Gå til innhold

Mulig en kjønnsykdom..?

Anbefalte innlegg

Gjest Renee17

Jeg har merket en liten forandring i utfloden min.Den blir liksom litt tykkere enn vanlig og lukter litt annerledes,men det har aldri vært noe forandring i mengde utflod eller farge(den har alltid vært hvit).Men det rare er at den blir litt tykkere bare av og til,ellers er den normal.

Jeg har søkt masse på internett etter kjønnsykdommer,men kan ikke si at jeg konkret kjenner igjen noen av symptomene som står nevnt(bare forandring i konsistensen på utfloden).

Men jeg har hatt et fast forhold i over ett år nå,så da syns jeg det er litt rart hvis jeg plutselig har fått en sykdom.Verken jeg eller kjæresten min har sex med andre enn hverandre,så verken jeg eller han kunne fått det fra en annen.Jeg bruker p-piller så vi beskytter oss ikke mot kjønnsykdommer,men det burde jo ikke være et problem.Og hvis jeg hadde hatt en sykdom ville vel kjæresten min fått det også,men det har han ikke.

Dette er ikke plagsomt eller ubehaglig,jeg er bare litt bekymret og lurer litt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20669-mulig-en-kj%C3%B8nnsykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kjære du :)

Jeg er ingen lege, men jeg tror nok du kan ta det med ro. Utfloden varierer ofte hos de fleste, og med alderen, p-piller, sex, regelmessig mensturasjon etc...

Tror faktisk den er litt sunnere hvis den er tykkere, tynnere høres verre ut, selv om begge deler er naturlig. Er jeg ganske sikker på da!

Den lukter forskjellig av og til også. Kan jo hende seff. at de kan være sopp, men det trenger ikke komme fra kjønnssykdommer, og de kan dukke opp av ingenting, dårlig hygiene, tettsittende bukser o.l Ikke nødvendigvis fra partneren :)

Men hvis du er redd for at det skal være en kjønnsykdom ville jeg anbefalt deg å ta en tur til apoteket. Ikke vær flau, de andre kundene kjenner deg ikke og de har kanskje noe enda mer pinlig å fortelle apotekeren! :) De er stort sett hjelpsomme. Men det beste er jo og gå til en gynekolog :) De er ikke farlige. Det er litt ubehagelig men ikke vondt å ta en slik undersøkelse :)

Kanskje har dere en sånn Helsestasjon for ungdom der du bor? Dit går man gratis, bare legene trenger navnet ditt for å sette deg i "arkivet" og ingen andre får tilgang til opplysningene. De kan heller ikke fortelle foreldrene dine noe som helst. du kan ta med kjæresten din også. De er vanligvis åpen 1-2 ganger i uka og du bare møter opp i god tid før de åpner, du bestiller ikke time. De tar den første først og så etter hvem som kom som nr. 2, 3 osv... :)

Men du? Hvis det skulle være en form for sopp, så er ikke det vanligvis alvorlig, det finnes salver og tabletter o.l som du får på apoteket. Men finn ut hva det er først da :)

Lykke til!!

Klem og kos fra meg :)

Det som er så skummelt med kjønnssykdommer eller seksuelle overførbare sykdommer som det nå heter er at man kan ha dem uten å ha noen symptomer på dem og at man kan være smittet men det bryter ikke ut etter kanskje flere år. Hvis du er bekymret såe vil jeg anbefale deg å a kontakt med en lege du stoler på og føler deg trygg med og få en g.undersøkelse.

Det kan jo hende at utfloden forandres pga p-pillene. Det er bedre å vite enn å gå å lure og være redd.

Lykke til iallefall!:)

Gjest Renee17

Hei kjære du :)

Jeg er ingen lege, men jeg tror nok du kan ta det med ro. Utfloden varierer ofte hos de fleste, og med alderen, p-piller, sex, regelmessig mensturasjon etc...

Tror faktisk den er litt sunnere hvis den er tykkere, tynnere høres verre ut, selv om begge deler er naturlig. Er jeg ganske sikker på da!

Den lukter forskjellig av og til også. Kan jo hende seff. at de kan være sopp, men det trenger ikke komme fra kjønnssykdommer, og de kan dukke opp av ingenting, dårlig hygiene, tettsittende bukser o.l Ikke nødvendigvis fra partneren :)

Men hvis du er redd for at det skal være en kjønnsykdom ville jeg anbefalt deg å ta en tur til apoteket. Ikke vær flau, de andre kundene kjenner deg ikke og de har kanskje noe enda mer pinlig å fortelle apotekeren! :) De er stort sett hjelpsomme. Men det beste er jo og gå til en gynekolog :) De er ikke farlige. Det er litt ubehagelig men ikke vondt å ta en slik undersøkelse :)

Kanskje har dere en sånn Helsestasjon for ungdom der du bor? Dit går man gratis, bare legene trenger navnet ditt for å sette deg i "arkivet" og ingen andre får tilgang til opplysningene. De kan heller ikke fortelle foreldrene dine noe som helst. du kan ta med kjæresten din også. De er vanligvis åpen 1-2 ganger i uka og du bare møter opp i god tid før de åpner, du bestiller ikke time. De tar den første først og så etter hvem som kom som nr. 2, 3 osv... :)

Men du? Hvis det skulle være en form for sopp, så er ikke det vanligvis alvorlig, det finnes salver og tabletter o.l som du får på apoteket. Men finn ut hva det er først da :)

Lykke til!!

Klem og kos fra meg :)

Hei alle dere!

Jeg vil bare takke dere for noen kjempefine svar:-)

Det var veldig deilig å få noen beroligende og oppmuntrende svar.

Tusen takk:-)

Pål Sand, almenlege

Kjære Renee17.

Det virker ikke særlig sannsynlig at dette er en kjønnssykdom.Du skal imidlertid være klar over at man kan gå feks.med Chlamydia over lengre tid uten å ha symptomer.Jeg synes du skal oppsøke legen din for en underlivsundersøkelse.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...