Gå til innhold

Erfaringer med hormonspiral

Anbefalte innlegg

Gjest teatrika
Skrevet

Vet at dette er feil forum, men regner med å få mer tilbakemeldinger herfra.

Jeg er 27 år og har nettopp fått satt inn hormonspiral. Hvilke erfaringer har dere andre med dette? Smerter, blødninger, mensen etterpå... Jeg har nemlig en del smerter nå, men det er bare et døgn siden jeg fikk satt den inn...

Takknemlig for alle tilbakemeldinger.

Skrevet

Hadde ingen smerter, men småblødninger i ganske nøyaktig 3 mnd etter innsetting.

Blødningene forsvant, hadde ikke mensen, kun en og annen småblødningen et par-tre dager med mnds mellomrom, holdt da med truseinnlegg. Sexlysten ble lite påvirket og humøret var helt fint.

Anbefales altså på det sterkeste fra meg!

Gjest hello you
Skrevet

Jeg er fornøyd med hormonspiral. Blødde litt de første månedene, deretter en veldig sjelden gang.

Skrevet

Hadde faktisk endel vondt de første dagene etter innsettning....blødninger i de føste mnd'ene...(husker ikke hvor lenge, men i noen mnd'er)...etter at det ga seg har alt bare vært bra...Ikke mensen, meget sjeldent blødninger (max 1-2 dager)kanksje max 2 ganger i året.Ikke så ofte engang tror jeg.....Lik sexlyst, og likt humør tror jeg.....

...fortsatt litt pms...men skjønner det aldri før etterpå....:-)

Skrevet

Litt startvansker med blødninger, ømme bryst, småvondt i magen innimellom. Men etter to-tre måneder var det over, og nå merker jeg ikke at jeg har den. Har nesten ikke mensen mer, og ingen sånne "hormonplager" som jeg hadde av P-pillen.

Veldig fornøyd!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg får vel ta de negative erfaringene jeg da...

De første månedene hadde jeg endel uregelmessige blødninger.

Etter det var jeg helt uten blødninger og merket ingen bivirkninger - trodde jeg!

Det var først etter at jeg fjernet hormonspiralen igjen at det gikk opp for meg at den minimale sexlysten min ikke hadde skyldtes småbarnsperioden, slik jeg hadde trodd :(

Aldri mer hormonprevensjon her i gården, selv om jeg nå har veldig kraftige mensblødninger.

Skrevet

Jeg fikk nesten som en menstruasjon etterpå, samme smerter og blødning. Det roet seg - litt - hadde småblødninger i 4 måneder etterpå og var meget frustert!

Men så roet det seg... Har mensen bare en gang i ny og ne, kortvarig og sparsom.

Jeg hatet den til å begynne med, men nå er det ganske fint. HOLD UT! :-)

Skrevet

Jeg hadde bare trøbbel med hormonspiral. Har aldri noensinne hatt høyt blodtrykk, kun når jeg hadde hormonspiralen og da var det skyhøyt. Voldsomme vannsamlinger i kroppen, stikkinger og smerter i underlivet. Sterk hodepine hele tida, dette gjorde at jeg måtte spise smertestillende hver dag. Veldig irritabel og gråt for et godt ord. Sexlysten var lik null så det var egentlig helt bortkasta å ha denne spiralen.

Jeg kommer aldri til å anbefale den til noen, alt for mange bivirkninger.

Skrevet

Jeg er kjempe fornøyd.

Har bare blødning 1-2 ganger i året.

La på meg ca 10 kilo,men jeg vet ikke om det kom av den eller av min usunne livsstil :o).

Noen andre som har lagt på seg av den?

Skrevet

Jeg er kjempe fornøyd.

Har bare blødning 1-2 ganger i året.

La på meg ca 10 kilo,men jeg vet ikke om det kom av den eller av min usunne livsstil :o).

Noen andre som har lagt på seg av den?

Mulig - men jeg slutta å røyke samtidig - har vel lagt på meg 20-30 kilo.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...