Gå til innhold

Allan Carr : endelig ikkerøyker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne boken har jeg begynt å lese på i dag.

Hvilket forhold har du til denne boken?

Skrevet

Jeg er kjempeglad for denne boken.

Den hjalp meg til å slutte å røyke for 2 år og 3 mnd siden. Har ikke røyket siden:-)

Skrevet

Den hjalp meg til å slutte å røyke for 2 år og 3 mnd siden. Har ikke røyket siden:-)

Jeg har også lest den, både en, to og tre ganger, men røyker dessverre like mye...

Syns boka er god, og var riktig engasjert mens jeg leste, men den hjalp altså ikke nok for meg :(

Gjest lest den, røyker fortsatt
Skrevet

Jeg har lest den, syns den var skikkelig irriterende for den tok opp igjen og opp igjen det samme hele tiden, han skriver flere ganger om ting han skal komme tilbake til, det gjør han ikke ......

OG .... jeg røyker fortsatt idag.

Skrevet

Den fungerer åpenbart for mange. Selv synes jeg det blir helt feil når en bok forsøker å programmere deg til å tro på påstander som man evt. selv vet er helt feil. Nei - viljestyrke er det eneste som fungerer for meg når det gjelder slikt.

"......................................"

Skrevet

Jeg har også lest den, både en, to og tre ganger, men røyker dessverre like mye...

Syns boka er god, og var riktig engasjert mens jeg leste, men den hjalp altså ikke nok for meg :(

Du får se det fra den lyse siden, du lar det ikke så lett manipulere:-)

Skrevet

Jeg har lest den, syns den var skikkelig irriterende for den tok opp igjen og opp igjen det samme hele tiden, han skriver flere ganger om ting han skal komme tilbake til, det gjør han ikke ......

Sånn er det noen fordragsholdere også som sier; "men det skal jeg komme tilbake til" - og så er det over uten at de har tatt det opp - helvetes iriterende!

Gjest røykfri
Skrevet

Den rakk jeg ikke å lese ferdig før jeg hadde slutta.

Hadde i grunnen bestemt meg på forhånd og var motivert, så en bok fra eller til gjorde i grunnen liten nytte.

Skrevet

Har ikke annet "forhold" til den enn at jeg kjøpte den i fjor. Har lest den to ganger, selv om jeg slutta å røyke for sju år siden. Tanken var mest å prøve å "dytte den forsiktig" inn på min mann - men han tør ikke / vil ikke lese bokomslaget en gang.

For øvrig synes jeg boka var lettlest og grei - budskapet var i alle fall enkelt nok.

Ellers har husets femtenåring hatt den som straffelekse etter at hun ble tatt i smugrøyking her i vår *streng* Må vel medgi at jeg ikke _vet_ om det har hatt noen effekt. Håper det, jeg kan bare ta hennes ord for at hun har slutta.

Skrevet

Vel, en fin bok som jeg har lest to ganger, tredje gangen nå så er jeg så godt som røykfri!

ting tar tid ja.

har du den nye utgaven, rosa bok for damer så jeg her om dagen :))

Gjest tintintin
Skrevet

Sluttet å røyke for to år siden etter en over tjue år lang "karriere".

Leste "endelig ikkerøyker" dagen før jeg sluttet. Personlig ble jeg litt irritert på Carr, kan si meg enig i kanskje halvparten av det han skriver, men resten var det så som så med.

Husker at jeg måtte hjernevaske meg selv til å late som jeg var enig i hele greia da jeg var meget redd for å sprekke hvis ikke. *diagnose:overtroisk kjederøyker*

Er røykfri ennå da!!

Skrevet

Jeg elsker denne boken! Helt genialt at en mann klarte å hjernevaske meg via en bok, slik at jeg klarte å kvitte meg med gamle overbevisninger om at røyk var godt og verdifullt.

Sluttet i fjor sommer, og er så lykkelig, atte!

Skrevet

Jeg elsker denne boken! Helt genialt at en mann klarte å hjernevaske meg via en bok, slik at jeg klarte å kvitte meg med gamle overbevisninger om at røyk var godt og verdifullt.

Sluttet i fjor sommer, og er så lykkelig, atte!

Gratulere med røykslutt :)

Skrevet

Sluttet å røyke for to år siden etter en over tjue år lang "karriere".

Leste "endelig ikkerøyker" dagen før jeg sluttet. Personlig ble jeg litt irritert på Carr, kan si meg enig i kanskje halvparten av det han skriver, men resten var det så som så med.

Husker at jeg måtte hjernevaske meg selv til å late som jeg var enig i hele greia da jeg var meget redd for å sprekke hvis ikke. *diagnose:overtroisk kjederøyker*

Er røykfri ennå da!!

Kunne kanskje høres litt ut som situasjonen jeg er i nå det da...

Gratulere som ikke røyker :)

Skrevet

Vel, en fin bok som jeg har lest to ganger, tredje gangen nå så er jeg så godt som røykfri!

ting tar tid ja.

har du den nye utgaven, rosa bok for damer så jeg her om dagen :))

Rosa hadde vært helt topp for meg...er glad i rosa :)

Men jeg stakk nesten bare inn på impuls på biblioteket og lånte boken.

Grønn og hvit? Gammel iallefall.

Uansett, faktisk så kjente jeg igjen mine egne tanker så fort jeg begynte å lese i boka.

:)

Skrevet

Har ikke annet "forhold" til den enn at jeg kjøpte den i fjor. Har lest den to ganger, selv om jeg slutta å røyke for sju år siden. Tanken var mest å prøve å "dytte den forsiktig" inn på min mann - men han tør ikke / vil ikke lese bokomslaget en gang.

For øvrig synes jeg boka var lettlest og grei - budskapet var i alle fall enkelt nok.

Ellers har husets femtenåring hatt den som straffelekse etter at hun ble tatt i smugrøyking her i vår *streng* Må vel medgi at jeg ikke _vet_ om det har hatt noen effekt. Håper det, jeg kan bare ta hennes ord for at hun har slutta.

Straffebok...hmmm...det synes jeg faktisk var en skikkelig god ide :)

Håper du får mannen din til å tørre å ta i den en dag da.

Og fint at du fortsetter å fore deg selv med viten om at du gjorde rett den dagen for syv år siden.

Gratulere.

Skrevet

Den rakk jeg ikke å lese ferdig før jeg hadde slutta.

Hadde i grunnen bestemt meg på forhånd og var motivert, så en bok fra eller til gjorde i grunnen liten nytte.

Motivasjonen er nok alfa omega...da er man nok lettere motagelig også for ideer om hvordan man skal forholde seg.

Uansett EasyWay eller Motivasjonsmetoden...du klarte det...

Gratulere :)

Skrevet

Den fungerer åpenbart for mange. Selv synes jeg det blir helt feil når en bok forsøker å programmere deg til å tro på påstander som man evt. selv vet er helt feil. Nei - viljestyrke er det eneste som fungerer for meg når det gjelder slikt.

"......................................"

Det er klart at man må føle at iallefall mesteparten av boken kjører en stil som harmonerer med egne meninger...hvis ikke blir det jo kræsj :)

Skrevet

Husker det om å komme tilbake til...husker bare ikke hva det var han skulle komme tilbake til, og da vet jeg jo ikke om han kom tilbake til det eller ei :)

Men han repeterer seg selv noe veldig da, det var opptil flere ganger at jeg trodde jeg hadde rota med bokmerket...jeg hadde jo lest siden før :(

Men meningen er vel kanskje å "hjernevaske"...innhugga røkere er som regel ikke sååååå lette å vende ;)

Skrevet

Kjempeflott.

Gratulere så mye :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...