Gå til innhold

Lønn som nybakt lærer??

Anbefalte innlegg

Gjest Sakarine
Skrevet

Hei

Jeg er altså nybakt lærer (adjunkt med opprykk som det så fint heter)

Jeg er faglærer.Er det noen her som aner hva lønnen er hvis jeg har et halvt år i ansienitet?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg skulle gjerne visst deg da :)

Sorry. Det er sikkert noen som kan hjelpe deg. :o)

Skrevet

Hvis du får deg jobb i grunnskolen kommer du ikke et hakk opp på stigen før etter 4 år ( eller i ditt tilfelle 3,5 år). Adjunkt med opprykk tilsvarer 5 års studier.

Begynner lønnen er 292 000 i KS systemet, og ca 6 000 mindre hvis du jobber i Oslo.(litt usikker på det med jobb i Oslo men vet de har annet system enn resten av landet).

Vil trolig bli noen endringer til våren.Tips: gå inn å se på Utdanningsforbundets sider, der finner du all informasjon.

Annonse

Skrevet

Jeg skulle gjerne visst deg da :)

Gyda hadde bare fått i seg litt mye vin når hun svarte deg ;-)

Skrevet

Gyda hadde bare fått i seg litt mye vin når hun svarte deg ;-)

Takk for hjelp til forklaring, Togli.

(Det var kjekt når det stod på.)

:o)

Gjest Sakarine
Skrevet

Hvis du får deg jobb i grunnskolen kommer du ikke et hakk opp på stigen før etter 4 år ( eller i ditt tilfelle 3,5 år). Adjunkt med opprykk tilsvarer 5 års studier.

Begynner lønnen er 292 000 i KS systemet, og ca 6 000 mindre hvis du jobber i Oslo.(litt usikker på det med jobb i Oslo men vet de har annet system enn resten av landet).

Vil trolig bli noen endringer til våren.Tips: gå inn å se på Utdanningsforbundets sider, der finner du all informasjon.

Men hvis jeg skal jobbe i den videregående skolen da?

Takk for fin informasjon, jeg søker i tabellene, men de er så forvirrende ;-)

Skrevet

Takk for hjelp til forklaring, Togli.

(Det var kjekt når det stod på.)

:o)

Hehe ;-)

Skrevet

Men hvis jeg skal jobbe i den videregående skolen da?

Takk for fin informasjon, jeg søker i tabellene, men de er så forvirrende ;-)

Har prøvd å lese litt i "lærer almenakken" og der virker det som det er det samme for vidregående og grunnskole.....

Lykke til med en utfordrende jobb :)

Det første året er ekstra arbeidssomt, men det blir bedre etterhvert som en får litt erfaring....;)

Gjest Sakarine
Skrevet

Har prøvd å lese litt i "lærer almenakken" og der virker det som det er det samme for vidregående og grunnskole.....

Lykke til med en utfordrende jobb :)

Det første året er ekstra arbeidssomt, men det blir bedre etterhvert som en får litt erfaring....;)

Takk for svar :)

Må si jeg blir litt skuffet i grunn, hehe;)

I VG sto det at en begynnerlønn for lærer er 325 000 :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...