Gå til innhold

Det potensielle EU-landet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg er sent ute, men men:

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotball/article495251.ece

Og jeg gjentar...dette er landet som enkelte, i fullt alvor, vil ha med i EU? Dette er helt erketypisk for Tyrkia. At politiet flyr løs på sivile er daglig kost i deler av dette landet.

Sitat:

"Det er noe galt i fotball når sånne ting kan skje."

Mulig det er noe galt i fotball, men her er det først og fremst Tyrkia som land det er noe grunnleggende galt med. Å tro at dette kan endre seg på de årene frem til det er aktuellt å ta dem inn i EU er mildt sagt naivt og uvitende.

"...................................."

Skrevet

Her er det overhode ikke fotballen det er noe galt med, men den (u)kulturen de menneskene der har.

Å ta disse med i EU innenfor noen tiår fremover vil være starten på slutten for EU....

Skrevet

Her er det overhode ikke fotballen det er noe galt med, men den (u)kulturen de menneskene der har.

Å ta disse med i EU innenfor noen tiår fremover vil være starten på slutten for EU....

Hvorfor det? - trodde Tyrkia var et sekulært og flott land jeg!

Skrevet

Tja - jeg sier bare - ENGELSKE FOTBALLFANS! :)

Nå er det vel lenge siden engelsk politi har gått til angrep på utenlandske spillere....?

:-)

Skrevet

Tja - jeg sier bare - ENGELSKE FOTBALLFANS! :)

"Tja - jeg sier bare - ENGELSKE FOTBALLFANS! :)"

Joda - og de har da også blitt utestengt tidligere. Men det er litt annerledes det som beskrives her, hvis det er riktig fremstilt. Tyrkia er et av de grusomste og mest korrupte og pill råtne landene i denne "delen" av verden, og det gjelder alt fra toppolitikerne til politifolkene på gaten. Sannsynligvis er det det verste landet i Europa.

".................................."

Skrevet

Hvorfor det? - trodde Tyrkia var et sekulært og flott land jeg!

"trodde Tyrkia var et sekulært og flott land jeg!"

Du tuller nå, håper jeg?

"..................................."

Skrevet

"Tja - jeg sier bare - ENGELSKE FOTBALLFANS! :)"

Joda - og de har da også blitt utestengt tidligere. Men det er litt annerledes det som beskrives her, hvis det er riktig fremstilt. Tyrkia er et av de grusomste og mest korrupte og pill råtne landene i denne "delen" av verden, og det gjelder alt fra toppolitikerne til politifolkene på gaten. Sannsynligvis er det det verste landet i Europa.

Bøyer meg i støvet- har ikke peiling på Tyrkia!

*lister seg ut av tråden*

Skrevet

"trodde Tyrkia var et sekulært og flott land jeg!"

Du tuller nå, håper jeg?

"..................................."

Jeg bare trodde det....er så glad i tyrkersjappa jeg bruker å handle i - folka der er koselige, og mamma og pappa har vært på ferie der og skrøt....*rødmer*

Skrevet

Jeg bare trodde det....er så glad i tyrkersjappa jeg bruker å handle i - folka der er koselige, og mamma og pappa har vært på ferie der og skrøt....*rødmer*

Det at tyrkia er et pill råttent land, som - hvis det ikke var for den vanlige tyrkeren i gaten - egentlig burde vært svidd vekk fra jordens overflate, betyr jo ikke at mange tyrkere er hyggelige mennesker.

"........................................"

Skrevet

Hvis min far skryter av noe blir jeg umiddelbart mistenksom...

Skrevet

...at mange tyrkere IKKE er hyggelige mennesker - skulle det stå.

Skrevet

...at mange tyrkere IKKE er hyggelige mennesker - skulle det stå.

hehe

Skrevet

Bøyer meg i støvet- har ikke peiling på Tyrkia!

*lister seg ut av tråden*

Har vært der mange ganger (for det meste i forbindelse med jobb) og også i den asiatiske delen av Tyrkia.

Tro meg når jeg sier at det ER som å komme til en HELT annen verdensdel - på alle måter.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan de skal kunne forholde seg til EU slik de må og slik det kreves, på lang, lang tid ennå - om noen gang (i hvert fall i vår levetid).

Skrevet

Har vært der mange ganger (for det meste i forbindelse med jobb) og også i den asiatiske delen av Tyrkia.

Tro meg når jeg sier at det ER som å komme til en HELT annen verdensdel - på alle måter.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan de skal kunne forholde seg til EU slik de må og slik det kreves, på lang, lang tid ennå - om noen gang (i hvert fall i vår levetid).

men er det ikke en god start da? (dum) -at de får være med oss å leke, på en måte....

Skrevet

men er det ikke en god start da? (dum) -at de får være med oss å leke, på en måte....

Jeg er ganske sikker på at det ville blitt en litt vell "voldsom" lek ganske raskt.

Å være medlem av EU innebærer både forpliktelser og rettigheter.

Og jeg er ganske sikker på at de rettighetene er vi ikke klare til å gi Tyrkerne enda (med de konsekvenser det vil få).

Ei heller vil Tyrkia være i nærheten av å kunne rette seg etter de forpliktelser det vil medføre.

Skrevet

Er du generelt EU-motstander, Prozak? Eller bare motstander av at Tyrkia blir medlem i EU?

Skrevet

Er du generelt EU-motstander, Prozak? Eller bare motstander av at Tyrkia blir medlem i EU?

Hvis jeg er motstander av at Tyrkia skal inn i EU, så sier det seg vel selv at jeg ikke akkurat er noen innbitt EU-motstander? Jeg er ikke akkurat veldig begeistret for EU, men jeg har aldri stått på barrikadene hverken for eller mot.

Skrevet

"men er det ikke en god start da? (dum) -at de får være med oss å leke, på en måte...."

Det blir jo som å si at det er en "god start" å slippe ut alle voldsforbrytere o.l. som sitter i fengsel.

Det må være et klinkende klart krav om at absolutt alle land som er med i EU _MÅ_ gjør absolutt alt de kan for å ivareta menneskerettigheter. Et land som Tyrkia fortjener rett og slett ikke å bli tatt inn i noe slags "godt selskap". Det vil kanskje endre seg med tiden, selv om jeg i dette tilfellet tror det må være snakk om minst en generasjon eller to før det er mulig. Vi kan ikke overse alt det jævlige med dette landet, fordi det kanskje på sikt kan fremskynde en god prosess.

Skrevet

Hvis jeg er motstander av at Tyrkia skal inn i EU, så sier det seg vel selv at jeg ikke akkurat er noen innbitt EU-motstander? Jeg er ikke akkurat veldig begeistret for EU, men jeg har aldri stått på barrikadene hverken for eller mot.

Greit svar;o)

Spørsmålet mitt hadde bakgrunn i at jeg er svoren EU-tilhenger, men noe skeptisk til et tyrkisk medlemskap. Jeg tror vi kan slå oss til ro med at Tyrkia har til de grader langt igjen, når det gjelder å oppfylle EU's krav, at et medlemskap neppe er aktuelt før rundt 2020.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...