fei1365380229 Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Takk for link. Skal bestille potetskreller derfra, skjønner nå hvorfor poden brukte 1 time på 9 poteter. Stakkars gutt Men ærlig talt, trenger man venstrehendt blyant? 0 Siter
Gyda Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Noe for meg og begge mine barn, det da. ) 0 Siter
Gjest midia Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Takk for link. Skal bestille potetskreller derfra, skjønner nå hvorfor poden brukte 1 time på 9 poteter. Stakkars gutt Men ærlig talt, trenger man venstrehendt blyant? Nei det trenger han ikke. Det jeg har problem med er: Brødkniven Lommeboka Ringperm Potetskreller Deselitermål Penner som kludrer. Midt i skrivebøker der ark som er brukt ligger til venstre, det blir en opphøyd kant der hvis du skjønner. Sikkert mer også som jeg ikke husker i farten. Saks er også et problem for de fleste, men jeg bruker faktisk høyre hånd på saksen noe som jeg selv spekulerer på hvorfor. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Nei det trenger han ikke. Det jeg har problem med er: Brødkniven Lommeboka Ringperm Potetskreller Deselitermål Penner som kludrer. Midt i skrivebøker der ark som er brukt ligger til venstre, det blir en opphøyd kant der hvis du skjønner. Sikkert mer også som jeg ikke husker i farten. Saks er også et problem for de fleste, men jeg bruker faktisk høyre hånd på saksen noe som jeg selv spekulerer på hvorfor. Men jeg skjønner ikke det der med brødkniv, hva er forskjellen? Spør fordi han har problemer med å skjære brød også. 0 Siter
DarkPink Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Nei det trenger han ikke. Det jeg har problem med er: Brødkniven Lommeboka Ringperm Potetskreller Deselitermål Penner som kludrer. Midt i skrivebøker der ark som er brukt ligger til venstre, det blir en opphøyd kant der hvis du skjønner. Sikkert mer også som jeg ikke husker i farten. Saks er også et problem for de fleste, men jeg bruker faktisk høyre hånd på saksen noe som jeg selv spekulerer på hvorfor. Jeg har problemer med akkurat de samme tingene, utenom brødkniv og lommebok. Hva er problemet med disse? Men det e rutrolig hva man bare venner seg til også. Mange som kommenterer at det jeg holder på med ser forferdelig krøkkete ut, mens det går automatisk, fordi jeg har vent meg til å snu og vende, holde på dfen og den måten, osv. Håndskrevet julekort/brev er det aller verste.. =) 0 Siter
Gjest midia Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Men jeg skjønner ikke det der med brødkniv, hva er forskjellen? Spør fordi han har problemer med å skjære brød også. Du får kniven på feil side. den skarpe siden. Jeg har venstrehånds brødkniv og det merkes at det er det. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Du får kniven på feil side. den skarpe siden. Jeg har venstrehånds brødkniv og det merkes at det er det. Kanskje derfor han skjærte salaten med den skarpe kanten opp her om dagen da, men han tar gjerne pepperkakeformene feil vei også og de er da like for venstre og høyrehendte? 0 Siter
DarkPink Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Du får kniven på feil side. den skarpe siden. Jeg har venstrehånds brødkniv og det merkes at det er det. Gjør det noe hva slags side den skarpe delen er på da? Du får da brødskiva av for det? =) 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Gjør det noe hva slags side den skarpe delen er på da? Du får da brødskiva av for det? =) Hvis du klarer å skjære seigt kneippbrød med den slue enden er du god 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Du får kniven på feil side. den skarpe siden. Jeg har venstrehånds brødkniv og det merkes at det er det. Jeg har alltid lurt på hvorfor jeg er elendig til å klippe negler med neglesaks, og til å krølle gavebånd med saksa, inntil jeg fant ut at det jo skyldes hvilken side bladet er kvesset på. Venstrehendte kniver har jeg lenge tenkt på å kjøpe..vet du om det finnes i noen "vanlige" butikker også, eller må jeg handle på nettet? I mot all sannsynlighet er jeg det eneste venstrehendte av over 30 ansatte på jobb, så jeg får neppe noe gjennomslag for innkjøp av kniver og sakser for venstrehendte, dessverre, men jeg kan jo se hva jeg kan få til på egen hånd 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Takk for link. Skal bestille potetskreller derfra, skjønner nå hvorfor poden brukte 1 time på 9 poteter. Stakkars gutt Men ærlig talt, trenger man venstrehendt blyant? De potetskrellerne som har blad som går begge veier, er ikke de like for høyre- og venstrehendte? På de som har blad bare den ene veien, så må man jo skrelle fra seg, så det er vanskelig, men kan man ikke bare bruke sånn annen? Hilsen ei som sjelden skreller poteter 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 De potetskrellerne som har blad som går begge veier, er ikke de like for høyre- og venstrehendte? På de som har blad bare den ene veien, så må man jo skrelle fra seg, så det er vanskelig, men kan man ikke bare bruke sånn annen? Hilsen ei som sjelden skreller poteter Jeg trodde faktisk vår var sånn med blad på begge sider, ser jo sånn ut. Jeg prøvde å skrelle med venstrehånd og det gikk ikke, helt til jeg skrelte mot meg, da gikk det. Hilsen en som også skreller sjelden poteter ) 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Jeg trodde faktisk vår var sånn med blad på begge sider, ser jo sånn ut. Jeg prøvde å skrelle med venstrehånd og det gikk ikke, helt til jeg skrelte mot meg, da gikk det. Hilsen en som også skreller sjelden poteter ) Hum...høyrehendte med en høyrehendt potetskreller skreller jo mot seg. Mens en venstrehendt med samme skreller er nødt til å skrelle fra seg. Men på en sånn annen potetskreller så kan du jo velge selv hvilken vei du vil skrelle, sant? Så med mindre det er noe som jeg ikke har fått med meg, så skal den være lik for alle.. Men iallfall,- med tanke på de vanlige potetskrellerne, så "skal" man jo liksom skrelle mot seg, da. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Jeg har problemer med akkurat de samme tingene, utenom brødkniv og lommebok. Hva er problemet med disse? Men det e rutrolig hva man bare venner seg til også. Mange som kommenterer at det jeg holder på med ser forferdelig krøkkete ut, mens det går automatisk, fordi jeg har vent meg til å snu og vende, holde på dfen og den måten, osv. Håndskrevet julekort/brev er det aller verste.. =) Lommebok med glidelås er vanskelig fordi at du må dra den opp fra feil side. Kniven er vanskelig fordi at den kvasse siden er på feil side så det blir som å skjære med sløv kniv og jævlig irriterende. Jeg har også måttet venne meg til ting for ingen har tatt noen hensyn. Det er først i voksen alder at jeg kjøpte venstrehåndskniv. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Kanskje derfor han skjærte salaten med den skarpe kanten opp her om dagen da, men han tar gjerne pepperkakeformene feil vei også og de er da like for venstre og høyrehendte? Ja pepperkakeformene er samme vei for begge hender. Jeg har jo laget pepperkaker i dag og jeg brukte hvertfall riktig vei. Sier ikke at jeg har helt rett nå altså for det går så automatisk alt jeg gjør. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Gjør det noe hva slags side den skarpe delen er på da? Du får da brødskiva av for det? =) Det blir som å skjære med en forferdelig sløv kniv. Har du prøvd å klippe med ei skikkelig sløv saks noen gang? Det blir samme følelsen. Du liksom må slite deg gjennom brødet med kniven. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Jeg har alltid lurt på hvorfor jeg er elendig til å klippe negler med neglesaks, og til å krølle gavebånd med saksa, inntil jeg fant ut at det jo skyldes hvilken side bladet er kvesset på. Venstrehendte kniver har jeg lenge tenkt på å kjøpe..vet du om det finnes i noen "vanlige" butikker også, eller må jeg handle på nettet? I mot all sannsynlighet er jeg det eneste venstrehendte av over 30 ansatte på jobb, så jeg får neppe noe gjennomslag for innkjøp av kniver og sakser for venstrehendte, dessverre, men jeg kan jo se hva jeg kan få til på egen hånd Vet ikke om annet enn internett steder som har venstrehånds utstyr nei. Hadde gjerne sett at det var butikk for oss ihvertfall i større byer så vi kunne fått sett ting før vi kjøpte det. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Vet ikke om annet enn internett steder som har venstrehånds utstyr nei. Hadde gjerne sett at det var butikk for oss ihvertfall i større byer så vi kunne fått sett ting før vi kjøpte det. Mm, det jeg også tenkte. For mange år siden var det snakk om en slik butikk som åpnet i Bergen, den fikk en del oppmerksomhet i media, så det kan vel tyde på at det var den eneste. Men har ikke hørt noe om den i senere tid, så det kan kanskje tyde på at den ikke gikk så bra? Ned Flanders i The Simpsons dannet jo sitt "Leftorium", og det gikk rett vest, iallfall Men det med venstrehendte linjaler og sånt er ikke så dumt det heller, altså...*fundere* 0 Siter
Gjest midia Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Mm, det jeg også tenkte. For mange år siden var det snakk om en slik butikk som åpnet i Bergen, den fikk en del oppmerksomhet i media, så det kan vel tyde på at det var den eneste. Men har ikke hørt noe om den i senere tid, så det kan kanskje tyde på at den ikke gikk så bra? Ned Flanders i The Simpsons dannet jo sitt "Leftorium", og det gikk rett vest, iallfall Men det med venstrehendte linjaler og sånt er ikke så dumt det heller, altså...*fundere* Ja linjaler har også vært et problem husker jeg nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.