Gå til innhold

60 i 50 sone..

Henriette1365380130

Anbefalte innlegg

Henriette1365380130
Skrevet

Hei hei,

var akkurat på kjøretur med kjæresten min som fikk lappen i går. Han kjørte forbi en fotoboks i 60, der det var 50. Mulig han fikk bremsa godt ned før det ble tatt bilde, vet ikke om det ble tatt bilde heller, for så ikke noen blitz. Lurer på hva han kan vente seg nå? Stakkar var så nervøs og stressa at han ikke la merke til at han var over fartsgrensa, utrolig synd å drite seg ut dagen etter man har fått lappen :/

Skrevet

Min kamerat fikk nettopp 1600 kr i bot for å kjøre i 69 i 60 sone, ble snappa opp på fotoboks gitt....

dere får bare håpe dere kommer fra det "usett", muligens en ussel trøst...?

Henriette1365380130
Skrevet

Min kamerat fikk nettopp 1600 kr i bot for å kjøre i 69 i 60 sone, ble snappa opp på fotoboks gitt....

dere får bare håpe dere kommer fra det "usett", muligens en ussel trøst...?

En bot er jo greit nok, men er litt redd for at han kan miste lappen på det? Man har vel bare lappen på prøve de første årene..?

Vet du om man ser godt at den tar bilde?

sprelline1365380900
Skrevet

Etter det jeg har hørt fra folk som har blitt tatt av fotobokser, så går det ikke an å IKKE legge merke til viss de tar bilde. Da lyser det opp. Så dersom dere ikke så noe, var vel ikke fotoboksen akrtivert....

Skrevet

Jeg skal love deg at du vil legge merke til blitzen! Jeg ble iallefall innhyllet av et rødt lysskjær den gangen jeg ble ferska :-/

Skrevet

Dere hadde nok sett blitzen. Har blitt tatt i fotoboks to ganger og kvapp like mye hver gang. Sist kjørte jeg i 67 i 60-sonen og fikk kr 1600,- i bot.

Gjest bilisten
Skrevet

Hei.

* Ble tatt i fotoboks nå i høst - man kan IKKE unngå å vite at man har blitt tatt. Jeg satt i andre tanker og foten sank nok litt ned på gasspedalen og jeg la ikke merke til boksen. Da det blinka skvatt jeg skikkelig og skjønte med en gang at jeg var tatt.. :oS

* Når man kjører 6-10 km over fartsgrensen gir det 1600 i bot (når fartsgrensen er 60 eller lavere).

* De er _veldig_ sikre på at dem de tar i fotoboks er både over fartsgrensen og at de har skikkelig bilde av sjåfør/bil før de sender ut krav.

* Vet ikke om det er "prøvetid" på nye bilister??

Henriette1365380130
Skrevet

Hei.

* Ble tatt i fotoboks nå i høst - man kan IKKE unngå å vite at man har blitt tatt. Jeg satt i andre tanker og foten sank nok litt ned på gasspedalen og jeg la ikke merke til boksen. Da det blinka skvatt jeg skikkelig og skjønte med en gang at jeg var tatt.. :oS

* Når man kjører 6-10 km over fartsgrensen gir det 1600 i bot (når fartsgrensen er 60 eller lavere).

* De er _veldig_ sikre på at dem de tar i fotoboks er både over fartsgrensen og at de har skikkelig bilde av sjåfør/bil før de sender ut krav.

* Vet ikke om det er "prøvetid" på nye bilister??

Ok, det var godt å høre. Vet du sånn ca hvor langt fra boksen blir tatt? Kanskje han rakk å bremse godt nok ned før bildet ble tatt. Det hadde vært en lettelse ;-)

Henriette1365380130
Skrevet

Ok, det var godt å høre. Vet du sånn ca hvor langt fra boksen blir tatt? Kanskje han rakk å bremse godt nok ned før bildet ble tatt. Det hadde vært en lettelse ;-)

hehe, glemte "bildet" inni setningen der et sted, du skjønner sikkert hva jeg mener ;-)

Skrevet

Det skal jeg love deg at du merker. Har den blinket så ser du det veldig godt.

De fleste speedometer viser mellom 5 til 10 % for lite. I tillegg er det en feilprosent innlagt i selve boksen. Så han var nok akkurat under grensen for å bli tatt.

Hvis du ser noen meter foran boksen er det noe tverrgående striper, to stk med noen meter avstand. Det er mellom disse strekene farten blir målt. Så kjørte han akkurat under grensen mellom disse to stripene går det bra.

Med andre ord, han har ikke blitt tatt, så det er bare å sove godt i natt:-)

Skrevet

Farten blir målt bare noen få meter før boksen og bildet blir tatt rett etterpå. Se det andre svarte jeg ga deg. Det skjer omtrent i samme sekund.

Henriette1365380130
Skrevet

Det skal jeg love deg at du merker. Har den blinket så ser du det veldig godt.

De fleste speedometer viser mellom 5 til 10 % for lite. I tillegg er det en feilprosent innlagt i selve boksen. Så han var nok akkurat under grensen for å bli tatt.

Hvis du ser noen meter foran boksen er det noe tverrgående striper, to stk med noen meter avstand. Det er mellom disse strekene farten blir målt. Så kjørte han akkurat under grensen mellom disse to stripene går det bra.

Med andre ord, han har ikke blitt tatt, så det er bare å sove godt i natt:-)

Tusen takk for svar, nå kan vi sove godt ja ;-) Passe på farten neste gang, ja. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...