Gå til innhold

har det så travelt

Anbefalte innlegg

har det så travelt med å bli "friskere", har holdt på i så mange år, hele barne- og ungdomstiden min er blitt borte.

lei av å ikke orke noe, vil bli presset mer av behandlerne, tror at jeg vil bli bedre fortere da

"dårlig på et høyere bevissthetsnivå"

der er jeg, skjønner alt logisk og snakker svært reflektert etc i samtaler, men inni hodet mitt er alt kaos og alle følelsene mine lever sine egne liv.

til og med dagboka mi er reflektert! :-)

får aldri sagt hva jeg egentlig føler og egentlig kjenner, ordene har mistet sin betydning, eller kanskje jeg ikke finner noen andre ord enn de "korrekte"

tenk å kunne ha skrevet ned alle de jævlige ordene, de som _virkelig_ kan beskrive, de som jeg nesten ikke tør tenke på, eller langt mindre si..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206818-har-det-s%C3%A5-travelt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ville bare si at jeg har det slik jeg også.

Var nesten litt skremmende å lese at noen andre kan være så lik.

Ikke det at det hjelper deg..

Kanskje du kan skrive akkurat hva du føler her inne?

Jeg får alltid dårlig samvittighet av å tenke "egen tanker", er lettere å skrive og å tenke korrekt... om du forstår.

Da slepper jeg å ha dårlig samvittighet for det som jeg virkelig føler og tenker..

Er nok kanskje en måte å overleve på i hverdagen vil jeg tro... om jeg skal snakke som mitt fornuftige jeg...

Hun som jeg går til samtaler hos sier at det er en naturlig del av bearbeidingen, og at det er kroppens måte å holde kontroll over situasjonen...

Jo mer jeg involverer den delen av meg som jeg har prøved å stenge av, jo mer konflikt blir det mellom den personen og "masken".

"Masken" er den jeg ønsker å være, og som jeg har laget for meg selv for å overleve, samtlidig er den en stor del av den jeg er..

Den delen som jeg har stengt av og prøvd å glemme er også en stor del av meg...

Men den "masken" eller personen jeg har prøvd å bli, klarer ikke å fungere fordi den mangler en viktig del....

Og det er den delen (som jeg ikke ønsker å skrive om her)som er ødelagt.

Er lettere å prøve å stenge av den delen i forhold til å inkludere den i den personen som jeg er...

Så iallefall så er det slik at begge disse delene av meg må "ødelegges" litt begge to for at de skal kunne fungere og heales...

Eeehh ... ble litt rotete, og ikke sikkert du forstår det.

Forstår det ikke helt selv en gang..

Men det jeg prøver å si er vel at jeg vet hvor jævlig det er å ha det slik...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...