Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 For ikke lenge siden fikk jeg det rådet her på dol at jeg skulle holde tungen ut av munnen mens jeg kutter løk. Dette for å forhindre rennende øyne. I dag fikk jeg testet det ut. Mannen min holdt på å le seg fordervet, det så passe tåpelig ut. Men det funket! Ingen tårer, ingen sviing i øynene. Fantastisk :-) 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Det som også funker er å ikle seg et par dykkerbriller/svømmebriller. Men det ser vel hakket dummere ut.. 0 Siter
Gemini Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Det hjelper også litt å stå og kutte løk under kjøkkenvifta. Og så er rødløk mye bedre enn vanlig løk, i alle fall renner mine øyne mindre når jeg kutter den. Men vanlig løk er jo mye billigere da... 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Det som også funker er å ikle seg et par dykkerbriller/svømmebriller. Men det ser vel hakket dummere ut.. Jeg har dykkemaske liggende, så jeg har tenkt tanken. men aldri gjennomført det ;-) Siden jeg bruker briller, blir det litt tungvint. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Det hjelper også litt å stå og kutte løk under kjøkkenvifta. Og så er rødløk mye bedre enn vanlig løk, i alle fall renner mine øyne mindre når jeg kutter den. Men vanlig løk er jo mye billigere da... Jeg har ikke brukt rødløk så mye. Er det stor forskjell på smaken? 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Jeg har ikke brukt rødløk så mye. Er det stor forskjell på smaken? Rødløk er vel ikke fullt så sterk 0 Siter
Excelsion Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Det som ser mye bedre ut, og virker også, er å lukke munnen, og puste utelukkende gjennom nesen. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Det som ser mye bedre ut, og virker også, er å lukke munnen, og puste utelukkende gjennom nesen. Det var det jeg gjorde før, men da fossrant øynene. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Ja, det rådet bruker jeg også med stort hell :-) Vi har vindu rett over vasken og skjærebenken på kjøkkenet, så jeg passer alltid på å sjekke om det kommer noen i nærhetn av vinduet. Føler meg sånn passe dum med tunga hengende ut av kjeften ;-) 0 Siter
Gemini Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Jeg har ikke brukt rødløk så mye. Er det stor forskjell på smaken? Litt mildere i smaken synes jeg. Og så ser det mye flottere ut i en salat fx! :-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Ja, det rådet bruker jeg også med stort hell :-) Vi har vindu rett over vasken og skjærebenken på kjøkkenet, så jeg passer alltid på å sjekke om det kommer noen i nærhetn av vinduet. Føler meg sånn passe dum med tunga hengende ut av kjeften ;-) Etter reaksjonen til mannen min å dømme, tok jeg meg ikke ut til min fordel, nei 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Litt mildere i smaken synes jeg. Og så ser det mye flottere ut i en salat fx! :-) Røløkene er mer delikate, er enig med deg i det :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Etter reaksjonen til mannen min å dømme, tok jeg meg ikke ut til min fordel, nei Hehe, problemet er at tunga blir så tørr og kald av å henge på tørk til løken er ferdigskjært også. Her i huset er det helst gubben som står til når løekn skal skjæres. Han tårer merkelig nok aldri av løk... 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Hehe, problemet er at tunga blir så tørr og kald av å henge på tørk til løken er ferdigskjært også. Her i huset er det helst gubben som står til når løekn skal skjæres. Han tårer merkelig nok aldri av løk... :-) Jeg lot tunga få komme inn og bli fuktet noen ganger underveis, jeg da. Her har løkkutting blitt min jobb, av en eller annen grunn 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Det funker også å kutte løk ved siden av rennende, kaldt vann - og å fukte kniven i kaldt vann før skjæring. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Det funker også å kutte løk ved siden av rennende, kaldt vann - og å fukte kniven i kaldt vann før skjæring. Det tror jeg at jeg skal prøve neste gang - så slipper jeg å se så tåpelig ut :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.