Gjest Frustrert frue Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Tenkte vi skulle jukse litt og tyvstarte julematen i morgen... Jeg har sååå lyst på pinnekjøtt!!! Kjøpte i dag, fra frysedisken. Hvor lenge må den ligge i vann? Har lest ca 12 timer i lunkent vann, burde det holde? 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Er 12 timer jeg har brukt og gå etter, kanskje ett par ekstra om det virker veldig salt. Vi skal også ha pinnekjøtt i morgen *gleder meg* 0 Siter
Klara Q Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Over natten er fint. Og så må du naturligvis helle av det vannet, og tappe i nytt når du skal koke 0 Siter
Gjest skara:) Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Det er lurt å la det ligge i vann natten over, når jeg står opp neste morgen setter jeg det gjerne på platen ved 11 tiden og lar det stå å små puttre helt til kvelden når vi skal spise (18-1900) da er det kjempe mørt. står gjerne på pk at det skal stå ca 2 til fire timer men jeg kan love deg at står det lenger får du super bra middag Lager selv hjemmelaget kålerabi men jeg bruker 2 passe store kålerabier + gulerøtter + poteter legger masse av det oppi kjelen med pinnekjøttet for da trekker det inn god smak!! Gulerøttene setter en fin farge og potetene stiver den litt opp. Når jeg moser dette har jeg oppi muskatt litt pepper og ca en kopp med kraften fra pinnekjøttet mmmmmmmm vann i munnen her lykke til å bon appetitt 0 Siter
keinstein Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Hell over en halv bayerøl en time før ferdig. Prøv å lage hvit saus med mye pepper i av krafta. Kok pepperet noen mnutter i fettet før du har i mel. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 La det ligge natten over i vann. 0 Siter
astridny Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 I våres famillie ligger bar epinnekjøttet i 4-6 timer i vann. 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Det er lurt å la det ligge i vann natten over, når jeg står opp neste morgen setter jeg det gjerne på platen ved 11 tiden og lar det stå å små puttre helt til kvelden når vi skal spise (18-1900) da er det kjempe mørt. står gjerne på pk at det skal stå ca 2 til fire timer men jeg kan love deg at står det lenger får du super bra middag Lager selv hjemmelaget kålerabi men jeg bruker 2 passe store kålerabier + gulerøtter + poteter legger masse av det oppi kjelen med pinnekjøttet for da trekker det inn god smak!! Gulerøttene setter en fin farge og potetene stiver den litt opp. Når jeg moser dette har jeg oppi muskatt litt pepper og ca en kopp med kraften fra pinnekjøttet mmmmmmmm vann i munnen her lykke til å bon appetitt Skaff deg en trykkoker ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.