var at det var innleveringer hver uke. Da MÅTTE jeg gjøre noe ihvertfall natta før innleveringen :-D Men det ble likevel et gedigent skippertak før eksamen. Jeg tok tre fag i gangen mens jeg hadde fødselspermisjon sist (dvs studerte sent om kvelden). Slitsomt, men jeg angrer ikke etterpå.

Lykke til!

Hello, gedigne skippertak kjenner vi til fra den gang jeg faktisk studerte på dagtid, tør knapt tenke på hvordan det vil bli nå,hehe.

Gjest tintintin
Skrevet

Tar nettstudier, og det er en kjempefin måte å studere på!

Så bra, satser på å bli "kollega" av deg , jeg da!

Gjest tintintin
Skrevet

Tok et studie ved HINT i fjor, nettstudie og netteksamen.

Fungerte kjempebra, billig og god løsning for meg (har lite tid), men det krever disiplin og egeninnsats :)

Ok, har nå fått inspirasjon over å høre hvor mye arbeidslyst dere andre har, så melder meg opp til eksamen til våren jeg også. Må bare finne ut eksakt hvilke fag først. Har en smårusten økonomitittel fra før, så satser kanskje på noe etterutdanning i den gata.

*smiler nervøst da jeg plutselig kom på for et helvete eksamensdagene var, men overlever sikkert*

Skrevet

Hello, gedigne skippertak kjenner vi til fra den gang jeg faktisk studerte på dagtid, tør knapt tenke på hvordan det vil bli nå,hehe.

Ja, jeg trodde at jeg endelig hadde blitt voksen i en alder av 36 (eller den gang 35) men pøh :-)

Problemet er at jeg på mirakuløst vis klarer meg flott likevel...

Gjest tintintin
Skrevet

Ja, jeg trodde at jeg endelig hadde blitt voksen i en alder av 36 (eller den gang 35) men pøh :-)

Problemet er at jeg på mirakuløst vis klarer meg flott likevel...

Runder selv snart de førti og satser på at det stemmer at livet begynner da!!

Gjest nettstudent
Skrevet

Så bra, satser på å bli "kollega" av deg , jeg da!

Det er fint! Husk å følge en plan og lese jevnt. Ikke ta for mange studiepoeng (jeg har små barn og tar 20 poeng på et år; det er mer enn nok pensum). God måte å studere på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...