Gå til innhold

Pinnekjøtt hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Tenkte vi skulle jukse litt og tyvstarte julematen i morgen... Jeg har sååå lyst på pinnekjøtt!!!

Kjøpte i dag, fra frysedisken.

Hvor lenge må den ligge i vann?

Har lest ca 12 timer i lunkent vann, burde det holde?

Skrevet

Er 12 timer jeg har brukt og gå etter, kanskje ett par ekstra om det virker veldig salt.

Vi skal også ha pinnekjøtt i morgen *gleder meg*

Skrevet

Over natten er fint. Og så må du naturligvis helle av det vannet, og tappe i nytt når du skal koke :)

Skrevet

Det er lurt å la det ligge i vann natten over, når jeg står opp neste morgen setter jeg det gjerne på platen ved 11 tiden og lar det stå å små puttre helt til kvelden når vi skal spise (18-1900) da er det kjempe mørt. står gjerne på pk at det skal stå ca 2 til fire timer men jeg kan love deg at står det lenger får du super bra middag :)

Lager selv hjemmelaget kålerabi men jeg bruker 2 passe store kålerabier + gulerøtter + poteter legger masse av det oppi kjelen med pinnekjøttet for da trekker det inn god smak!!

Gulerøttene setter en fin farge og potetene stiver den litt opp. Når jeg moser dette har jeg oppi muskatt litt pepper og ca en kopp med kraften fra pinnekjøttet mmmmmmmm vann i munnen her :)

lykke til å bon appetitt

Skrevet

Hell over en halv bayerøl en time før ferdig.

Prøv å lage hvit saus med mye pepper i av krafta. Kok pepperet noen mnutter i fettet før du har i mel.

Skrevet

I våres famillie ligger bar epinnekjøttet i 4-6 timer i vann.

Skrevet

Det er lurt å la det ligge i vann natten over, når jeg står opp neste morgen setter jeg det gjerne på platen ved 11 tiden og lar det stå å små puttre helt til kvelden når vi skal spise (18-1900) da er det kjempe mørt. står gjerne på pk at det skal stå ca 2 til fire timer men jeg kan love deg at står det lenger får du super bra middag :)

Lager selv hjemmelaget kålerabi men jeg bruker 2 passe store kålerabier + gulerøtter + poteter legger masse av det oppi kjelen med pinnekjøttet for da trekker det inn god smak!!

Gulerøttene setter en fin farge og potetene stiver den litt opp. Når jeg moser dette har jeg oppi muskatt litt pepper og ca en kopp med kraften fra pinnekjøttet mmmmmmmm vann i munnen her :)

lykke til å bon appetitt

Skaff deg en trykkoker ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...