flisa Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Giii deg!? Vedkommende selger skulle vært innklaget til ett eller annet likestillingsombud eller noe sånt! Ja - hun skulle jo det! :I begynner å bli noen år siden, var med eksen. 0 Siter
favn Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Det står deg helt fritt å svare hvem du vil på din egen telefon. Svar konsekvent 'Hallo?' dersom du ikke kjenner nummer/navn på den som ringer. Selgeren i andre enden spør etter *ditt/partners navn*, og da svarer du 'Et øyeblikk'. Så er det bare å legge fra seg røret. De mest utholdende legger på etter omtrent to minutter. En annen og kanskje enda mer effektiv metode, er å trykke rød tast (legg på) når ukjente nr / kjente selgernr ringer. My favorite, koster ikke så mye som et sekund å gjennomføre. 0 Siter
flisa Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Ok, da lærte jeg noe nytt i dag også. :-) De må bare ringe, men jeg undrer meg over hvor høfligheten er blitt av. Jeg er høflig når jeg prater med dem, kan ikke de være det tilbake da? Gjelder jo såklart ikke alle, men skremmendes mange. det er da høflig nok å si "neitakk, jeg er ikke interessert, hadet!" og så legge på - før de bruker opp sin egen tid på noe som er fånyttes også :-) 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Det verste jeg fikk høre etter å ha sagt nei til et avisabbonement var; "er du gift?" - "ja?" _"da kan du vel ikke ta den avgjørelsen alene?" JEG FRESTE!!! HVA???!!! 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 det er da høflig nok å si "neitakk, jeg er ikke interessert, hadet!" og så legge på - før de bruker opp sin egen tid på noe som er fånyttes også :-) Det sløveste er når åpningssetningen er: "jeg er ikke en selger" Og så viser det seg at de er det likevel 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 det er da høflig nok å si "neitakk, jeg er ikke interessert, hadet!" og så legge på - før de bruker opp sin egen tid på noe som er fånyttes også :-) Det er det som er høflighet ja. Men når de da prater videre i en sur tone om jeg klarer jo noen hundrelapper, bla bla, tenk på alle de stakkars bla bla, da legger jeg på. Vel jeg slenger på -Ha en fin dag. Bare for og demostrere litt. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Det sløveste er når åpningssetningen er: "jeg er ikke en selger" Og så viser det seg at de er det likevel Jeg skal ikke selge deg noe, du skal få noe av meg til bare 299. ;-) 0 Siter
pip Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Kanskje dama var døv, og bare hadde et aparat på burdet som lyste om folk svarte ja? 0 Siter
pip Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Før dama kommer så langt, så sier jeg; "skal du selge meg noe så er jeg ikke interessert" - sier de ikke selv hadet da - så sier jeg det og legger på Sånn gjør jeg det og. Spør om de har noe de skal selge, sier beklager og legger på. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Uff, jeg hadde slitt med den telefonsamtalen. Jeg er ikke flink til å bli kvitt selgere, synes det er direkte ubehagelig å være så totalt avvisende som det er nødvendig å være. Det holder liksom ikke med et høflig 'nei takk'. Når jeg blir stoppet på gaten nå, så fortsetter jeg bare å gå, mens jeg sier: "Nei, nei, nei, nei". Det fungerer. På telefonen har jeg fremdeles problemer og blir ofte sittende å si 'jeg er ikke interessert' og 'nei takk' i ti minutter. MMI ringer meg mistenkelig ofte. Jeg er sikkert en av de få i Norge, som gidder å svare på hundre spørsmål om mine ukeblad-preferanser 0 Siter
Frøken eple Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Uff, jeg hadde slitt med den telefonsamtalen. Jeg er ikke flink til å bli kvitt selgere, synes det er direkte ubehagelig å være så totalt avvisende som det er nødvendig å være. Det holder liksom ikke med et høflig 'nei takk'. Når jeg blir stoppet på gaten nå, så fortsetter jeg bare å gå, mens jeg sier: "Nei, nei, nei, nei". Det fungerer. På telefonen har jeg fremdeles problemer og blir ofte sittende å si 'jeg er ikke interessert' og 'nei takk' i ti minutter. MMI ringer meg mistenkelig ofte. Jeg er sikkert en av de få i Norge, som gidder å svare på hundre spørsmål om mine ukeblad-preferanser Hm... MMI ringer aldri meg. Jeg har gjerne lyst til å være med på undersøkelse om ukeblad-vanene mine ;o) 0 Siter
Frøken eple Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Irriterendes det der når de ikke tar ett nei for ett nei! De ødelegger jo for alle selgere. Helt ok for meg,at noen ringer, spør, jeg takker nei, ok ha en fin dag. Men når de maser videre, blir jeg sur! Det har du helt rett i. De ødelegger for andre selgere. For det finnes faktisk (tro det den som kan!) høflige selgere som spør om du har tid, og som tar nei for et nei. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Hm... MMI ringer aldri meg. Jeg har gjerne lyst til å være med på undersøkelse om ukeblad-vanene mine ;o) Jeg kan be de ringe deg jeg, neste gang de ringer her ;-) 0 Siter
Frøken eple Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 det er da høflig nok å si "neitakk, jeg er ikke interessert, hadet!" og så legge på - før de bruker opp sin egen tid på noe som er fånyttes også :-) Det er da vitterlig ikke høflig å legge på uten å si gjensidig ha det? 0 Siter
Frøken eple Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Jeg kan be de ringe deg jeg, neste gang de ringer her ;-) Gjør det! 0 Siter
Frøken eple Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Det sløveste er når åpningssetningen er: "jeg er ikke en selger" Og så viser det seg at de er det likevel Er det noen som gjør det? ha ha! 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Reservasjonsregisteret mot telefonsalg er en bra sak. Anbefales.... :-) 0 Siter
Frøken eple Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Reservasjonsregisteret mot telefonsalg er en bra sak. Anbefales.... :-) Det er jo god underholdning å samle telefonselgererfaringer, da I det minste... 0 Siter
flisa Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Det er da vitterlig ikke høflig å legge på uten å si gjensidig ha det? Jo - når man har forsøkt å si fra og de bare durer ivei så et har jeg ikkenoen problemer med gitt! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Jo - når man har forsøkt å si fra og de bare durer ivei så et har jeg ikkenoen problemer med gitt! Pssst flisa, kan du ikke titte innom meldinger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.