Aryane Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Da har jeg vært på Harry Potter premiere, det er like gøy hver gang. Syns filmen var bra, det er jo en fortryllende historie. Harry og vennene hans var blitt så store siden sist. Filmen anbefales, men for all del ikke ta med de minste barna! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Åtteåringen min har såå lyst å se Harry Potter. Hun mente det var åtteårsgrense, men jeg ser nå at grensen er 11 år. Tror du filemn blir for voldsom for ei på åtte år? Hun har sett de andre Potter-filmene på DVD og det gikk fint. 0 Siter
Aryane Skrevet 18. november 2005 Forfatter Skrevet 18. november 2005 Åtteåringen min har såå lyst å se Harry Potter. Hun mente det var åtteårsgrense, men jeg ser nå at grensen er 11 år. Tror du filemn blir for voldsom for ei på åtte år? Hun har sett de andre Potter-filmene på DVD og det gikk fint. Nei hvis hun har sett de andre filmene og er kjent med historien tror jeg nok det går bra. Forbered henne på forhånd at det kan være litt skummelt. Syns i grunnen ikke den var så mye verre enn de andre, men den var veldig effektfull. Så på God Morgen Norge på TV2 i morges at han filmanmelderen der mente at det at filmen var så skummel var sterkt overdrevet. Men jeg ville aldri latt 5-åringen min sett den, men det er jo forskjell på en på 5 og en på 8 da. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Nei hvis hun har sett de andre filmene og er kjent med historien tror jeg nok det går bra. Forbered henne på forhånd at det kan være litt skummelt. Syns i grunnen ikke den var så mye verre enn de andre, men den var veldig effektfull. Så på God Morgen Norge på TV2 i morges at han filmanmelderen der mente at det at filmen var så skummel var sterkt overdrevet. Men jeg ville aldri latt 5-åringen min sett den, men det er jo forskjell på en på 5 og en på 8 da. Nei, femåringen min hadde heller ikke fått se den! Åtteåringen er opptatt av filmeffekter og interessert i hvordan de lager ting slik og sånn. Jeg tror derfor hun klarer å se at dette er fantasi. Det er mulig vi venter til filmen kommer på DVD. Litt skumlere å se den på kino kanskje... 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Godt å høre at du anbefaler filmen! Jeg skal avgårde i morgen :-) 0 Siter
Aryane Skrevet 18. november 2005 Forfatter Skrevet 18. november 2005 Nei, femåringen min hadde heller ikke fått se den! Åtteåringen er opptatt av filmeffekter og interessert i hvordan de lager ting slik og sånn. Jeg tror derfor hun klarer å se at dette er fantasi. Det er mulig vi venter til filmen kommer på DVD. Litt skumlere å se den på kino kanskje... Film er best på kino mener nå jeg, har sett de andre Harry Potter filmene både på kino og på DVD hjemme, var overhodet ikke like fengende hjemme. Men jeg er enig med deg at det gjerne er skumlere på kino, alle effektene, ikke minst lydeffekter blir forsterket der. 0 Siter
Aryane Skrevet 18. november 2005 Forfatter Skrevet 18. november 2005 Godt å høre at du anbefaler filmen! Jeg skal avgårde i morgen :-) Ja da har du noe å glede deg til. Jeg syns Harry Potter er helt topp, blir aldri for gammel til det liksom. Kos deg i morgen da ) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Ja da har du noe å glede deg til. Jeg syns Harry Potter er helt topp, blir aldri for gammel til det liksom. Kos deg i morgen da ) Det skal jeg. Da drar vi av gårde hele familien 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Film er best på kino mener nå jeg, har sett de andre Harry Potter filmene både på kino og på DVD hjemme, var overhodet ikke like fengende hjemme. Men jeg er enig med deg at det gjerne er skumlere på kino, alle effektene, ikke minst lydeffekter blir forsterket der. Det er akkurat det jeg tenker på. Jeg er selv en skikkelig pyse når det gjelder filmer. Når jeg så Ringenes Herre på kino ble det nesten for skummelt for meg, på DVD var det helt greit ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Det skal jeg. Da drar vi av gårde hele familien Du tar med yngstemann også? Fint om du forteller meg _hvor_ skummelt det ble? Er nemlig litt usikker på om jeg skal våge meg på å ta med åtteåringen på kino.... 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Du tar med yngstemann også? Fint om du forteller meg _hvor_ skummelt det ble? Er nemlig litt usikker på om jeg skal våge meg på å ta med åtteåringen på kino.... Ja, jeg tar med yngstemann. Du skal få tilbakemelding etterpå :-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Synes den første Harry Potter-filmen var i overkant ungevennlig. Nummer 2 var hakket bedre. Nummer 3 var faktisk en relativt god film. Så hvis trenden fortsetter og nummer 4 er enda mer mørk og mystisk, noe anmelderne påstår, kommer jeg til å se den på dvd når den blir gitt ut. Men det er tvilsomt at jeg kommer til å renne ned kinoen for å se denne filmen. 0 Siter
tuss&troll Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Åtteåringen min har såå lyst å se Harry Potter. Hun mente det var åtteårsgrense, men jeg ser nå at grensen er 11 år. Tror du filemn blir for voldsom for ei på åtte år? Hun har sett de andre Potter-filmene på DVD og det gikk fint. 10 åringen min er på filmen nå med papsen. 5 åringen er hjemme med meg. Hun har sett de andre filmene på DVD her hjemme, men idag måtte hun være hjemme ) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Du tar med yngstemann også? Fint om du forteller meg _hvor_ skummelt det ble? Er nemlig litt usikker på om jeg skal våge meg på å ta med åtteåringen på kino.... Nå er vi tilbake fra kinoen. Jeg syns denne Harry Potteren er bedre enn den forrige. Det var flere skumle scener, så yngstemann holdt meg hardt i handa innimellom, men han ble ikke virkelig skremt. Det var ingen hyling i salen... Jeg spurte ham rett etterpå om han hadde villet bli med og se den en gang til i morgen og da fikk jeg et gledestrålende JA! Filmen er nok på grensen for en åtteåring, så du får vurdere barnet ditt ut i fra det... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Nå er vi tilbake fra kinoen. Jeg syns denne Harry Potteren er bedre enn den forrige. Det var flere skumle scener, så yngstemann holdt meg hardt i handa innimellom, men han ble ikke virkelig skremt. Det var ingen hyling i salen... Jeg spurte ham rett etterpå om han hadde villet bli med og se den en gang til i morgen og da fikk jeg et gledestrålende JA! Filmen er nok på grensen for en åtteåring, så du får vurdere barnet ditt ut i fra det... Hmm, at det skal være så vanskelig!! Klarer liksom ikke å bestemme meg. I lokalavisa står det at filmen frarådes de under 11 år..og da blir jeg jo enda mer usikker. Jeg tror nesten jeg venter til den kommer på DVD og ser den selv først. Evt får jeg spole kjapt forbi de verste scenene når åtteåringen ser på ;-) Takk for informasjonen iallefall! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 10 åringen min er på filmen nå med papsen. 5 åringen er hjemme med meg. Hun har sett de andre filmene på DVD her hjemme, men idag måtte hun være hjemme ) Fmeåringen min har sett de andre Harry potter-filmene med sensur ;-) Vi spolte kjapt over de skumleste scenene eller ba henne holde for øynene. Hun liker ikke å se fæle ting, så det var null problem å få henne til å snu seg bort innimellom :-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Hmm, at det skal være så vanskelig!! Klarer liksom ikke å bestemme meg. I lokalavisa står det at filmen frarådes de under 11 år..og da blir jeg jo enda mer usikker. Jeg tror nesten jeg venter til den kommer på DVD og ser den selv først. Evt får jeg spole kjapt forbi de verste scenene når åtteåringen ser på ;-) Takk for informasjonen iallefall! Jeg var redd du ikke ville bli så mye klokere... Det var et par ganger jeg tenkete at:"Nå blir han nok redd", f.eks da Harry ble angrepet av undervannsfolket. Men da jeg spurte ham om det etterpå sa han bare:"Det var ikke skummelt mamma, jeg visste jo at de kom!" Skal jeg gi deg et råd, så ville jeg ha tatt med datteren din... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Jeg var redd du ikke ville bli så mye klokere... Det var et par ganger jeg tenkete at:"Nå blir han nok redd", f.eks da Harry ble angrepet av undervannsfolket. Men da jeg spurte ham om det etterpå sa han bare:"Det var ikke skummelt mamma, jeg visste jo at de kom!" Skal jeg gi deg et råd, så ville jeg ha tatt med datteren din... Ok, nå ble valget enda verre ;-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Ok, nå ble valget enda verre ;-) *S* Sorry! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.