Gå til innhold

citoyen - opera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som er opera-freak:

Hvorfor nekter opera både å huske url-er du skriver i adressefeltet, og besøkte linker? Jeg har stilt den inn til å huske haugevis av skrevne url-er, og besøkte linker - likevel velger den ut noen få skrevne url-er som den husker, og driter i resten.

Besøkte linker er ustabilt som om det var en betaversjon (det er nyeste versjo) - plutselig har den resatt 50-100% prosent av de "huskede" linkene, og rotet er komplett.

Er dette fortsatt en uløst bug i Opera....etter 10 år????

"..................................."

Skrevet

Virker for meg...

Aldri hatt problemer med det, altså?

Det er skikkelig snålt. Jeg har en 5-6 sider som jeg er inne på med jevne mellomrom hver eneste dag. 2-3 av disse fullføres automatisk når jeg begynner å skrive url-en; de andre kommer ikke opp om jeg blar i listen engang.

Spørs om jeg ikke må revurdere å gå over til Opera likevel. Jeg gjorde det i utgangspunktet fordi Firefox bruker så usannsynlig mye minne, men Opera kræsjer jo til gjengjeld dobbelt så lett (i tillegg til dette meningsløse tullet her).

"...................................."

Skrevet

Aldri hatt problemer med det, altså?

Det er skikkelig snålt. Jeg har en 5-6 sider som jeg er inne på med jevne mellomrom hver eneste dag. 2-3 av disse fullføres automatisk når jeg begynner å skrive url-en; de andre kommer ikke opp om jeg blar i listen engang.

Spørs om jeg ikke må revurdere å gå over til Opera likevel. Jeg gjorde det i utgangspunktet fordi Firefox bruker så usannsynlig mye minne, men Opera kræsjer jo til gjengjeld dobbelt så lett (i tillegg til dette meningsløse tullet her).

"...................................."

Nei, jeg har ikke problemet du beskriver. Er det noe mønster i hvilke sider som huskes og hvilke som ikke huskes? Er det en ren installasjon eller har du installert over en gammel versjon?

Sånn apropos, så har jeg også et utvalg sider som jeg besøker stadig vekk. Jeg har laget en liten webside med linker til disse, som jeg laster i et sidepanel. Ganske praktisk!

Skrevet

Nei, jeg har ikke problemet du beskriver. Er det noe mønster i hvilke sider som huskes og hvilke som ikke huskes? Er det en ren installasjon eller har du installert over en gammel versjon?

Sånn apropos, så har jeg også et utvalg sider som jeg besøker stadig vekk. Jeg har laget en liten webside med linker til disse, som jeg laster i et sidepanel. Ganske praktisk!

Det var versjon 7.5, tror jeg. Så installerte jeg 8.5, uten at jeg kan si at jeg har merket noen forskjell.

Ellers - joda, god idé mht. linker - men det er jo å omgå problemet, og strider mot min natur :-)

"..................................."

Jeg er en annen
Skrevet

Hvorfor bruker du ikke bare bokmerker?

Skrevet

Hvorfor bruker du ikke bare bokmerker?

To grunner:

1. Jeg har mange bokmerker, men bare noen få av dem som jeg besøker flere ganger om dagen. Det er hendig å ha disse tilgjengelige separat fra alle de andre linkene, som store fine linker på en hvit bakgrunn.

2. Denne linksiden min ligger på en webserver, slik at den er tilgjengelig for meg uansett hvor jeg er.

Jeg er en annen
Skrevet

To grunner:

1. Jeg har mange bokmerker, men bare noen få av dem som jeg besøker flere ganger om dagen. Det er hendig å ha disse tilgjengelige separat fra alle de andre linkene, som store fine linker på en hvit bakgrunn.

2. Denne linksiden min ligger på en webserver, slik at den er tilgjengelig for meg uansett hvor jeg er.

Ok, 2. er i hvert fall et innlysende godt poeng jeg ikke hadde tenkt på...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...