Gjest Timari Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 bestiller linser fra leensway og prøvde denne linsetypen nå fordi den var billigere jeg har hatt utrolig vondt i øynene i dag, har føltes som om ikke linsene har sittet riktig på Er det det samme hvilken vei jeg skal sette på linsene? eller skal den siden som er mest buet formet inn på øyet? 0 Siter
Gjest nuggen Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Slik blir det når du ikke går til optikeren og får ordnet dette på en ordenltig måte. 0 Siter
Gjest linselusia Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Har du bestilt samme krumning som de du vanligvis bruker? Jeg ville nok ikke brukt de mer, hvis jeg var deg. Tror ikke det er så smart å bytte merke på egenhånd. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Har du bestilt samme krumning som de du vanligvis bruker? Jeg ville nok ikke brukt de mer, hvis jeg var deg. Tror ikke det er så smart å bytte merke på egenhånd. altså jeg har forsøkt disse linsene før, hos en optiker og merket ikke noe da. skal sjekke krumningen en gang til så jeg ikke har bommet på det 0 Siter
Gjest linselusia Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 altså jeg har forsøkt disse linsene før, hos en optiker og merket ikke noe da. skal sjekke krumningen en gang til så jeg ikke har bommet på det OK, da var det litt rart at det gjorde vondt. Jeg har i alle år brukt aquvue fra Johnson & Johnson og vært fornøyd med det. Har hørt om noen venner som ikke har vært så fornøyd med Focus, men det er sikkert individuelt. Nå har jeg imdilertid tatt laseroperasjon og har falkesyn. Utrolig deilig å slippe linsestyret. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Har du vondt i begge øynene? Jeg bruker de samme og har også bestillt fra nettet. Det er forskjell på hvilken vei de skal sitte, men det kjenner du altså. Har fått noen linser i det siste hvor det kjennes ut som jeg har rusk i øyet, men det har skjedd med den samme typen før når jeg kjøpte hos optiker også. Da har det vært et lite hull, en bitteliten klump eller lignende på linsen og den har bare vært å kaste. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 OK, da var det litt rart at det gjorde vondt. Jeg har i alle år brukt aquvue fra Johnson & Johnson og vært fornøyd med det. Har hørt om noen venner som ikke har vært så fornøyd med Focus, men det er sikkert individuelt. Nå har jeg imdilertid tatt laseroperasjon og har falkesyn. Utrolig deilig å slippe linsestyret. Koster det fortsatt 15000 pr. øye? Har så lyst til å ta den operasjonen. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 OK, da var det litt rart at det gjorde vondt. Jeg har i alle år brukt aquvue fra Johnson & Johnson og vært fornøyd med det. Har hørt om noen venner som ikke har vært så fornøyd med Focus, men det er sikkert individuelt. Nå har jeg imdilertid tatt laseroperasjon og har falkesyn. Utrolig deilig å slippe linsestyret. Den johnson varianten er den jeg har tålt best, men har funnet ut at jeg ikke tjener noe på kjøpe den over nettet, det blir faktisk dårligere.Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve disse men det kan jo være at det er sminke som gjør at jeg har hatt vondt i øyene. Har mye svie i øynene pga at jeg også bruker sminke Er det noen spesiell mascara eller øyenskygge som er anbefalt når man bruker linser? 0 Siter
Gjest linselusia Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Koster det fortsatt 15000 pr. øye? Har så lyst til å ta den operasjonen. Det koster cirka 30000, ja. Jeg betalte imidlertid 36000 fordi jeg måtte ta en ny type operasjon, fordi jeg har så store pupiller. Men LASIK OG LASEK koster 30000 De fleste steder tilbyr rentefri avbetaling (cirka 800 i mnd) og gratis uforpliktende forundersøkelse. Det er en god del som ikke kan opereres, så du kan jo finne ut om det er mulig i hvert fall. 0 Siter
Gjest linselusia Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Den johnson varianten er den jeg har tålt best, men har funnet ut at jeg ikke tjener noe på kjøpe den over nettet, det blir faktisk dårligere.Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve disse men det kan jo være at det er sminke som gjør at jeg har hatt vondt i øyene. Har mye svie i øynene pga at jeg også bruker sminke Er det noen spesiell mascara eller øyenskygge som er anbefalt når man bruker linser? Jeg tror at man må bruke mascara uten fiber, dvs at man ikke må bruke vannfast mascara i hvert fall. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Det er viktig hvilken vei du setter på linsene, ja. Det kan være litt vanskelig i starten å se det. Ha linsen på fingertuppen, og se på den fra siden. Dersom den er formet som en "suppebolle", altså at kantene på den peker noenlunde oppover, så er den rett. Dersom den har mer en form som en "skål", altså at kantene peker mer ut til sidene, da er den feil. Om man tar den på feil vei så gjør det vondt, og man ser ikke like godt. Vet ikke om noen bedre måte å forklare det på, men du får det til etterhvert Det er noe kjent med navnet Focus Dailies, så jeg lurer på om jeg har prøvd dem, men at jeg byttet til et annet merke, da jeg ble så tørr på øynene av dem. 0 Siter
Mirabell Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Jeg har brukt de samme, de er helt OK. Kjøpte dem først hos optiker, men nå kjøper jeg dem på nett. (har sjekket at alle tallene stemmer, da) Men det ER forskjell på hvilken vei du setter dem inn! Hvis du setter dem ut inn (vrangt) blir de kjempevonde, men det gjelder vel alle linser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.