Gå til innhold

Selgere altså!!!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Sjømannskirken ringer og skal selge kalender. Når den overhyggelige damen skal bruke evigheter på å presentere seg og spørre om jeg kjenner til sjømannskirken, sier jeg at jeg ikke har tid. Deretter sier hun at hun skal bruke en liten stund av tiden min.

Så begynner hun å legge ut om kalenderen deres som blir så fin på veggen. Jeg sier "nei, takk". Da snakker hun litt høyere. Jeg sier "nei takk" igjen. Deretter sier hun at det blir bare 290 kr. Og det skulle jeg vel klare?! "nei takk" igjen. Da sier hun: "Du klarer vel det?" Så fortsetter hun å snakke, og jeg smeller røret på.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

7

• Frøken eple

7

• pip

2

• Aryane

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Irriterendes det der når de ikke tar ett nei for ett nei!

De ødelegger jo for alle selgere. Helt ok for meg,at noen ringer, spør, jeg takker nei, ok ha en fin dag.

Men når de maser videre, blir jeg sur!

Skrevet

det er bare utrolig hvor pågående og frekke disse telefonselgerne er!

røde kors ringte meg da jeg var på vei ut dørene for å gå på jobb, om jeg ville støtte dem med 200 kr til u-hjelp, da jeg svarte nei desverre har jeg ikke tid fikk jeg som svar:

Å nei, så du syns ikke synd på dem du altså?

Grrr, er det slik de svarer kan de hvertfall glemme å få noe av meg.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Irriterendes det der når de ikke tar ett nei for ett nei!

De ødelegger jo for alle selgere. Helt ok for meg,at noen ringer, spør, jeg takker nei, ok ha en fin dag.

Men når de maser videre, blir jeg sur!

dette var helt ekstremt. Hun virket så seriøs når hun snakket i begynnelsen. Begynte på en slik måte at jeg ikke skjønte med en gang at det var salg.

Det jeg reagerte på denne gangen, var at hun skulle poengtere at jeg klarte vel å betale 290 kr. DET irriterte meg.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

det er bare utrolig hvor pågående og frekke disse telefonselgerne er!

røde kors ringte meg da jeg var på vei ut dørene for å gå på jobb, om jeg ville støtte dem med 200 kr til u-hjelp, da jeg svarte nei desverre har jeg ikke tid fikk jeg som svar:

Å nei, så du syns ikke synd på dem du altså?

Grrr, er det slik de svarer kan de hvertfall glemme å få noe av meg.

En jeg kjenner var irritert på en veldedighetsorganisasjon hun gav penger til (husker ikke hvilken, men en kjent). I alle år hadde hun fått tilsendt en blank blankett, der hun kunne føre opp beløp hun ville gi til dem. Plutselig kom det regning med oppført beløp om hvor mye hun skulle betale. Da ble hun så sint at hun sluttet å gi på dagen.

Skrevet

dette var helt ekstremt. Hun virket så seriøs når hun snakket i begynnelsen. Begynte på en slik måte at jeg ikke skjønte med en gang at det var salg.

Det jeg reagerte på denne gangen, var at hun skulle poengtere at jeg klarte vel å betale 290 kr. DET irriterte meg.

Da blir jeg forbanna også!

Jeg kan ikke støtte alle, men blir jo fortalt at det bare er så og så mange hundrelapper.

Blir mange hundrelapper det, skulle jeg ha støttet alle som ringer.

Jeg har reservert meg med personnummer mot telefonsalg, men noen tlf kommer igjen allikevel *arg*

Skrevet

Ja de er jæ¤#"% irriterende, ikke er det noe hjelp i aa reservere seg mot dem heller, de ringer uansett. Og ofte virker det som om de allierer seg og ringer samme dag alle sammen. Jeg spurte engang om de gjorde det, hun bare lo og sa at det var ikke umulig, da var hun den tredje som ringte den dagen.

Naa sier jeg bare at jeg ikke er interssert og legger paa foer de faar sjans til aa si noe mer.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Ja de er jæ¤#"% irriterende, ikke er det noe hjelp i aa reservere seg mot dem heller, de ringer uansett. Og ofte virker det som om de allierer seg og ringer samme dag alle sammen. Jeg spurte engang om de gjorde det, hun bare lo og sa at det var ikke umulig, da var hun den tredje som ringte den dagen.

Naa sier jeg bare at jeg ikke er interssert og legger paa foer de faar sjans til aa si noe mer.

tror jeg og skal begynne med det. Jeg har ikke plikt til å sitte å høre på pjattet deres.

Skrevet

Jo takk - har opplevd det. Her var det hjertesyke barn. Lot meg lure ett år, og nå sitter jeg i saksa.... Kallender var ikke noe fin, klissete bilder av valper og blonde barn. Når så selgerdama ringer tilbake året etter får hun beskjed om dette, da setter hun ser til å bla i kallenderen mens vi snakker. Og hun er over seg av begeistring "og DET bilde var nydelig da, med solnedgang og baby...og Det bilde var også nydelig...." osv. osv.... Jeg måtte også bare legge på.

Skrevet

Ja, jeg er så lei dem, og jeg syns det bare blir flere og flere slike oppringninger! Og mange bruker uendelig lang tid på å lese seg gjennom en laaang standard åpningsfrase.

Nå har jeg begynt å si "jeg gir ikke til dere som ringer, jeg vil ha noe i posten", og så legger jeg på raskt. Kirkens Nødhjelp, f.eks., ringer ikke, de sender et skriv med beskrivelse av at prosjekt, og hva de forskjellige beløpene dekker. Redningsselskapet og Folkehelsa her de verste til å ringe, til meg i hvert fall...

Skrevet

Før dama kommer så langt, så sier jeg; "skal du selge meg noe så er jeg ikke interessert" - sier de ikke selv hadet da - så sier jeg det og legger på :)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Jo takk - har opplevd det. Her var det hjertesyke barn. Lot meg lure ett år, og nå sitter jeg i saksa.... Kallender var ikke noe fin, klissete bilder av valper og blonde barn. Når så selgerdama ringer tilbake året etter får hun beskjed om dette, da setter hun ser til å bla i kallenderen mens vi snakker. Og hun er over seg av begeistring "og DET bilde var nydelig da, med solnedgang og baby...og Det bilde var også nydelig...." osv. osv.... Jeg måtte også bare legge på.

hahaha.....den telefonsamtalen skulle vært tatt opp

Skrevet

Før dama kommer så langt, så sier jeg; "skal du selge meg noe så er jeg ikke interessert" - sier de ikke selv hadet da - så sier jeg det og legger på :)

"Før dama kommer så langt....."

Hvis det er en mann da, prater du med han da, hehe.....

Skrevet

Jeg kjenner en som bare legger røret ved telefonen og går og gjør noe annet. Så snakker og snakker de uten at noen hører på

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Jeg kjenner en som bare legger røret ved telefonen og går og gjør noe annet. Så snakker og snakker de uten at noen hører på

hahaha....DET gjør jeg neste gang

Skrevet

"Før dama kommer så langt....."

Hvis det er en mann da, prater du med han da, hehe.....

Selvsagt :)

Gjest tlf salg
Skrevet

Da blir jeg forbanna også!

Jeg kan ikke støtte alle, men blir jo fortalt at det bare er så og så mange hundrelapper.

Blir mange hundrelapper det, skulle jeg ha støttet alle som ringer.

Jeg har reservert meg med personnummer mot telefonsalg, men noen tlf kommer igjen allikevel *arg*

det er fordi selgefirmaet har kjøpt gammel liste. useriøse oppdaterer ikke listene sine ofte nok. og da vet dem heller ikke hvem har reservert seg.

Skrevet

Det verste jeg fikk høre etter å ha sagt nei til et avisabbonement var;

"er du gift?"

- "ja?"

_"da kan du vel ikke ta den avgjørelsen alene?"

JEG FRESTE!!!

Skrevet

Det verste jeg fikk høre etter å ha sagt nei til et avisabbonement var;

"er du gift?"

- "ja?"

_"da kan du vel ikke ta den avgjørelsen alene?"

JEG FRESTE!!!

Giii deg!? Vedkommende selger skulle vært innklaget til ett eller annet likestillingsombud eller noe sånt!

Skrevet

det er fordi selgefirmaet har kjøpt gammel liste. useriøse oppdaterer ikke listene sine ofte nok. og da vet dem heller ikke hvem har reservert seg.

Ok, da lærte jeg noe nytt i dag også. :-)

De må bare ringe, men jeg undrer meg over hvor høfligheten er blitt av.

Jeg er høflig når jeg prater med dem, kan ikke de være det tilbake da?

Gjelder jo såklart ikke alle, men skremmendes mange.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...