Gå til innhold

Trenger svar fort - har hatt diare i over 1 uke!

Anbefalte innlegg

Jeg kom hjem til Norge for en uke siden etter å ha vært 2 uker i Egypt. Siden da har jeg hatt diare flere ganger. Enkelte dager mye, mens noen dager lite. I Egypt hadde jeg også diare, men i bare tre dager spredd over disse to ukene jeg var der nede. Diare'en har blitt verre og jeg har en del vondt i magen.

Jeg tok ingen vaksiner før jeg reiste ned, men spiste Idoform to ganger dagen under hele oppholdet. Tok Imuodium de dagene jeg hadde diare. Har ikke tatt disse etter at jeg kom hjem.

Kan jeg ha fått en form for virus, og kan dette være farlig eller smittefarlig? Jeg arbeider med funksjonshemmede, men bør jeg ikke gå på jobb før det kan påvises om det er smittefarlig eller ikke?

Takknemlig for svar.

Mvh

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære Redd.

Du bør undersøkes med tanke på om diareen skyldes et virus el.en bakterie.Jeg er enig med deg i at du ikke bør gå på jobb før dette er klarlagt så lenge du har diareen.Oppsøk legen din for en vurdering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...