Gjest Asle Skrevet 27. februar 2001 Del Skrevet 27. februar 2001 Jeg var på sykehus og fikk konstantert "selskapsblære" Og at blæren derfor hadde liten evne til å presse ut urinen mente legen. Han ga meg noen rør(kateter),av tynneste slag, som jeg skulle stikke i meg når det ble besværlig å tisse. Men å bruke disse røra er svært ubehagelig.Det er vel og vanskelig å bruke dem på reise, i fly, buss, tog osv. Så jeg føler at det blir umulig å reise heretter. Er det ikke noe annet som kan gjøres for at jeg skal klare å presse urinen ut? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20668-selskapsbl%C3%A6re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
litlomp Skrevet 28. februar 2001 Del Skrevet 28. februar 2001 Har i et par år hatt det sånn at jeg ikke kjenner at jeg er tissetrengt og går derfor hele dagen uten å late vannet. Det kan gå både 8 og 9 timer uten at jeg er på wc. Da blir jeg uvel/kvalm og skjønner/husker først nå at jeg må på wc. Kunne ennå holdt meg lengre, for jeg er ikke tissetrengt. Nå i det siste har jeg begynt å bekymre meg for dette og går veldig ofte på wc, for å prøve å tømme meg oftere. Da presser jeg ut urin hver gang, men det kjennes ut som om jeg kunne fått ut mye mere. Mener å ha lest noe om at det kan være noe som stenger for blæren? Men husker ikke hva det stod om hva som må gjøres med et evnt. slikt problem. Er redd for å måtte opereres og være på sykehus. Har også hatt vondt i sidene, bak på ryggen. I nyreområdet? Særlig om natten. Må opp en par ganger om natten på wc, pga dette "ubehaget" i ryggen. Det blir litt bedre en stund etter at jeg har vært på wc. Håper du kan gi meg svar på om dette er normalt eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20668-selskapsbl%C3%A6re/#findComment-89930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asle Skrevet 28. februar 2001 Del Skrevet 28. februar 2001 Har i et par år hatt det sånn at jeg ikke kjenner at jeg er tissetrengt og går derfor hele dagen uten å late vannet. Det kan gå både 8 og 9 timer uten at jeg er på wc. Da blir jeg uvel/kvalm og skjønner/husker først nå at jeg må på wc. Kunne ennå holdt meg lengre, for jeg er ikke tissetrengt. Nå i det siste har jeg begynt å bekymre meg for dette og går veldig ofte på wc, for å prøve å tømme meg oftere. Da presser jeg ut urin hver gang, men det kjennes ut som om jeg kunne fått ut mye mere. Mener å ha lest noe om at det kan være noe som stenger for blæren? Men husker ikke hva det stod om hva som må gjøres med et evnt. slikt problem. Er redd for å måtte opereres og være på sykehus. Har også hatt vondt i sidene, bak på ryggen. I nyreområdet? Særlig om natten. Må opp en par ganger om natten på wc, pga dette "ubehaget" i ryggen. Det blir litt bedre en stund etter at jeg har vært på wc. Håper du kan gi meg svar på om dette er normalt eller ikke. Jeg må oft opp to ganger om natten for å tisse. Jeg føler tissetrang, men blæren kan av og til avgi over en liter med urin. Jeg kjenner nok fondt i ryggen ,men det er skjelden og jeg regner det for tilfeldig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20668-selskapsbl%C3%A6re/#findComment-89969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 5. mars 2001 Del Skrevet 5. mars 2001 Har i et par år hatt det sånn at jeg ikke kjenner at jeg er tissetrengt og går derfor hele dagen uten å late vannet. Det kan gå både 8 og 9 timer uten at jeg er på wc. Da blir jeg uvel/kvalm og skjønner/husker først nå at jeg må på wc. Kunne ennå holdt meg lengre, for jeg er ikke tissetrengt. Nå i det siste har jeg begynt å bekymre meg for dette og går veldig ofte på wc, for å prøve å tømme meg oftere. Da presser jeg ut urin hver gang, men det kjennes ut som om jeg kunne fått ut mye mere. Mener å ha lest noe om at det kan være noe som stenger for blæren? Men husker ikke hva det stod om hva som må gjøres med et evnt. slikt problem. Er redd for å måtte opereres og være på sykehus. Har også hatt vondt i sidene, bak på ryggen. I nyreområdet? Særlig om natten. Må opp en par ganger om natten på wc, pga dette "ubehaget" i ryggen. Det blir litt bedre en stund etter at jeg har vært på wc. Håper du kan gi meg svar på om dette er normalt eller ikke. Det høres ut som om nevresignalen fra blæren er svake. Om dette primært er en sykdom i nervene, eller om det er blæren som er blitt strukket for mye gjennom mange år, er ikke godt å si. - Du bør absolutt oppsøke lege for en undersøkelse, for å se om du har infeksjon, undersøke om du klarer å tømme blæren helt og for å undersøke nyrefunksjonen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20668-selskapsbl%C3%A6re/#findComment-91254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 5. mars 2001 Del Skrevet 5. mars 2001 Noen som har en svak blære, klarer å tømme seg ved å presse ut urinen. Men dette fungerer ikke hos alle. Jeg håper at du har fått tilstrekkelig opplæring til å tappe deg. Det pleier ikke å være noe stort problem selv ved reise. Du må naturligvis ha et toalett. Det finnes også katetersett som er beregnet på forhold under reise og vanskelig forhold. Da er kateteret koblet til en pose på forhånd slik at alt blir enklere. Jeg anbefaler deg at du enten tar kontakt tilbake til sykehuset og snakker med dem, eller at du tar kontakt der du kjøpte katetrene. Bandasjistforretninger - eller om du fikk det direkte fra produsenten - har som regel personell som gå gjennom det praktiske med deg for å løse problemene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20668-selskapsbl%C3%A6re/#findComment-91262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.