Gå til innhold

Avslag på dekning av rehabiliteringsutgifter

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt om opphold på et rehabiliteringssenter for å lære litt om hvordan jeg kan mestre hverdagen med fibrom. og deprsjon. Sentret sa ja men trygdekontoret sa nei. Søknaden var ikke godt nok dokumentert og spesifisert.

Jeg blir gal av trydeetaten, har fått avslag på absolutt alt jeg har søkt om av støttetiltak. I fjor hadde jeg utgifter på kr.9500,- til diverse behandlinger fysisk og psykisk.

Er det noen som har fått avslag og som har nådd fram med anke. Jeg skal kontakte fatlegen min og få ham til å sende en mer utdypende søknad.

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Forstår utmerket godt din fortvilelse. Det skal sterk helse til for å være syk i dag!

Jeg fikk innvilget rehabilitering i ettrkant av kreftopersjon, har i tillegg en elendig rygg med forkalkninger, nedslitte skiver, trykk på rotnerven som gir nedsatt følelse og førlighet, depresjoner, ADHD,...spiseforstyrrelser som har gitt stor overvekt,...

fikk endelig innvilget 4 uker rehabilitering det andre stedet det ble søkt, det første stedet brukte 2 måneder på å finne ut at de ikke hadde noe å tilby...

endelig så fikk jeg rehab. Siden det ikke var mulig å få alle de 4 ukene på samme siden av kalenderåret, foreslo rehabiliseringsstedet at jeg kunne få noe før og noe etter jul, på nyåret.

De sa ingenting om at det måtte sendes inn ny søknad for nyåret, siden de hadde lovet meg rehab, trodde jeg det var i orden. helt til noen dager før stedet skulle stenges for jula. Da sa de at legen hadde måttet søke direkte til Helse .., ikke til trygdekontoret...

heller ikke til rehabplassen.

Så nå går jeg hjemme og belaster mitt kjære nettverk, mens jeg venter på at strålinga skal begynne.

Har søkt om rehab. Så jeg har noe å bygge meg opp i etter at den er ferdig, 25 behandlinger med stråling på 5 uker.

En del av det du nevner ang. utgifter, det er noe som heter egenandelskort 2, hvor rehab og andre utgifter du har skal føres opp. Taket der pr. år var 3500,-.

Det er anledning til å klage på behandlingen du har fått til pasientombud eller til andre representanter for den regionen du tilhører.

Prøv!

Det er tøft nok å være syk, om en ikke skal møte så uendelig mye vanskeligheter blant de som skal væremed å gjøre livet lettere.

• 2 måneder senere...

du kan føre opp utlegg på alt du må bruke av medisiner, hjelpemidler m.m på selvangivelsen din.. kanskje du kan få igjen noe der evt?? bare et forslag siden du hadde høye utgifter..

lykke til:-) stå på ditt.. har nylig vært på et utredningsopphold med min fibro, og jeg har ikke hatt det så godt på lenge, og det hjalp å få litt hjelp, og bare slippe den følelsen av at ingen tror på deg.. for der hører dem virkelig på hva man har å si.. iallefall gjorde dem det der jeg var:-)

og trygdekontoret forverrer jo smertene våres!! men dem er helt håpløse spør du meg... og er nok ikke den eneste som synes det eller.. Så stå på ditt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...